Babynamen, zo persoonlijk!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Prettykitty, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Trek jij je iets aan van het advies mbt een naam?

  1. Ja

    18 stem(men)
    24,0%
  2. Nee

    57 stem(men)
    76,0%
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik vind de babynamen-berichten/vragen hier op het forum altijd ontzettend leuk. :D
    Ik geef ook regelmatig mijn mening, en zie soms ontzettend leuke namen voorbij komen. (Natuurlijk ook namen die ik minder leuk vind)

    Alleen... vroeg ik me af trekken jullie je wat aan van de meningen hier op het forum?

    Ik houd bijvoorbeeld niet zo van de namen Tim, Gijs, Bram, Charlotte, Lauren, Eline (voorbeeldje)

    Maar meer van namen zoals Lennox, Mason, Skylar, Vesper, Vieve, Olivia.

    Maar wie weet is er wel 70% van alle "actieve" forumleden die juist gek zijn op namen die ik als eerste noem, of juist het tegenovergestelde en vinden ze juist de andere namen (uit mijn laatste opgesomde lijstje) leuk. :D

    Vandaar dat ik me serieus afvroeg, wat doen jullie met het advies van de leden op het forum?

    Als je een naam mooi vind, en je wilt je kindje zo noemen moet je het vooral doen natuurlijk. Ongeacht of iedereen bah of juist leuk (oké dat is een pluspunt;)) zegt.

    Ook als toevallig een achterneefje/collega/vriend van een vriend/verre nicht zo heet.
    Tenzij je er echt een hele vervelende associatie mee hebt natuurlijk. :p
     
    Esila vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat ik ermee doe? Niets. Hier staat de naam al verschrikkelijk lang vast en er zijn zat mensen die het niets vinden (Otis) maar het is een naam die onwijs bij ons past dus.... :roflmao:
     
    Paardenbloem en Esila vinden dit leuk.
  3. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik trek me er ook niets van aan. En ook het advies dat twee namen naast elkaar een 'jut en jul' combinatie zijn trek ik me niets van aan. Onze namen staan al vast en vindt waarschijnlijk niet iedereen leuk. En het is hartstikke 'jut en jul' haha. I don't care :)
     
    Belle22 vindt dit leuk.
  4. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik heb nooit om advies gevraagd, omdat ik er toch niks mee doe. :D

    Ik reageer wel regelmatig. Maar probeer dat wel zo genuanceerd mogelijk te doen. Het kan mijn smaak niet zijn, maar dat wil niet zeggen dat het afschuwelijk is of een naam om je voor te schamen zoals laatst geopperd werd. Vind dat persoonlijke echt bizarre reacties op 'gewone' namen.
    Daar hebben we het afgrijselijke namen topic al voor ;)
     
    Ysabella, manaolana en rijo vinden dit leuk.
  5. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik doe er wel wat mee maar trek me er niet echt wat van aan als je snapt wat ik bedoel :p

    En het ligt ook een beetje aan wat het commentaar is. Vind ik niks, lelijke naam, niet mijn smaak ja daar heb ik niks aan. Ik vind het blijkbaar wel wat, een leuke naam en wel mijn smaak anders stond de naam niet op mijn lijstje :D.

    Ik heb onlangs een topic geopend met drie korte namen en de vraag welke van de drie en dan krijg ik best veel reacties met "onaf" en "te kort". Tjah blijkbaar houden wij daar van want anders was dit niet de top drie. Als ik vraag Lou of Louise dan zou ik het begrijpen en er wat mee kunnen zeg maar. Van die reacties trek ik me dus niks aan.

    Maar een van mijn opties was Flo en ik dacht zelf dat het absoluut mee zou vallen met de associaties met vlo/vlooien. Dat blijkt niet zo te zijn hahaha. En omdat voor ons dé naam toch nog niet vast staat is dat voor mij nu wel reden geweest om hem te schrappen.

    Woow lange post geworden dit, sorry....
     
  6. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Dat was ik mijn topic. Ik heb eigenlijk alleen maar heel hard moeten lachen toen :D. Die reactie was zo bizar. Daar heb ik me dus zeker niks van aangetrokken. En mocht mijn dochter later echt een trauma krijgen omdat ze gepest wordt en last krijgt met solliciteren zal ik haar naar het desbetreffende forumlid verwijzen :roflmao:.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  7. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik heb zelf weleens gevraagd of een naam die wij wilden geven (en oorspronkelijk een jongensnaam is) ook voor een meisje kon. Als iedereen nee had gezegd, dan had ik dat zeker wel serieus genomen. Gelukkig vond bijna iedereen het wel kunnen en kreeg ik ook nog eens leuke reacties op de naam zelf.

    Ik zou niet zo snel vragen naar of mensen mijn naam mooi vinden ofzo. Als ik reageer, dan geef ik ook duidelijk aan wat mijn mening is en dat dit met smaak te maken heeft. Ik vind soms wel dat mensen vrij ver gaan in het geven van hun mening over een naam of de associaties erbij.

    Ik vind wel vrij veel kunnen. Uiteindelijk gaat een naam (vaak) toch bij iemand passen en dan wordt die persoon de associatie. Bij topics in de trant van "vinden jullie deze naam ook zo lelijk?" Krijg ik vaak de neiging om het toch voor de naam op te nemen en voor de naamgevers die geen kans hebben zich te verdedigen.
     
  8. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ja en nee. (Ik heb dus niet gestemd ;))

    Niet wanneer het gaat om een kwestie van smaak, dat is inderdaad erg persoonlijk.

    Maar ik zou er wel voor open staan om een naam te laten vallen wanneer iemand mij wijst op iets wat ik zelf over het hoofd heb gezien, en in dat geval vind ik de extra ogen om mee te kijken wel handig. Dat is alleen wanneer een naam dus een vreemde betekenis blijkt te hebben (bijv yoni), een bepaalde associatie (bijv joran) of erg pestgevoelig. Een neutraler oordeel kan dan wel handig zijn.
     
  9. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik trek me dat wel aan en daarom vraag ik er ook niet naar. Als ik hier vraag wat andere ervan vinden en met de combi van 1e zoon dan heeft iedereen een andere mening. Ik vind het een hele moeilijke keuze om mijn kind een naam te geven en als mensen zeggen...nee bah das echt geen leuke naam of een kamp naam dan ga ik twijfelen (nog meer) en dan word ik helemaal gek. Terwijl die naam 10.000 keer terug komt en geen andere naam blijft hangen.
     
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Echt de mooi/niet mooi meningen heb ik nooit wat mee gedaan want dat is inderdaad heel persoonlijk. Er zullen altijd mensen de naam niet mooi vinden en die hem wel mooi vinden.

    Maar heb wel eens een topic geopend om ideeen op te doen en of de combinatie met de naam van de oudste kon of het niet teveel op elkaar leek.

    Ik vind dit forumdeel ook altijd erg leuk, ik heb ook wel iets met namen.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    Dit :)
     
  12. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Dit!
    it
     
  13. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik trek me niks aan wat een ander van een naam vindt. Ik zou dus hier ook nooit vragen wat een ander van een naam vindt.

    Wel is het handig om om suggesties te vragen als je zelf nog niet de juiste naam bent tegen gekomen.
     
    Ohm vindt dit leuk.
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Het is juist maar goed dat we niet allemaal dezelfde namen leuk vinden, anders heet iedereen hetzelfde!
     
  15. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Niet of anderen het leuk vinden..
    Ons kind, onze keuze.
    Maar ik had laatst wel een topic geopend omdat ik zelf twijfelde omdat mijn collega ook zo heet.
    Als daar iedereen had gezegd dat ze dan niet voor die naam hadden gekozen, had ik daar waarschijnlijk wel wat mee gedaan.
    Nu vond ik het juist fijn dat iedereen reageerde met 'juist wel doen'.
     
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Bij de meisjesnaam had ik geen forum nodig. Dat werd hem! Wat iedereen er ook van zou vinden.
    Bij de jongensnaam bleef ik twijfelen, dus vond ik het prettig om wat meningen te horen.. ieder zn ding :)
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Niet vanwege smaak maar miss vanwege een spelling of iets wat ik over t hoofd heb gezien.

    Al moet ik zeggen dat sommige hier soms zo lullig kunnen reageren als de naam anders is dan hun gewend zijn of mooi vinden.
    Dan denk ik jeetje een 'niet mijn smaak' was genoeg geweest. Ipv vreselijk of doen alsof de wereld vergaat hahaha

    Wij zijn meer van de unieke namen ipv Sophie & Daan dus dan krijg je wel al eerder commentaar omdat t geen safe name's zijn zeg maar..
    Ik reageer zelf nooit direct maar laat de naam eerst even op me inwerken en vanuit daar reageer ik dan op een topic

    Soms is het namelijk ook gewoon een kwestie van wennen.

    Ik vind t wel super handig om meer namen te vinden/vragen of om de doorslag te geven.
     
    Ysabella en Eef92 vinden dit leuk.
  18. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Nee ik doe daar niks mee.
    Ik vraag daarom hier ook niemand om hun mening over de namen die wij destijds in onze gedachte hadden en uiteindelijk ook gegeven hebben.
     
  19. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik trek het me toch vaak wel aan, terwijl het onzin is eigelijk. Daarom ook besloten niet de naam hier te delen toen ik nog twijfelde, maakt me vaak alleen maar meer aan het twijfelen. Wij vinden de naam mooi dus wat maakt het eigelijk uit wat een ander daar van vind.
     
  20. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik heb een poll geplaatsts tussen onze top 2 een aantal maanden geleden en het is de naam geworden die de meesten juist niet aanraadden... werd er een beetje recalcitrant van ofzo. Dus nee, trek me er niets van aan. Vriendin van mij heeft ook gezegd dat ze de andere naam leuker vond, tsja pech!
     

Deel Deze Pagina