Babynestje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rainbow88, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hoi heb een vraag ivm de babynestjes van Jollein.

    Wat is juist de lengte vd buitenmaat en de lengte vd binnenmaat? Ik vind overal 40x70cm maar de ene keer gaat het over binnenzijde, andere keer over de buitenkant. Iemand die deze heeft en dit weet?
     
  2. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Niemand?
     
  3. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Geen antwoord. Maar wel advies. Baby nestjes zijn nirt veilig. Kans op rebreathing (wiegendood) ook al zit je erbij. Rebreathing gaat langzaam. Je merkt het niet. De wanden zijn van stof en een kindje kan ertegenaan gaan liggen met het gezicht. Of er dichtbij en dan heb je kans op rebreathing. Als je bijv samen wil slapen. Dan is het sowieso niet veilig om een baby in het midden te leggen. Alleen aan jou kant met bijv uitval hekje of co sleeper. En niet met dekbed (Geen gevulde stoffen i.v.m rebreathing) maar een deken. Op fb groep veilig samen slapen kun je alles vinden.
     
    Nan87 vindt dit leuk.
  4. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb geen baby nestje maar ik gebruik het verschoon kussen vaak als slaapplek voor mijn baby...
     
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Maar zo'n ding is ook niet bedoeld voor in bed, dacht ik. Stond zelfs specifiek in de beschrijving die bij mijn (2e hands) babynest zat.
    Ik vond het eerst ook maar niks, maar zag bij een collega dat de baby zich er wel heel geborgen in kan voelen, bijvoorbeeld in de box.
    Mijn 1e was een baby die je praktisch nergens kon neerleggen, want dan begon het huilen, wat hoe langer het duurde, hoe meer gekrijs werd. Ik kon met een sprint naar de wc, en weer terug, maar that's it. Bij overige dingen (even opruimen in de kamer, de honden voeren enz) had ik dr continu in de draagdoek.

    Ik heb nu dus ook zo'n nest, omdat ik hoop dat de baby straks ook zo af en toe even in de box kan liggen, zodat ik bijvoorbeeld even koffie/thee kan zetten zonder dat ik een krijsbaby op de achtergrond heb.
    En wat ik nog vergeet: zo'n nest is ideaal voor op visite. Niet mijn hele kennissenkring heeft een box, en ik ga niet elke keer de kinderwagen meeslepen (want draagdoek) dus als ik baby in nest gewoon naast me op de bank leg, heeft ie fijn een plekje en zit ik er toch bovenop in geval van draaien oid.
    (Draagdoeken zullen nog steeds veelvuldig worden gebruikt, evenals de co-sleeper, maar ik zie dus ook wel de meerwaarde van een babynestje)
     
    Celika vindt dit leuk.
  6. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Heb me al eentje gekocht. Het is niet voor s nachts, maar voor overdag. Ik weet dat er voor- en tegenstanders van zijn.

    Toch bedankt voor het advies!
     
  7. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Is dus ook niet veilig in bed
     
  8. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Voor in de box is het ook onveilig want je bent er wel bij. Maar rebreathing gaat langzaam. Je hebt het niet door.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik zou voor inbakeren zijn gegaan als je kleine die extra veiligheid nodig heeft. Maar niet elk kindje heeft daar behoefte aan.
     
  10. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    En daarom is het ook niet mijn bedoeling om de baby er een uur of wat in te laten liggen.
    Maar hee, ik ga het ding niet spontaan verkopen omdat ik nu opeens het licht zie oid. Je hebt de risico's genoemd, nu is het aan de eventuele gebruikers wat ze ermee doen, toch?:thumup:
     
    ShallY, Celika en Rainbow88 vinden dit leuk.
  11. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Inbakeren deden we wel voor het slapen. Alleen werd ze daar compleet gefrustreerd van. Bleek achteraf een buikslaper.
    (En ja, alweer niet veilig, neus in matras, rebreathing, ik weet het. Maar vanaf het moment dat ze op dr buik lag, hadden we wél een kind dat eindelijk eens sliep, ipv zich op tig manieren te verzetten tegen de slaap.)
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Huh, de kleine is toch nog niet geboren?

    Mijn oudste had niks met inbakeren. Mijn jongste wilde niks liever dan ingebakerd worden. Het kan zoveel verschillen per kind.
     
  13. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maar, onze zoon slaapt anders niet. Ja op ons of in onze armen maar niet in zn eigen ledikantje..
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    De oudste bedoelde ik daarmee. :D Dat was een eeuwig wakkere, continu huilende, 24/7aan me geplakte huilbaby.
    En met die ervaring nog vers in het geheugen, heb ik voor nr 2 nu dus zo'n nestje gekocht, om te kijken of die zich daarin wél even in de box laat leggen, zonder dat de halve buurt meteen denkt dat ze de kinderbescherming moeten bellen. (Qua huilvolume dus) ;)
     
  15. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Geef je borstvoeding? Dan kan je kindje veilig naast je liggen aan jou kant met uitval hekje of co sleeper. Of bed tegen de muur. Jij ligt dan in materne houding (Google maar) en zo kan je veilig slapen. Als je geen borstvoeding geeft is dit geen veilige manier. Dan is kindje in bed sowieso niet veilig. Door de hormonen van de bv ben je waakzamer dacht ik. Dus dan zou ik voor co sleeper of ledikant gaan. Gaat je kindje ook niet slapen als je je hand op het buikje legt ofzo zodat hij je ruikt. Laten huilen is natuurlijk ook niet fijn.
     
  16. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik geef fv. Hij word ook niet stil van een hand op zijn buik nee. Hij wil echt huid op huid contact.
    Cosleeper past niet naast ons bed en ledikant ook niet. Dat accepteert hij echt niet
     
  17. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Toen mn zoontje geboren was adviseerde de kraamzorg dat als we hem tussenin wilde leggen, hem op een aankleedkussen te leggen.
     
  18. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Ja dat adviseren ze ook. Maar is eigenlijk niet veilig. Een baby hoe klein ook. Kan al voortbewegen. En een aankleedkussen is geen ademend materiaal. Je mag bijv ook geen water dichte molton hebben. Kijk anders op de fb groep veilig samen slapen. Tussenin is ook niet veilig vanwege de partner. En alleen de materne houding is veilig. Aan jou kant. Als je borstvoeding geeft. Maar in veel gevallen zal het heus goed gaan. Ik wist dit bij mijn 1e ook niet.
     
  19. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik ben ook geen fan van babynestjes. Een mozesmandje/wiegje is veiliger ivm gevlochten zijkanten.

    Cosleeper voor aan bed zodat we veilig samen kunnen slapen. Echt heerlijk:)
     

Deel Deze Pagina