babyshower organiseren, help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aagje90, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Hallo,

    Mijn zusje is zwanger en ik mag haar babyshower organiseren. Superleuk! Alleen mijn idee (een high-tea) kan niet doorgaan. Mijn zusje heeft zwangerschaps diabetes en wilt liever niks met eten omdat ze dus bijna niks kan eten. Ze kwam zelf met ideeën als bowlen, midgetgolfen ed. Maar bowlen lijkt me nou niet echt iets voor een zwangere.

    Nu heb ik iets gevonden waar je glow in the dark kan midgetgolfen. Hartstikke leuk, maar duurt een uurtje. Wat is leuk om verder te doen? Ik dacht vooraf bij mij thuis verzamelen, wat drinken en dan richting het midgetgolfen. Maar daarna? om het af te sluiten?

    Wie heeft ideeën? Iets anders om te doen is ook welkom!
     
  2. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat je bij een babyshower altijd babygerelateerde spelletjes deed?
    Zoals geblinddoekt een luier verschonen, geblinddoekt babyhapjes proeven en raden wat het is, rompertjes versieren, bij babyfoto’s van vriendinnen raden wie wie is, naam en bevaldatum raden, etc. :roflmao:
     
    Chocolat en Manque vinden dit leuk.
  3. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Dat kan idd ook, maar ik weet zeker dat je mijn zusje daar niet gelukkig mee maakt;)
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Het hoeft sowieso niet ontzettend lang te duren. Niet elke zwangere zit daar nog op te wachten tegen die tijd.

    Ik zou zeggen: verzamelen bij iemand thuis met koffie/thee en wat lekkers. Eventuele cadeautjes uitpakken en even gezellig kletsen (of 1 klein spelletje zoals babyfoto’s raden). Daarna naar de midgetgolf. Klaar! Iedereen naar huis en zwangere dame met de voetjes omhoog.
     
    Manque en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik heb een high tea gehad van ruim 4 uur met tussendoor allemaal spelletjes (voor elk kado moest ik bijne een spel spelen) en ik had inderdaad heel gelukkig geworden van een babyshower die met 1,5 uur klaar was geweest!
     
    Chocolat en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Dat is de reden waarom ik geen babyshower wilde Haha.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik had geen inspraak, heb alleen heel vaak laten vallen dat het van mij niet hoefde en als vriendinnen dit echt belangrijk vonden ik dan iets klejns met zijn 5en wilde doen. Dat werd dus die high tea van 4 uur met 32 mensen. (klink nu heel ondankbaar dat ben ik natuurlijk niet) maar was blij toen ik daarna weer thuis op de bank lag.
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Hahah wat erg! Ik moet er stiekem wel om lachen, soms is het heel lastig hoor om naar iemand te luisteren. :roflmao: Ik kan mij heel goed voorstellen dat je ontzettend blij was dat je daarna weer lekker op de bank kon ploffen.

    Mijn man heeft 3 keer tegen een vriendin gezegd " nee dat wil ze niet, je krijgt geen vrienden lijst van mij. " ik ben hem daar nog steeds heel dankbaar voor haha.
     
    marb, Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Bij mn dochtertje een babyshower met allemaal van die spelletjes gehad en rond de 20 mensen, nou k was blij dat t afgelopen was..

    Afgelopen zaterdag gezellig met mn (schoon)zussen en moeder een high tea gedaan, met 2 uurtjes was ik weer thuis en ik kon er veel meer van genieten dan van mn 1e babyshower!

    Ik weet niet waar je woon, maar in Scheveningen kan je ook glow in de dark midgetgolfen en dat je daar gelijk ergens een hapje eet?
     
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Haha ik heb zo vaak geroepen dat ik echt never, nooit een baby shower wilde dat ze niet meer durfde. We doen wel traditie getrouw ieder jaar een “jeej-niet-meer-zwanger-dus-we-mogen-aan-de-wijn-borrel” :D
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wauw dit wil ik ook :D. Inderdaad zeer duidelijk geweest dat ik geen babyshower wilde dus ook niet gehad (gelukkig!) maar dit klinkt me prima in de oren.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  12. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Iemand moet de traditie starten. En je bent pas 6 maanden geleden bevallen, dus hartstikke op tijd nog :thumup:
     
  13. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Qua hapjes snap ik het ergens maar ook met zwangerschapsdiabetes kun je toch iets van hapjes maken..
    wat wel mogelijk is allemaal groente snacks of iets met weinig koolhydraten..

    Misschien is het leuk om samen iets leuks te maken voor op de babykamer of iets voor de kleine..
    buik ingipsen/ dromenvanger maken.. dan heb je ook geen kleine spelletjes maar een grotere acitiviteit met een leuk aandenken
     
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wat een super leuke traditie! Zo leuk dat je dat maandelijks zou moeten vieren :p
     
    Manque, Chocolat en Betsy vinden dit leuk.
  15. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    We hebben nu in 3 jaar 3 baby’s geproduceerd. Er is er nu weer 1 zwanger, dus dan komt er weer zo’n leuk feestje :D
     
    kleinepien en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Misschien kan je kijken of er iets mogelijk is bij die plek waar je gaat midgetgolfen? Of anders inderdaad een klein moment voordat je er heen gaat.

    In ieder geval niet bij haar thuis! Heb eens een babyshower meegemaakt waar mama to be "weggelokt" was om naar een nieuwe bank te kijken (eerste fout: ze kwam natuurlijk doodop terug) en ondertussen had d'r zus alles versiert. Alles zat onder de roze confetti, niet normaal. Tot in de glaasjes met kaarsjes erin aan toe, echt álles. Vervolgens hapjes koffie en spelletjes en toen vertrok iedereen en liet haar in de zooi achter. Ik was de enige die bleef om te helpen schoonmaken, echt belachelijk vond ik dat. (bovendien vroeg die zus ook nog €15,- bijdrage pp die ik echt niet terugzag in de babyshower trouwens)
     
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Afhankelijk van hoeveel mensen er komen is 15 euro natuurlijk zo op. Wat versiering hapjes en drankjes en je bent er al en dan heb je nog geen kadotje gekocht.
     
  18. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Cadeautjes waren exclusief, die kochten we ook nog. Het was een groep van ongeveer 12 man, en we kregen alleen koffie, thee en wat zoete dingen. Een zak ballonnen, een berg roze confetti, een cake en wat koekjes en een pak koffie kosten echt geen 180 euro..
     
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Nee dat kan ik me ook niet voorstellen. Wat een aanfluiting dan. Hier kosten de babyshowers altijd tussen de 50 en 75 euro p.p. maar dat zit dan alles bij in. Locatie, high tea (of andere hapjes drankjes) versiering, en grote kado's. Zo kreeg ik een maxicosi en complete set van babys only (boxkleed, wikkeldeken, ledikantdeken, beer) een babyfoon met camera en mijn andere vriendin kreeg een bugaboo cameleon en nog wat mooie spullen. Oh ja en bij iedereen altijd een mooie babyshower taart. Met mijn babyshower kwamen ze niet uit met het budget toen heeft mijn man bij een patteserie een taart laten maken omdat hij weet hoeveel ik van taart hou. Uiteindelijk is die taart onaangesneden mee naar huis gegaan omdat de high tea zo uitgebreid was en iedereen vol zat. Deze heb ik de dag na de babyshower met mijn vriendinnen opgegeten die de shower georganiseert hebben.
     
    Regenboog01 en Pimpelmeesje vinden dit leuk.
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Nou dat is we erg veel geld zeg Haha. Ik kreeg bij de 2e een babyshower van een vriendin (die dat vooral zelf ontzettend leuk vind Haha) en het was ontzettend gezellig. Wel wat suffe spelletjes maar ach dat mag de pret niet drukken. En een heerlijke taart maar degene die het maakte nam daar de kosten voor.
    Het heeft ze dus wat moeite en een klein bedrag gekost.
    Ook qua cadeautjes, ik had een aantal items die ik graag wilde, dat wist degene die het organiseerde, en een aantal mensen hebben dat samen gedaan, ook dat koste niet zoveel.
    Ik vond t leuk! En mag er nu zelf een organiseren. Dus lees ff lekker mee Haha.
     

Deel Deze Pagina