Babyuitzet voor de 2e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elvira5, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Hallo,

    Ik vraag me af wat jullie allemaal nog aangeschaft hebben voor een 2e kindje. Als alles goed blijft gaan zal er ongeveer 15 maanden tussen zitten, dus dat is vrij kort op elkaar. Ik zit momenteel aan een meegroei bedje voor mijn zoontje te denken, zodat de nieuwe baby gewoon in het ledikant kan slapen uiteindelijk. Daarnaast ook een autostoeltje voor mijn zoontje, een extra camera voor de babyfoon en een kinderstoel. Ik twijfel ook over de kinderwagen, maar om wat geld te besparen lijkt mij het fijn om de nieuwe baby dan mee te nemen in de drager.
    Wat denken jullie?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Persoonlijk zou ik juist wel investeren in een goede kinderwagen... onze dochter is ruim 3 en lange stukken lopen blijven toch soms een uitdaging ;) zij zette ook echt nog geen stap met 15 maanden... ik denk dat je zeker het eerste jaar hier veel profijt van gaat hebben.

    Je oudste zit nu nog in een maxi cosi neem ik aan? Met 15 maanden kan die vast naar een ‘gewone’ stoel, dus daar moet je sowieso in investeren.

    Ik gebruik de babyfoon maar zelden, dus daar ook geen uitbreiding voor gehaald. Er komt wel een extra tripp trapp bij.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben nooit een duowagen overwogen. Tussen kind 1 en 2 zit 21 maanden en straks tussen kind 2 en 3 19 maanden. Maar onze kinderen zijn motorisch heel goed. De oudste gaat nu altijd op de loopfiets en de nu jongste straks op het plankje.

    We hebben er wel een ledikant bij gekocht voor de tweede. Nu ligt de oudste in een peuterbed en komt dat tweede ledikant goed van pas.

    De extra commode hebben we gister weggedaan dus die was een beetje overbodig.

    Extra tripptrapp was en is ook handig. Babyfoon hebben we ook gewoon maar eentje.
     
  4. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Wij hebben straks 2 zoons er zal 20 maanden tussen zitten.
    De oudste heeft al een autostoel. Dus de kleinste gaat gewoon in de maxi cosi die we nog hebben. De Joolz kinderwagen die we hebben kan een maxi cosi op en het zit gedeelte voor onze zoon. Dus daar hoef ik ook niks voor te halen. We hebben een co sleeper daar gaat de jongste straks in en de oudste krijgt straks een nieuwe kamer.
    Ik wil alleen nog een commode voor bij ons op de slaapkamer en een camera voor de kleinste
     
  5. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Je kan een wieg doen voor de jongste (wordt vaak in goede staat via MP aangeboden omdat ze er kort in liggen), dan kan je oudste nu nog even in het ledikant blijven en kan je straks ineens een groot bed kopen! (Anders heeft de oudste het gevoel dat ie uit zn bed gezet wordt, en hij kan er dan zelf uit... Hier niet zulke goede ervaringen mee :roflmao:) We hadden toen ook wel twee commodes!
    Ik zou ook zorgen voor een goede kinderwagen, evt met meerijdplankje!
     
  6. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Bedankt voor jullie reacties! Ook leuk om te lezen dat er zulke verschillende ervaringen tussen zitten.

    Kinderwagen twijfel ik idd echt nog wel over, maar ons zoontje is motorisch wel erg vlot. Hij kruipt nu al een maand. Zou het voor hem ook goed zijn om een zitje aan te schaffen?

    Voor de oudste komt natuurlijk sowieso voor die tijd een ander autostoeltje.

    De babyfoon gebruik ik nu juist ontzettend veel, dus leek me wel handig. Kan altijd later nog eens naar kijken.

    De nieuwe baby zal idd ook de eerste maanden in een wieg liggen bij ons op de kamer. Zou dus tegen de tijd dat de jongste naar een ledikant gaat de oudste al naar een peuterbed kunnen dan? Lijkt me ook nog wel vroeg.

    Een hoop vragen zo, maar vind het fijn om jullie ervaringen te lezen. :)
     
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Van alles, maar de allerbeste uitgave was een 2e aankleedkussen voor beneden ;)
     
    Jajo, Elvira5 en MariekeRox vinden dit leuk.
  8. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Haha toevallig vandaag ook gehaald :D
     
    Anan vindt dit leuk.
  9. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hier zit dAdelijk een jaar en 10 maanden tussen onze kindjes. Eerst wilde ik een meerijdplankje aanschaffen en gewoon onze oude wagen gebruiken. Daarnaast droeg ik mijn zoontje regelmatig in de doek (nog steeds) en dacht ik de baby gewoon te dragen. Uiteindelijk toch besloten een duo wagen aan te schaffen, omdat ik mijn zoontje ook wat eutbwil geven on de wagen bij lange stukken. Verder gaat onze dochter in de wieg en zodra die te klein wordt schaffen we een gewoon bed voor ons zoontje aan en kan onze dochter over opnzijn ledikantje. Extra commode doen we niet. Zijn commode gaat naar haar kamer, aangezien we hem nu al nauwelijks gebruiken. Hij kan goed staan tijdens het verschonen of liggen op de bank. Daarnaast zijn we bezig met zindelijk worden.
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Hier 23 maand ertussen.
    Wij hebben een tweede tripptrapp.
    Een draagzak, marsupi breeze, die kan vanaf geboorte.
    Een nieuwe draagdoek.

    Dochter heeft half jaar in de wieg gelegen bij ons op de kamer, nu is zoon over naar 1 persoonsbed en dochter naar ledikant op eigen kamer.

    Volgens mij heeft dochter 3x in de reiswieg gelegen buiten, binnen gebruikten we hem af en toe op visite om te slapen. Buiten had/heb ik haar altijd in de doek/draagzak.
    Nu heb ik haar wat vaker in de kinderwagen, draagzak onderin. Als zoon dan moe wordt kan ik dochter in draagzak doen en zoon in kinderwagen.
    Met boodschappen doen doe ik zoon in winkelwagen en dochter in draagzak. Kunnen ze beide geen kant op en ik rustig boodschappen doen.

    Tweede babyfoon heb ik niet gehaald.
    Gebruikte hem al een half jaar niet meer bij zoon.

    Aanlleedkussen voor beneden hadden we al.
     
  11. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Hier 21 maanden ertussen, we hebben geen duo wagen gekocht. Vond ik veel te duur. Heb de joolz geo en dan met meerijdplankje die ik leen van een vriendin zodat we even kunnen testen of mijn zoontje erop blijft. Anders koop ik een buggy voor grote stukken of een draagzak denk ik.
    Ook geen tweede eetstoel omdat mijn zoontje nu al op een gewone stoel wil met een kussentje voor de hoogte.
    Babyfoon gebruikte ik niet meer voor mijn zoontje dus die kunnen we verplaatsen naar de babykamer.
    We hebben wel een nieuw ledikantje en een commode, omdat ik die bij mijn zoon ook als opslagruimte gebruik.
    Verder alleen kleine spullentjes als flesjes, lampje, lakentjes, hoeslakens etc.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    16 maanden verschil. Tweede ledikant was onmisbaar ondanks de wieg. Nu een ruime twee jaar verder liggen ze er beiden nog graag in.

    Duowagen was ook onmisbaar. (Abc zoom).

    Tweede commode ook. En dus tweede matje.
     
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je weet dat de Joolz geo een duo wagen ís...? :) je moet dan alleen een tweede stoeltje of wieg aanschaffen maar die kun je er vervolgens zo op klikken.
     
  14. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ja weet ik maar dan ligt de kleine so dicht op de grond onder het bovenste zitgedeelte gepropt, dan vind ik niks
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben ook de Joolz Geo maar vooral voor de grote boodschappen mand. Als de nu jongste straks niet op dat plankje blijkt te kunnen, schuiven we de nieuwe baby er idd maar onder.
     
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Wat je zegt. Iedereen heeft een eigen ervaring.
    Onze dochter was motorisch ook snel, maar dat wilde niet meteen zeggen dat haar oren ook zo snel mee gingen...
    Hier hadden we eerst alleen een zitje achter de wagen. Ze bleef echt niet zitten, wilde de wereld liever ontdekken. Wij hébben heel snel een dubbele wagen aangeschaft. (2ehands)
    Dragen kan natuurlijk ook, maar ik vond het heerlijk als de jongste lag te slapen in de wagen, met de oudste ravotten in de speeltuin of zandbak..dat zag ik niet zitten met die kleine op mijn buik.

    Wij hadden ook een doorgroei ledikant gekost. Bij petitie amelie hadden ze een goedkope variant, wel ietsje groter dan een gewone ledikant. Matrasje hadden ze in de baby winkel wel liggen en dekbedje gewoon ledikant formaat gepakt. Dat bedje was niet van hoogstaande kwaliteit, maar voor die prijs echt prima.
     
    Elvira5 vindt dit leuk.
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hier 16 maanden verschil tussen de oudste 2 en 17 maanden tussen 2 en 3.

    De 2e ging eerst bij ons op de kamer. Toen de oudste 1j10m was ging ze over naar een peuterbed. Extra commode heb ik niet aangeschaft. Ik zweer bij mijn duowagen. Nu met 3 kinderen heb ik voor de oudste een meerijdplankje, voor als we ver gingen lopen.

    Toen ik zwanger was van de 3e wilde ik graag een andere commode en ledikant. Dus ook gekocht, 2e hands. Maar ik raakte mijn eigen commode en ledikant niet kwijt, dus had dit keer wel dubbel. De extra commode heb ik bij 2 kinderen nooit gemist, maar nu vond ik het heel fijn. En de jongste heeft tot ongeveer 3 weken geleden in de co-sleeper gelegen en ligt nu in het ledikant, maar de 2e slaapt ook nog steeds in haar ledikant. Zij gaat over naar een 1 persoonsbed als we gaan verhuizen in oktober en ze een kamer gaat delen met haar zus. Ze is dan bijna 2,5.
     
  18. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb bij de 2e een goede wipstoel aangeschaft (best aankoop ooit), een andere luieremmer met pedaal, een extra Stokke Tripp Trapp, een andere babyfoon voor de oudste en een fatsoenlijk voedingskussen.
    Voor de oudste had ik een meerijdplankje. Waardeloos ding. Mijn dochter wilde er niet op en het loopt niet lekker. Ik zou investeren in een dubbele wagen. Als je jongste een jaar is zal de oudste er ook nog wel in zitten denk ik.

    Mijn oudste was bijna 2,5 jaar toen de 2e kwam en zij ging naar een peuterbed. Als ze heel kort op elkaar hadden gezeten had ik een extra ledikant aangeschaft.
     
  19. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik heb al een melding gemaakt :rolleyes:
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik ook.
     
    pietje1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina