Babyuitzet voor de 2e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elvira5, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier straks 3 jaar leeftijdsverschil.

    Wij gaan tot zover alleen een nieuwe tripp trapp stoel kopen & een nieuwe autostoel.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Waarom een nieuwe autostoel?
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Omdat hij dan ouder is dan 5 jaar.
    Schijnt dat hij dan niet meer veilig genoeg is.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat dat inmiddels achterhaald was. Ik ga er eens achteraan. Uit mijn hoofd was het 10 jaar.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oh echt!
    Ben benieuwd. hoor het graag als het achterhaald is. ;)
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Maxi cosi heeft het volgens mij van de site af gehaald. Ik kan in forum berichten van viva ed wel linkjes vinden naar de site van maxi cosi maar ik krijg niet dezelfde tekst als mensen toen te zien kregen, namelijk 10 jaar. Als de maxi cosi serieus maar 5 jaar gebruikt zou mogen worden zouden ze echt een duidelijkere waarschuwing moeten plaatsen. Ik ga zo even kijken of ik een handleiding kan vinden.
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ze hebben het van de site afgehaald en in de handleiding gezet. Daar staat indd 5jaar.
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    thnx voor het opzoeken! :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Autostoeltjes gaan minstens 10 jaar mee, vooral in landen met weinig direct zonlicht. Plastic vergaat onder invloed van UV straling. Dus als jij je kind niet op het dak van de auto vervoert, zit je met 10 jaar ook nog niet aan de max.
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    En heb je ook een bron voor deze wijsheid :)? Kennelijk staat er de gebruiksaanwijzing maximaal 5 jaar namelijk ;).
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    kleinepien vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik weet niet of je weet hoe plastic eruitziet als het is aangetast door uv straling? Ik zie het in speelgoed waar ik vroeger mee speelde. Dat is nu ruim dertig jaar oud en gaat makkelijk kapot. En dan hebben we het over speelgoed dat buiten in de zon is gebruikt en van dun plastic is. 10 jaar is nog een ruime veilige marge.
     
  14. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Euhm,

    Extra trip trap via marktplaats
    Draagzak voor de baby waar ze vanaf de geboorte in kan, een marsupi
    Extra camera voor de babyfoon
    Extra verschoonkussen met hoezen
    Nieuwe hydrofiel washandjes

    En voor de oudste een peuterbed. Heb hem nu over gedaan naar zijn nieuwe kamer 3 maanden voor de komst van de baby zodat hij miet het gevoel heeft plaats te moeten maken.

    Autostoel hadden we al voor de oudste dus de baby kan gewoon in de maxicosi. En ik denk dat ik of met baby in draagzak, zoon in wagen of zoon op meerijdplankje en dochter in wagen ga werken. Maar dat zie ik dan wel. Kan nog zoveel veranderen wat betreft de oudste in een half jaar.
     
  15. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hier straks 3 jaar verschil. De oudste slaapt al een tijdje in grote bed.
    We gaan tot nu toe alleen een trip trap kopen en voor de rest alleen dingen voor de leuk: wat nieuwe kleertjes, Puckababy, beddengoed, dekentjes.
    Mocht ik iets missen/ nodig hebben dan kopen we het dan wel.
     
  16. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Bij mij zat er ook 15 maanden verschil tussen. Wij hebben een extra triptrap gekocht, een extra ledikant en commode zodat ze we gewoon op beide kamers een commode hadden (zo relaxt!). Ook een extra aankleedkussen voor beneden heb ik de eerste periode echt héél veel; gebruikt, scheelt je veel traplopen op een dag. Wat extra hydrofielen, maar dat was niet nodig achteraf. De babyfoon is gewoon naar de jongste doorgeschoven, we hebben geen extra gekocht. En de duowagen (tweedehands) was wel een lifesaver hoor, de oudste kon al goed lopen maar om langer de deur uit te kunnen dan 'een blokje om' vond ik het wel echt ideaal. Ook dat je baby gewoon kan blijven tukken terwijl je met de oudste de speeltuin onveilig maakt, en de oudste vast zit als je op je eigen tempo een winkel door wilt ;)
     

Deel Deze Pagina