Bacterie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Woezel82, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel82

    Woezel82 Lid

    5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hallo iedereen,

    Onze dochter van bijna 2 blijkt een blaasontsteking en vermoeden nierbekkenontsteking met het e.coli bacterie te hebben die resistent is tegen vele soorten antibiotica. In het ziekenhuis is ze onderzocht en heeft nu een kuur die wel werkt, als het goed is.

    Het feit dat zij een nogal resistente bacterie heeft is vreemd vinden ze. Heeft iemand hier ervaring mee? Liever niet natuurlijk maar ik kan er weinig over vinden op het grote internet.
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Alleen met een dochter met blaas/nierbekkenontsteking. Niet met de bijna-resistente bacterie. 11 dagen antibiotica werkte hier. Hoop dat ze voor je dochter ook iets vinden dat helpt. Sterkte ermee!!!
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    E coli is niet zo'n onbekende toch? Denk dat je die overal wel kan vinden. In bijv. restaurants kan hij ook binnenkomen als regels niet gevolgd worden maar veelal slaat dat niet op je blaas en nieren maar op je darmen omdat je als gast dan de bacterie in je eten/bord/glas hebt zitten.

    Van daaruit, zeker met een baby meid is t risico aanwezig dat t bij de blaas komt. Iets anders dan dat het al in de darmen zat kan ik me niet bedenken. Besmetting van blaas via ontlasting, sommige kindjes (en volwassen vrouwen) zijn er extreem gevoelig op al of niet vanwege hun bouw. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

    Wel dikke pech want tegen de tijd dat je bij een baby merkt dat ze een blaasontsteking hebben, (vraag me echt af hoe je dat in hemelsnaam gesignaleerd hebt, lijkt mij al een kunst op zichzelf) dan is die bacterie vaak al lekker tekeer gegaan.
     
  4. Woezel82

    Woezel82 Lid

    5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    E.coli is mij ook niet onbekend, maar het feit dat ze nu al een resistente variant heeft vonden de artsen vreemd. Gelukkig begint de kuur aan te slaan!

    Ze was al een paar dagen niet fit en toen begon de hoge koorts. De huisarts kon geen andere oorzaken van de koorts vinden ( virale infecties etc) dus toen stelde ze voor om de urine te laten controleren. Wat al een hele kunst opzich was om bij een dreumes urine op te vangen :p
     
  5. Woezel82

    Woezel82 Lid

    5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Wat sneu hè, en dan zo lang een kuur. Gelukkig werkte het!
     
  6. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hoe heb je de urine opgevangen als ik vragen mag?
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Bij ons werd het ontdekt door dat ze bij de snel stijgende koorts blauwe handjes, voetjes en lippen kreeg. Is schijnbaar iets dat vaker gebeurt bij blaasontsteking.
    De plas wilden ze bij ons opvangen met zo'n plakzak. Uiteindelijk is het via een katheter geworden :(
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Fijn dat bij jouw dochter de kuur ook begint te werken!
     
  9. Woezel82

    Woezel82 Lid

    5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Eerst proberen te laten drinken, als dat lukt natuurlijk, en vervolgens heb haar de luier af gedaan en met een potje bij haar zitten wachten..... Het was nogal een opgave maar het is gelukt! Je hebt ook plaszakjes maar daar ging ze erg van huilen en uiteindelijk bleven ze ook niet zitten.
     
  10. Woezel82

    Woezel82 Lid

    5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Blauwe lippen herken ik ook ja! En heel koude handjes en voetjes.
    Bij onze dochter idd in het ziekenhuis middels een katheter. Dat brak mijn moederhart wel hoor...
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Niet leuk, maar wel handige tip om in gedachten te houden. Hopelijk snel weer de oude en is t een eenmalig avontuur.
     

Deel Deze Pagina