Badstof hoeslakentjes voor ledikant?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Danabelle, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een tijdje geleden vier (ja, vier!) badstof hoeslakentjes gekocht voor het ledikantje. Ik slaap zelf graag op een badstof hoeslaken, ze voelen altijd lekker zacht aan en rekken goed mee zonder dat er gaten in vallen (dat gebeurt me wel eens met jersey..). Maar nu slaat de twijfel toe!
    Mag de baby wel op een badstof hoeslakentje slapen? De hoeslakens zijn gemaakt van 80% katoen en 20% polyesther. Dus als ik het zo bekijk zou het antwoord NEE zijn, want de baby moet op een katoenen hoeslakentje toch?
    Maar zoals jullie misschien wel begrijpen voel ik er weinig voor om vier hoeslakentjes in de prullenbak te gooien. Ik heb overigens ook twee jersey hoeslakentjes voor het ledikantje (100%) katoen en een wiegje met katoenen hoeslakentjes, dus het is niet zo dat de kleine iets tekort komt qua bedtextiel.
    Maargoed, om een lang verhaal kort te maken: mag ik straks die badstof hoeslakentjes wel of niet gebruiken?
     
  2. kim0503

    kim0503 Bekend lid

    10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik zou ze zowiezo niet weggooien want als je ze in het begin nog niet zou mogen gebruiken dan altijd nog later ( ze liggen toch tot ong 2 jaar in het ledikantje en dan mag het volgens mij gewoon hoor). Ik zou voor de zekerheid nog 1 jersey erbij kopen zodat je die in ieder geval voldoende hebt en dan straks met de kraamzorg overleggen over de badstof. mss een stomme vraag maar waar heb je die badstof gekocht, ik zou ze ook wel willen hebben om dezelfde reden als je zegt maar ik kan ze nergens vinden hihii
     
  3. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Kim0503. Denk dat ik het inderdaad maar even overleg met de kraamverzorgster. Het ledikantje gaat trouwens niet gebruikt worden in de kraamweek, aangezien we de baby dan zowel 's nachts als overdag bij ons op de kamer willen hebben in het wiegje. De bedoeling is dat de baby later (na een week? na een maand? we zien wel..) overdag in het ledikantje ligt en 's nachts in het wiegje bij ons op de kamer, totdat we vinden dat ze 's nachts ook op haar eigen kamertje moet.
    Ik heb de badstof hoeslakentjes gekocht bij Wibra. Ze hebben ze niet altijd op voorraad volgens mij.
     
  4. Ringeding

    Ringeding Bekend lid

    14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb van de week gehoord dat badstof niet mag. Dit omdat, als de baby gaat spugen, de vezels van het badstof uit gaan zetten en als ze zich dan omdraaien op de buik, ze niet meer goed kunnen ademen. Jersey was het beste.. maar je kunt het natuurlijk altijd navragen bij de kraamzorg
     
  5. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Badstof mag gewoon gebruikt worden. Het is een open gewerkt katoen dat heel goed vocht op neemt. Die 20% staat voor de rekbaarheid. Alles wat rekt daar zit iets synthetisch in.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik gebruik bijna altijd badstof, vind ze zelf ook heel fijn om op te slapen.
     
  7. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Jewe, je maakt mijn hele dag goed :D Na het bericht van Ringeding dacht ik hè verdorie, wat zonde van die lakentjes.. (kan Ringeding niets aan doen natuurlijk maar toch) Maar aangezien jij in een babyspullenwinkel werkt zal je het wel weten! :D
     
  8. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De hoeslakentjes misschien om het aankleedkussen doen, als je het niet wilt gebruien in de wieg ;)
     
  9. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dat gaat niet passen Noatje, het zijn hoeslakentjes voor het ledikantje dus ze zijn veel te groot voor het aankleedkussen.
    Maar ik moet toegeven dat ik, voordat Jewe zei dat ik ze gewoon kan gebruiken ;) erover na heb gedacht om ze te vermaken tot aankleedkussenhoezen :)
     
  10. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Owjah die van het wiegje zijn evengroot ;)

    Voor het ledikantje kan je anders gewoon gebruiken als ze wat groter is hoor ;)
     
  11. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Je kan ze altijd nog als molton gebruiken.
     

Deel Deze Pagina