Bakfiets, fietskar of 2e auto?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Gruffalo123, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou als het kan voor een auto gaan.
    Maar ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan fietsen :roflmao:
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    In eerste instantie poste ik bakfiets, maar als ik dit lees zou ik voor een tweede auto gaan. Dan ben je echt veel mobieler, als het zo’n klein dorpje is waar jullie wonen. En voor de toekomst is het dan toch makkelijker.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hebben we een auto en elektrische bakfiets, maar als ik kon kiezen zou ik voor een extra auto gaan in plaats van een bakfiets of fietskar.
     
  4. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij wonen in een gehuchtje zonder voorzieningen en hebben maar 1 auto, die mjn man vaak mee heeft naar het werk.
    Ik doe al jaren alles op de fiets maar ohw....wat zou ik graag een autootje hebben! Je wilt net weten hoe vaak ik ben natgeregend, half weggewaaid, uitgegleden bij vorst etc....
    Ook de dorpse speelafspraakjes worden vaak met auto's gedaan hier trouwens.

    Dus ja. auto!
     
  5. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Je kan er ook voor kiezen om een jaartje te bakfietsen nu je kinderen nog niet op zwemles etc zitten, tweedehandse kan je die voor niet al teveel geld aanschaffen, en je hebt een jaar om de onderhoudskosten uit te sparen die een auto zou hebben..
    Als het toch niks is, verkoop je je bakfiets tweedehandse en ga je alsnog voor de auto..?
     
  6. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In was op en top bakfietsfan!
     
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Dit vind ik ook een goede optie. Zwemles gaat nog zeker 2, misschien 3 jaar duren voor hij daarmee begint. Dus tot die tijd behalve van en naar school geen echte andere dingen waar ze heen moeten.
     
  8. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dan zou ik persoonlijk voor een auto gaan.

    Weet niet hoever je man moet rijden naar zijn werk?

    Vlak voor onze verhuizing hebben wij een scooter erbij gekocht voor woon/werk verkeer voor mijn man. Daardoor heb ik altijd de auto tot Mn beschikking. Maar hij hoeft niet zo ver, 5km. Kan me voorstellen als het aardig wat meer km zijn het dan geen optie is.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Hebben wij net gedaan, tweede auto juist de deur uit, ik heb nooit meer een schuldgevoel dat ik niet sport en we besparen zoooveel geld! Ik denk wel 250€ pm als ik kijk naar de kosten van onze vorige auto!
     
  10. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik ben helemaal voor fietsen, ga zelf (met de kinderen) door weer en wind op de fiets. De kinderen zijn heel wat gewend en piepen nooit!
     
  11. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Wat je ook kan doen is een stangzadel en de baby dan in de maxi cosi achterop!
     
  12. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wij wonen ook redelijk ver overal vandaan. En in de zomer denk ik wel eens: ik zou bijna zonder tweede auto kunnen.
    maar zodra het slechter weer wordt ben ik zó blij met het ding. Ik maak heel wat kilometers. Gelukkig kunnen we wel samen met iemand anders naar school rijden, dus hoef ik tegenwoordig niet elke dag meer heen en weer (7 km heen, 7 terug). Maar boodschappen doen (net even wat vergeten, de supermarkt dichtbij is 2,5 kilometer, ideaal voor enkele dingen, te duur voor alle boodschappen dus die moeten toch verderop gehaald worden), naar zwemles, afspraakjes met vriendjes (pas moest ik dochter ophalen 18 kilometer verderop bij een klasgenootje), sporten (al gaat de oudste bijna altijd zelf op de fiets, is 2,5 kilometer dus te overzien, maar in de kou op zaterdagochtend dochter naar turnen brengen, terwijl mijn man werkt en ik dus ook dan de jongste mee moet slepen, dat ben ik snel zat ;) ).
    Nee, ik kan echt niet zonder de auto. We hebben een aanhangfiets voor dochter, en jongste zoon zit achterop. Dus in de zomer probeer ik echt vaak te fietsen, maar dan nog gebruik ik de auto best wel wat eigenlijk. Dat is het nadeel van buitenaf wonen ;)
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.230
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik vind de suggestie om te beginnen met een tweedehands bakfiets ook een hele goede hoor, dan kun je die auto altijd nog nemen. Als je het andersom doet, kost het je waarschijnlijk veel meer geld in elk geval.

    Ik zei vroeger ook dat ik mijn kind echt niet op een teamsport ging doen... maar als de hele klas wel op een sport zit en jouw kind hangt alleen thuis op de bank, omdat de rest wel naar training is, dan ga je toch om is mijn ervaring
     
  14. Roos123

    Roos123 Niet meer actief

    Wij hebben deze zomer een autootje gekocht voor 1250 euro. We tanken eens in de twee maand voor 50 euro, soms nog minder. Verzekering en belasting is samen 30 per maand. Tot nu toe nog geen onderhoud. Eerder zaten we altijd angstvallig de buienradar in de gaten te houden en te dubben wie zich nat zou laten regenen. Mijn man is een keer doorweekt op zijn werk gekomen, hij werkt op een koude plek en 's avonds was hij nog nat. Ik zou dus absoluut voor een tweede auto gaan.
     
  15. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    #35 IkbenTess, 23 jan 2018
    Laatst bewerkt: 23 jan 2018
    Hoe kun je nu al zeggen dat je kind nooit op een sport gaat? Als jouw kind ergens idolaat van is dan doe je dat echt wel hoor! Wij hebben weinig geld voor dure hobby’s, en hadden dus ook onze ideeen over vrije tijd invulling van onze mannen. Dat moest vooral simpel en betaalbaar zijn. Toen kreeg ik mijn tweede zoon, en die wil sinds zijn derde op vioolles.. hoe hij daar nou bij komt?maar goed, hij zit dus op les. Weet je hoe duur dat is?? Dus nee, dat kun je echt niet zeggen.

    Ik zou echt voor een tweede auto gaan. Zeker met het oog op speelafspraakjes etc.
     
  16. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Wij hebben de 2e auto de deur uit gedaan. Maar goed, wij wonen hartje centrum. Parkeerproblemen, naar school/boodschappen is met een fiets veel makkelijker.

    Ik ben ook zo blij met mijn elektrische Troy bakfiets. Deze Lease ik overigens voor €70 per mnd. Na 3 jaar is hij afbetaald.

    Evt een 2e auto leasen? Wel goed je km’s berekenen. En dan iets meer ivm onverwachte items.
     
  17. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Wij hebben een fietskar en een 2e auto. Met beide tevreden. Met het slechte weer is een 2e auto misschien net iets fijner, kinderen zitten droog, maar manlief niet.
    Bij een fietskar kan je wel een baby of peuterschaal halen en dan passen er gewoon 2 naast elkaar.
     
  18. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Nu de auto of lopend. Als het droog is vind ik wandelen net zo makelijk, en slaapt de kleine man ook gelijk een poosje. En straks als de kleine kan zitten beide op de fiets.
     
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Toen ik onze 3e verwachtte hebben we een 2e autootje aangeschaft. Oudste had toen therapie wat niet op de fiets kon en gaat in een naburige gemeente naar het sbo dus fietsen was niet echt een optie meer. Ik hoef de oudste niet te brengen of halen want hij gaat met de taxi maar als er zich iets voordoet moet hij toch gehaald worden.

    Mijn autootje is 15 jaar oud en kostte 1000 euro. Rijdt als een zonnetje. Ik gebruik hem weinig want wil ook wel wat beweging dus ga ook regelmatig lopen of fietsen. Kost dus weinig in onderhoud. Verzekering is wel een euro of 40 en belasting weet ik niet uit mijn hoofd...
    We hebben geen extra autostoeltje aangeschaft, die wisselen we gewoon tussen de 2 auto's.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Denk zo'n 25 euro per maand, dat betaal ik voor mijn Peugeot 206 uit 2001 ;)
     

Deel Deze Pagina