Bakfiets.nl of babboe ervaringen elektrisch?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Baileyy, 12 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Wij willen een Elektrische 2 wieler bakfiets. Twijfelen tussen een van Bakfiets.nl of een Babboe.
    Wat is jullie ervaringen.
    Passen in beide 3 kindjes? ( 5 en 2 jaar en een baby)?
    En zet je dan de maxicosi in zo'n houder of in een babyschaal en later peuterschaal?
    Of de oudste achterop de bagagedrager?

    Degenen die een bakfiets.nl hebben. Ik zag verschillende types elektrisch. Welke hebben jullie? De ene fiets maker zegt dit en de andere juist compleet het tegenovergestelde haha.

    Degenen die een Babboe hebben. Ik zag bij 2wielers een city-e bike. Of een city mountain. Ik begrijp de verschillen niet geheel goed maar wel veel prijsverschil.
    Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
     
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Wij hebben de Babboe City Mountain. Het grootste verschil met de e-City is het type motor en de versnellingen. De Mountain heeft een sterkere motor met een middenaandrijving. Die zit verwerkt in het frame. Hij heeft dus ook geen achterrekje (die kan je er wel los bij kopen). De versnelling is traploos, dat wil zeggen dat je gewoon draait aan je versnelling in het handvat van het stuur en zo zet je hem zonder te hoeven schakelen iets harder of zachter.

    Wij hebben nu een bankje achterin en een maxicosi houder voorin. Het is niet enorm groot, maar doordat de houder op de grond gemonteerd kan worden in bestaande gaten, kan hij wel helemaal voorin geplaatst worden. Ik vind het een super fijn ding!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Dat klinkt goed!
    Kan er dan ook zo'n bak in waar je bijvoorbeeld het slot in kan doen? Dat zag ik niet als optie bij de city mountain?
    En kan je ook een tweede bankje afwisselen met de maxicosi houder?
     
  4. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Nog 1 vraag..
    Wij zijn aan het kijken welke accessoires. Een regentent is handig, de maxicosihouder en ik denk een zitkussentje. Maar nog andere handige tips qua accessoires die jullie hebben? Het fietsslot dat zij verkopen (een willekeurig slot kan ook toch?) en die jasbeschermer?
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Hoi!

    Wij hebben de regentent er inderdaad bij gekocht. Super fijn ding. Je kunt een afsluitbaar plankje kopen voor onder het bankje, maar ik weet niet of die er voor de Mountain ook is. Omdat de accu daar onder het bankje zit gemonteerd kan er misschien geen plankje bij. Even informeren bij Babboe?

    Ik heb het slot gekocht bij de locale fietsenmaker. Een stuk langer en veel goedkoper dan bij Babboe. De maxicosi houder heb ik van marktplaats. Tweedehands veel goedkoper dan nieuw, je moet alleen even zoeken naar eentje met de juiste bevestiging voor op de bodem van de bakfiets.

    Het tweede bankje voorin moet je volgens mij vastschroeven. Ik denk dat de bodemplaat van de maxicosi houder (is vrij plat) wel kan blijven zitten, maar én de maxicosi er in én het bankje er in past niet. En omdat het bankje echt vast zit denk ik dat je moet kiezen tussen de twee.

    Het kussentje hadden wij wel, maar daar willen de kinderen niet op zitten omdat ze vinden dat ze er dan afglijden. Dus daar zou je ook even mee kunnen wachten.

    De peuterschaal is wel fijn voor als een kindje net kan zitten, maar is vrij smal en past er eigenlijk niet helemaal lekker in. Je hebt van andere merken peuterschalen (bijv Melia) die lekkerder passen.

    De bakfietshoes hebben wij niet omdat de bakfiets hier altijd binnen staat.

    Het tweede bankje hebben we wel, maar wordt nog niet gebruikt omdat de maxicosi houder er in zit. Kan je dus gerust nog even mee wachten!

    Wij overwegen nog de bagagedrager aan te schaffen. En dan doe ik er een buggydrager en/of fietstassen op. De bakfiets zit aardig vol met 3 kinderen en dan ook nog alle tassen meenemen valt niet mee.

    Jasbeschermer hebben we niet, maar mis ik eigenlijk ook niet. Misschien wel handig als je een bagagedrager er op zet?

    Ik heb trouwens bij de plaatselijke fietsenmaker ook een ander zadel gekocht. Het zadel wat er op zat was echt keihard!

    Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hoi dames,

    Ik ben ook aan het overwegen om een elektrische bakfiets aan te schaffen.
    Wij zouden voor een Babboe gaan. Bakfiets.nl ligt helaas boven ons budget, al hoor ik er veel goeie dingen over. Ik zou voor een elektrische tweewieler willen gaan, maar nu twijfel ik enorm tussen twee modellen, namelijk de city en de mini. De mini is 20 cm korter (2m35 ipv 2m55) en biedt plaats aan maximum 2 kindjes. Lijkt me iets praktischer bij het 'parkeren' en bij het fietsen zelf uiteraard. Maar in de city kunnen er 4 kindjes natuurlijk (niet dat ik van plan ben om 4 kinderen te vervoeren in een fiets, maar misschien wel een hoop boodschappen of een plooibuggy'tje of zo)...oh dilemma's!
     
  7. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @zeilbootje : Denk je dat een 16-maandertje (die wel heel stevig zit) al gewoon op het zitkussen in de babboe kan? Tegen dat de fiets gebruikt gaat worden, gaat ze sowieso al 18 maanden zijn eigenlijk. Ik zag dat ze ook wel een speciaal 'kleuterkussentje' verkopen, maar het lijkt me handiger om gewoon het dubbele zitkussen voor het hele bankje te nemen.
     
  8. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @Baileyy : heb je intussen al een keuze kunnen maken? Er loopt nu een kortingsactie van 300€ en een gratis regentent bij Babboe nog tot het einde van deze maand, maar dat wist je waarschijnlijk al.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Onze middelste is nu 18 maanden en die zit zelf op het bankje. Ik heb hem tot ongeveer 15mnd wel in een peuterstoeltje gehad, maar dat was meer omdat hij anders op het bankje ging staan en in het stoeltje zat hij net wat beter vast. Inmiddels blijft hij wel gewoon netjes zitten met de gordels op het bankje.

    Mocht je overwegen een kleuterkussentje te kopen, die van Babboe zijn vrij duur en je kunt ook gewoon een standaard stoelverkleiner voor kinderstoelen gebruiken. Bijv Prenatal of Babydump verkoopt ze geloof ik.

    Ik zou overigens gewoon voor de City gaan. Van de lengte heb je geen last weet ik uit ervaring en het is met 2 kindjes in de City soms al improviseren hoe ik alle tassen en boodschappen mee kan nemen. Dan lijkt me de mini helemaal krap!
     
    moby123 vindt dit leuk.
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Heb ik echt wat aan gehad. Wij hebben hem ook besteld inmiddels. Kan niet wachten :) haha[/QUOTE]
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Jaa wij hebben m besteld. Inderdaad 300 euro korting. Geen regentent trouwens. Die hebben we gekocht. Ga toch eens informeren hoe dat zit dan!
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Wij hebben ook getwijfeld tussen beide merken. Uiteindelijk de babboe gekocht. Echt heel veel prijsverschil zit er niet tussen de city mountain en bakfiets.nl.
    Wij vinden. De babboe net wat mooier met die afgeronde hoeken enzo.
     
  13. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Super leuk! Je zult er vast veel plezier van krijgen, wij gebruiken hem onderhand dagelijks met veel plezier!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  14. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik ga hem ook bestellen morgen :) De knoop is doorgehakt: het wordt dus toch de city in plaats van de mini. Ik heb hem nog eens in het echt kunnen bekijken in onze straat en de bak van de mini lijkt me dan toch net iets te krap...spannend zeg! Wow, nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen, maar ik word dus een bakfietsmama! :p
    @Baileyy: voor de regentent moest je een bepaalde kortingscode invullen bij het bestellen denk ik, ik moet het nog eens goed uitpluizen.
     
  15. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hebben jullie eigenlijk een diefstalverzekering of zo? Ik denk dat ik hem steeds met drie sloten ga vastmaken of zo :)
     
  16. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik heb hem bij de plaatselijke fietsenmaker laten verzekeren. Weet eigenlijk niet meer precies wat de kosten waren, maar ik denk iets van 100 euro voor 1 jaar en 250 voor 3 jaar? Ik wil hem echt niet kwijt, dus deze uitgave toch nog maar weer gedaan.
     
  17. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lijkt me wel verstandig, dat moet ik ook nog even overwegen.
     
  18. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Oh shit. Wist ik niet. Ik ga morgen eens bellen met babboe.
     
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik ga hem wel verzekeren. Babboe raadt een verzekering aan. Kingsize ofzo heet dat? Dat gaan we doen. €9.95 per maand en dan de onderhoudsbeurt na een jaar die erbij in zit.
    Extra slot gaan we ook kopen. Bedacht me alleen hoe lang moet die wel niet zijn om de fiets vast te zetten. Die dingen zijn ook nog eens loodzwaar.
     
  20. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik ga ook een aparte verzekering nemen (in België kan je niet via Babboe zelf je laten verzekeren, ik weet niet hoe dat in Nederland zit), ik heb het eens opgezocht...kost mij iets van een 102 euro per jaar. Dat valt best mee. En een zwaar slot inderdaad :)
     

Deel Deze Pagina