Bakfiets.nl of babboe ervaringen elektrisch?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Baileyy, 12 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hier is het ook niet verzekeren via Babboe. Soort samenwerkingsverband ofzo. Het is wel een speciale verzekering voor babboe bakfietsen met een onderhoudsbeurt.

    Zou je het redden met een 1 meter slot? Of moet het zo' 180 cm zijn?
     
  2. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ziezo, hij is besteld :) Ik ga een slot van 1m40 aanschaffen denk ik, 1 meter lijkt me toch misschien een beetje nipt.
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    1.40 slot is er ook? Oh dat had ik dan weer niet gezien. Haha.
     
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik heb ook dat lange slot ja. Maar moet zeggen dat je de helft van de tijd gewoon genoeg hebt aan 1 meter. Alleen als ik hem om een boom wil leggen ofzo is 1,40 wel handig ;)
     
  5. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie aankoop! Wij hebben ook lang getwijfeld. Wij zijn juist voor de bakfiets.nl gegaan, omdat we overal goede bakfiets.nl zagen staan en de bakken van de babboe vaak heel slecht eruit zagen. De Mountain is denk ik een ander verhaal, die heeft een ander soort bak, maar dan verschilt de prijs niet zoveel en kwam bakfiets.nl er beter vanaf. Voor mensen die nog een beslissing moeten gaan maken. Ik heb ook gedacht: bakfiets is duurder, maar gaat volgens de kenners langer mee en kun je ook beter doorverkopen, dus uiteindelijk is het misschien net zo duur om te rijden als ik hem weer goed kan verkopen. Urban Arrow is nog beter te verkopen natuurlijk, maar ik heb een bakfiets cruiser en die vind ik een stuk mooier dan de arrow, dus dat speelde ook een beetje mee.
    Hij rijdt het super goed, heb totaal geen spijt van de aankoop. Mijn dochtertje van 13, 5 maanden zit nog in de maxi cosi, maar gaat daarna in en bobike zitje die we op de bank vastmaken. Ik denk dat 2 kindjes met maxi cosi erg krap is. Mijn zoontje moet wel echt zoeken waar hij zijn benen laat. Wij hebben de tent tweede hands gekocht, dat scheelde wel lekker en bij zwarte fietsenplan kregen wij op alles 10 procent korting, dus dat was ook leuk! Verzekering van 5 jaar bij ANWB genomen, zowel diefstal als schade door ongevallen.
    Wij hebben wel ook nog een regenhoes gekocht, omdat hij buiten staat. Dat was voor ons ook een reden om de bakfiets.nl te nemen omdat hij hopelijk minder snel roest en de bak beter blijft buiten.
    Veel plezier! Bijna lente :)
     
    moby123 vindt dit leuk.
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Onze bakfiets is er :) Hij fietst heerlijk!.
    De maxicosi staat er nog niet in natuurlijk, dus ik weet niet hoe dat gaat straks.

    Wij hebben juist voor de Babboe gekozen omdat de bakken van Bakfiets.nl er soms toch niet mooi meer uitzagen. Ik moet zeggen ik heb ook weleens gehoord dat mensen de bak behandelen (ik weet alleen niet bij welk merk dat is en waarmee).
    Bij ons staat de bakfiets binnen straks is de bedoeling. We hebben wel de regentent erop gezet. Hoe het met roesten enzo gaat weet ik niet.

    Ik ben erg blij met het elektrische van de city mountain. Wij hebben ook van Bakfiets.nl bekeken wat de opties waren qua aanrijving etc, maar dit vonden wij toch het fijnste met een middenmotor.

    Qua ruimte, tja dat gaan wij dus nu ervaren. De kinderen van 5 en 2 vinden het nu al leuk. We zijn net terug van een stukje fietsen hahaha.

    Verder moeten we maar ervaren. Ik weet niet of je dat computertje eraf moet halen of de accu als je hem in de schuur zet eigenlijk.
     
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik laat hem bij ons in de garage altijd met de accu er in (kan die er uit?) en met het computertje er op. Alleen als hij buiten staat haal ik het computertje er af.
     
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ja die kan eruit. Die halen wij eruit voor het opladen? haha Ik wist niet eens dat je kon opladen als de accu er nog in zit.
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Hij staat bij ons naast het stopcontact dus ik laat hem gewoon zitten. Zo leer je nog eens wat haha!!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Haha inderdaad
     
  11. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Onze Babboe city-e is ook geleverd intussen. Hij rijdt erg fijn, al is de lengte wel nog even wennen. Dl vindt het heel fijn om er in te zitten :). Bij ons staat hij niet buiten, maar in de veranda waar het nu ook wel erg koud is, dus ik leg de accu binnen als hij niet in gebruik is. Nu hopen op veel mooie zonnige dagen :)
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Leuk!! Veel fietsplezier en inderdaad hopen op mooie zonnige dagen :)

    Wij hebben nu de regenhoes eroverheen tegen de kou. Maar wel een gedoe als je die steeds zou moeten wisselen denk ik straks in het voorjaar. Tenminste lijkt me ;)
     

Deel Deze Pagina