Bakfiets voor 2 kindjes

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Ukkie1, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb een Troy. Die is de voordeligste en deze kan je ook leasen. (Oftewel op afbetaling)
     
    Elsa86 en ellessinia vinden dit leuk.
  2. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ook een Cabby. Ben er heel blij mee, fiets er in voorjaar en zomer ook wel wat langere stukken mee. Afgelopen zomer kon ik ook al heerlijk met de meiden op het bankje en de baby in de maxicosi gaan fietsen. De bak is in te klappen dus hij past hier prima in het tuinschuurtje. We hebben een testrit gemaakt bij het Gazelle Experience Center in Amersfoort. Had nooit verwacht dat het zo goed zou fietsen. Hij fietst bijna als een gewone fiets.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ziet er ibdd makkelijk uit. Past er een peuter en een maxi cosi in??
     
    Livia75 vindt dit leuk.
  4. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Twee peuters en een maxicosi :thumup:. De adapters moet je er apart bij kopen overigens.
     
    Livia75 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Het is een driewieler, er passen 4 kindjes is. 6 lukt ook wel (maar dan zittten ze niet vast) (en dan is het stapvoets rijden)
    We hebben regelmatig de schoolkinderen in de bakfiets bij verschillende uitjes.
     
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    #26 Gruffalo123, 18 feb 2018
    Laatst bewerkt: 18 feb 2018
    Hier een tweewieler Urban Arrow met ondersteuning. Passen met gemak twee kindjes en baby in Maxi-Cosi in en dan nog ruimte voor boodschappen. Regentent erbij en kindjes zitten warm en droog. Voordeel van deze bakfiets is dat hij niet veel zwaarder is dan een moederfiets, dus ook zonder trapondersteuning fietst hij erg licht.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wij hebben een 3 wieler van baboe met ondersteuning! Nu met 1 gebruiken wij hem al, ideaal zeker met deze kou! Ze zitten toch wat warmer, en straks met 2 kindjes gaan we hem zeker ook gebruiken, met peuterstoel en maxi cosi standaard! Straks van de zomer is het ook echt heerlijk!
     
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
  9. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je fijn vindt. Ik voelde me erg beperkt toen mijn jongste nog niet in het fietszitje kon en ook wanneer dit wel zou kunnen, hoe moest ik dan al die spullen meenemen? (Denk aan buggy, tas, eventueel boodschappen.)
    Moest me echt even ergens overheen zetten, want ja, een bakfiets daar vond ik toch wel iets van. Mijn man zei nog: jij hebt toch altijd schijt aan dat soort meningen? Toen dacht ik, dat is waar ook en hebben we er één gekocht, tweedehands. Ik woon in een dorp, beschik zelden over een auto, ben niet echt sportief en had een klein budget. Hij moest in de garage passen, dus kon niet te lang zijn. We hadden ook nog een kinderwens, dus wilde er wel eentje met 4 zitplaatsen. We hebben een driewieler gekocht van een minder bekend merk met 7 versnellingen. Geen seconde spijt van gehad, wat een top ding. Tja, hij zal vast niet zo soepel zijn als andere bakfietsen en trapondersteuning is natuurlijk vet relaxed, maar dit is wat binnen ons budget lag en ik houd van mijn bakfiets. De vrijheid om lekker naar de markt te kunnen inclusief buggy en tassen boodschappen, of bijv. zwemmen bij het peuterbadje inclusief alle zooi. Dat ik stil kan staan zonder om te vallen of af te stappen bij een kruispunt of stoplicht of als een kind iets 'laat vallen', heerlijk. Dat ik de kinderen even kan parkeren terwijl ik bij de visboer bestel of afhaal, ook als het regent, ideaal. En die conditie die bouw je natuurlijk vanzelf op.

    Heb er trouwens tot voor kort gewoon op gereden en ben totaal niet in shape. Ging wel langzaam, maar lopen gaat helemaal niet, dus ik kon zo toch nog lekker de deur uit.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Bedankt coorje uitgebreide reactie! Ik heb hier meestal wel de auto. Toch wil ik graag kunnen fietsen. Vorig jaar zomer vond m'n zoontje t zooo heerlijk. Door zwangerchap nu al een tijd niet geraan maar met de gastouder gaat hij wel op stap met de fiets en vindt dat t einde. Dus deze zomer niet weg kunnen met de firtsvind ik echt wel een rottig idee. Ook ben ik maar 1,60 en vond ik hem op de fiets hijsen etc in m'n eentje al echt wel een ding dus eenmaal wat groter, 2kindjes, ik zie t niet gebeuren.

    We wandelen ook veel maar lijkt me gewoon ideaal om mee weg te gaan en hoop dan ook vaker te gaan fietsen. Maar er is zoooveeel keus.... moeilijk!! En tnis toch een hele investering.ik heb een mooie dure moederfiets, dusja wat doe ik daar dan mee....
     
  11. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik ben ook maar 1.65, dat is met fietsen wel een nadeel. Wij hebben de moederfiets gewoon voor mijn man gehouden. Misschien kun je eerst een tweedehands bakfiets kopen, ze zijn best wel waardevast. Als je een andere wil, of je gebruikt hem toch te weinig, verkoop je hem gewoon.
    Succes met kiezen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb sinds een paar weekjes een elektrische babboe city. Ik ben er heel tevreden van en mn dochtertje vindt het fijn om in te zitten. Hij is wel zwaar, maar tijdens het fietsen merk je er niets van. Ik raad je wel een elektrische variant aan, want vooral als er wind staat, voel je dat wel met zo'n bak! Heerlijk licht fietsen met die trapondersteuning :) Het nadeel vind ik wel dat ik maar net met mn tipjes aan de grond kan als het zadel op de laagste stand staat. Ik ben 1m68, dus als je kleiner bent zou ik hem zeker wel uittesten :)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Iemand ervaring met de Stella Kruier?
     

Deel Deze Pagina