Sprongetje van 16 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AnnaS, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Het titel zegt het al!

    Cecile is nu sinds een paar dagen erg aan zeuren en huilt veel sneller als ze valt of niet iets lukt word ze onzettend boos en begint met een boekje waar ze dan mee bezig is weg, kan ook iets anders zijn waar ze dan mee speelt en niet lukt zoals zij het wil.
    Ze deed het voorheen ook wel het is wel een pittige tante, alleen het is nu momenteel heel erg.

    Ben benieuwd als het meer mama,s het bekend voor komt. Ook is ze meer aan mij gaan kleven en knuffeliger geworden.
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het klinkt wel als een sprong maar volgens het boek is er met 15 en met 17 maanden een sprong. Is ze eerder/later geboren dan de uitgerekende datum?
     
  3. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile is precies op de uitgrekende datum geboren.
    Consultatiebureau vond dat ze zich heel snel ontwikkelde en heel best al heel slim was ook omdat ze zo snel dingetjes begreep. Dat vond ik nu ook wel dat ze snel nieuwe dingen oppikte. Niet dat ik mijn kindje de hemel in wil prijzen, maar tuurlijk ben je trots als ouder je kind goed ontwikkelt Maar een hele pittige tante dus en dat ik wel consequint moest blijven. Nu heb ik zelf veel ervaring op pedagogisch gebied.

    Maar in het boek Oei ik groei staat ook dat ze ongeveer rond de 15de maande of de 17de maand dus een sprong kunnen hebben, maar nu heb ik dus ervaren dat die sprong altijd iets eerder of juist weer vroeger was dus ja ga er dan vanuit dat het weer een ontwikkelings fase is.
    Maar wel altijd leuk als je het kunt delen met de ervarngen van de mama,s hier.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou als jou ervaring met Cecile is dat ze al wat sneller is, dan heb je goede kans dat dit inderdaad de 17 maanden sprong is. Komt trouwens niet vaak voor dat kindjes op de uitgerekende datum worden geboren ;)

    Vervelend he, die sprongen maar ja, het is wel een goed teken want dat betekent dat ze weer nieuwe dingen kunnen. Consequent blijven is denk ik altijd belangrijk. Louise is ook een pittig meisje. Ze is erg lief maar laat duidelijk merken hoe zij over dingen denkt hihi.
     
  5. Monique76

    Monique76 Niet meer actief

    Hoi,

    Zo te lezen wel. Wij hebben alle sprongetjes in het uiterste mee mogen maken, volgens het boek oei ik groei hebben ze tot 20 maanden de sprongetjes. Wij zijn gewoon nu hevig aan het peuterpuberen, en dit is vaak nog een stapje verder dan het sprongetje.

    Ze kan enorm driftig zijn als ze haar zin niet krijgt. Als tegenhanger is ze superknuffelig. Ze vraagt enorm veel om aandacht, en als ze zelf moet spelen dan zegt ze mama komen, en als ik dan niet kom moet ze zogenaamd huilen, of ze kijkt wat er in de buurt is om te gooien. Ze is enorm aan het uitproberen. Vaak moet je tot 10 tellen, en je beheersen.

    Zo te lezen heb jij ook een pittige tante, veel sterkte ermee.

    Groetjes Monique76
     

Deel Deze Pagina