Bang

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noekje, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noekje

    Noekje Nieuw lid

    27 sep 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik ben nu voor de eerste keer zwanger. Ik heb PCOS en ik ben d.m.v. Clomid zwanger geworden. Ik ben morgen 18 weken. Nu heb ik in het begin heel erg last gehad van misselijkheid, die nu nog steeds aanwezig is, maar in mindere mate. Ik heb nu al een paar dagen een heel naar gevoel dat er iets niet goed is. Waarom weet ik niet maar ik ben gewoon bang dat ik een miskraam krijg.
    Ik heb wel 's avonds vaak wat last van mijn onderbuik en ik kan ook niet te veel doen, want ik wordt dan snel misselijk of begint mijn onderbuik pijn te doen. Over 2 weken heb ik pas de 20 weken echo en dat voelt nog zo ver weg.
    Wat moet ik nu doen?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Noekje,

    Rond de 20 weken hebben veel zwangeren een dipje. Je kindje krijgt een groeispurt en je baarmoeder dus ook. Dan kan het zijn dat je baarmoeder sneller reageert op bewegen van jou of van het kindje. Je buik kan hard worden en ook je darmen kunnen er anders op reageren. Wellicht dat dat een reden is waardoor je ook weer misselijk bent. Ik zou morgen gewoon even je vk/gyn bellen. Dan kun je vragen om bv even het hartje te horen. Of om gewoon even te spuien. Want een naar voorgevoel is heel vervelend. Je kunt er zelf niets mee, dus dan is het fijn als je even met een professional kunt spreken. De echo vervroegen heeft niet heel veel zin omdat je bij 20 weken het kindje echt goed in zijn geheel kan nakijken. Hoop dat je gewoon van de spanning en nieuwigheid een naar gevoel hebt. Ik lees niets wat op iets anders duidt. Je kunt trouwens je urine even laten checken op een infectie; soms kun je daar ook deze klachten van krijgen.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina