hoeveel pakjes mt

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anniek, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Tjonge hoeveel pakjes hebben jullie gekocht?
    Ik heb er nog niet veel hoor.
    1 van maat 50 en nu een gekocht van 56, een vestje met een broekje en een rompertje eronder met lange mouwen.
    Ik stond te twijfelen tussen mt 56 en 62 heb mijn moeder maar even gebeld en die zei hetzelfde als ik dacht; mt 56...
    62 is meteen zo groot! Maar kopen jullie dit wel bewust... want op elke lijst zie ik het toch wel staan?!
     
  2. Patricia1983

    Patricia1983 Actief lid

    23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Ik zorg gewoon dat ik van maat 50, 56 en 62 een paar rompertjes heb liggen. Mijn schoonzus adviseerde een stuk of 6 van iedere maat.

    Verder een paar setjes kleertjes of pakjes. Weet niet precies hoeveel. Denk een stuk of 5 of zo. In ieder geval van maat 50 en 56.

    Denk niet dat je teveel grotere maten moet kopen. Wie weet wat je allemaal krijgt als kraamcadeaus.

    Zelf vindt ik het ook erg moeilijk in te schatten.

    Verder kun je nog wat sokjes en mutsjes kopen.

    Succes!
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik zou ook zorgen voor een paar setjes van 50/56 en van 62/68, mijn zoontje was klein en heeft de eerste weken 50/56 aan gehad, maar het dochtertje van mijn schoonzus heeft vanaf de geboorte 62/68 aangehad, was al te groot voor 50/56.
    als je van beide minimaal 3 setjes hebt kan je na de geboorte kleertjes bijkopen in de goede maat, of laten kopen.
     
  4. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Nikki is nu bijna 6 weken en "verzuipt" nog steeds in de 50/56 pakjes van de HEMA ;)
    De pakjes in maat 50 van de prenatal prematuren collectie past ze niet meer nu
    Ik had een paar pakjes maat 50 omdat we wisten dat ze een kleintje zou zijn en daar zijn er echt nog wel een aantal bijgekomen nadat ze geboren is :) Maar bijkopen is zo gebeurd door trotse oma's, tante' s etc ;)
     
  5. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi ja idd....
    mijn vriendin zei al, op heteine van de zwangerschap weet de verloskundige vaak el of hij/zij groot of klein word!
    kun je dan nog snel genoeg grote pakjes shoppen!
     
  6. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Ik heb wel al veel rompertjes met korte mouwen, maar hebben jullie ook veel rompertjes met lange mouwen (ik ben 1 maarty uitergerekend dus dan kan het nog wel goed koud zijn)
     
  7. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mij werd steeds geadviseerd koop niet teveel kleine maatjes..nou ik heb zo'n spijt..ik heb echt nauwelijks kleding in een klein maatje..en ik weet echt niet hoe ik dat ga oplossen..

    Heb sowiezo niet veel kleertjes maar heb het idee dat ik echt te weinig heb van alles..krijg er helemaal de zenuwen van..
     
  8. Sjarrel

    Sjarrel Bekend lid

    28 jun 2006
    868
    0
    0
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn zoontje is bijna 3 wkn... en is een flinke kerel... toch is maatje 56 wel nog iets te groot.. maar jah sommige vallen groot sommige vallen klein...

    hou er rekening mee dat een baby zichzelf redelijk vaakt onderpoept...
    ten minste mijn zoontje doet het toch elke dag wel een keer...
    moet hem dus zo en zo elke dag een andere romper aandoen...

    kep er 6 en dat is dus prima...
    broekjes poept ie ook wel eens onder en shirtjes ook...
    ik mis nu alleen een korte broekje.. die verkopen ze bijna nergens meer en het is dus veelste heet met een lange broek (ik baal)
    hij ligt nu lekker in zun rompertje te koken hehe...
    ik zou wel iig 2 maatjes 50 halen want 56 is bij mijn zoontje erg groot... toch was hij al 54 cm bij geboorte en woog 3960 gram...
     
  9. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb inmiddels al van alles wat, eerst kocht ik alles in maat 50/56, nu ben ik ook wat in 62 gaan kopen. Iedere keer als ik in de stad ben (en dat is vaak want ik woon midden in de stad :) ) dan kan ik het niet laten om iets te kopen :rolleyes: :D
    Ik let wel op de prijs hoor, gemiddeld koop ik kleertjes van minder dan 5 euro per stuk, soms veel goedkoper zoals laatst bij de prenatal in de uitverkoop allerlei shirtjes en rompertjes van rond de 1 euro. Maar soms ook wel eens wat duurder zoals vandaag heb ik voor ongeveer 30 euro 2 rompertjes ( 1 met lange en 1 met korte mouw) en 2 setjes gekocht.
    Die adviezen dat je niet te veel moet kopen vind ik zo'n onzin, ik bedoel het kost allemaal bijna niks. Bij de hema hele leuke rompertjes voor 2 euro ofzo. Lijkt mij dat je beter iets te veel kunt hebben dan te weinig.
    Maar misschien probeer ik mijn koop verslaving wel gewoon goed te praten hoor hahahaha :)

    Ik zorg gewoon dat ik straks het merendeel in 50/65 en 62 heb en voor de zekerheid koop ik ook 1 of 2 setjes in een prematuren maatje. 44 ofzo.
     
  10. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb een setje in maat 50
    3 setjes in maat 56
    en een boxpakje in maat 56
    het weinige dat ik verder heb is in maat 62/68

    Ik heb heel weinig dus..ik ga misschien morgen nog even kijken..maar ze hebben hier geen ene sh*t joh en die maten zijn super groot..
     
  11. Sjarrel

    Sjarrel Bekend lid

    28 jun 2006
    868
    0
    0
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik moet zeggen gulay dat ik in mijn kraamperiode zoveel kleertjes heb gekregen maar allemaal maatje 62 / 68 dus 50 / 56 moest ik zo en zo kopen...
    heb nu zoveel maatje 62 /68 denk dat ie de helft niet aan kan
     
  12. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik zou zelf als minimale rekenen op 4 setjes onder- en bovenkleding in 50/56 en in 62.
    En 4 pyamaatjes in 2 verschillende maten.
    Als je je baby dan 1 keer per dag moet verschonen dan red je het met om de dag wassen.
    Maar dat is wat ik denk, ik heb geen ervaring natuurlijk, misschien kunnen diegene die inmiddels moeder zijn een betere inschatting maken! ;)
     
  13. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ga morgen nog even kijken voor wat kleertjes ofzo..maar ik ivnd het moeilijk ze hebben hier hele andere maten..maar moet echt nog wat hebben..
    Ik heb ook geen pyamatjes ofzo..
     
  14. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik weet ook niet of pyamaatjes echt noodzakelijk zijn, hoe warm zijn de nachten in Turkije? Anders laat je haar gewoon in een rompertje slapen misschien?
    Qua maten zou ik even globaal opmeten wat je nu hebt en dan op gevoel kopen zeg maar. Is maat 50/65 ook niet 50/65 cm? Dan neem je gewoon een meetlintje mee ofzo of je test uit of het ongeveer de lengte van je onderarm is bv :p
    Je kunt ook wachten tot de kleine geboren is en dan kijken wat je nog cadeau krijgt misschien. Of er dan iemand op uitsturen nog wat kleertjes te kopen, dan weet je ook hoe groot de baby is.
     
  15. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    kado krijg ik niets daar hoef ik niet op te wachten hehe..

    Wat ik wel zie, en voornamelijk bij rompertjes is dat de ene maat 62 net een 56 is en de andere weer veel groter..

    Ik heb twee setjes die door kunnen voor 'pyamatjes' dus die kan ik welicht aantrekken.
    Eigenlijk zou ik nog wat boxpakjes moeten hebben..
    maar geen idee of ze dat hier verkopen..
    en het is bij een echte baby winkel super prijzig..

    Ach ik kijk morgen gewoon even en vraag om het kleinste maatje..

    maten zijn een ramp in turkije..maat 38 in nederland is daar 42 (en wat voel jij je dan kut als je maat 42 moet aanschaffen hehe)
    Ik pastte toen met mijn zwangere, maar niet super grote, buik niet eens in maat 46 van de turkse maten..nou in Nederland moet je daar toch flink fors voor zijn hoor hihi..
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou ook zeker wel van pakje 56 een stuk of 4 5 setjes hebben en van 62 1 of 2, rompers kun je nooit genoeg hebben.
    Wat je aan kleertjes krijgt is meestal een grotere maat, of als ze vragen wat je wilt hebben kun je zeggen kleine babykleertjes.
    tip; rompers kun je rustig een maatje groter kopen, is wat makkelijker aankleden.
     
  17. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    volgens mij is iedere dag wassen toch echt duurder als een paar extra pakjes kopen....
     
  18. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dank jullie lady's....

    kijk ik koop gewoon liever teveel!
    heb liever 1 setje kleren die die niet aan heeft gehad!
    dan 1 setje te weinig!

    Maar ik kan met een gerust hart maatje 50/56 shoppen...
    dat gaat zeker wel passen...
    Hihi joepie! gelukkig hoef ik niet maar 2 pakjes!
    Op naar de 100! hahahaha
    en 62 zal ik ook wel iets kopen maar niet teveel want ik denk dat ik dan al wat zonniger spul moet hebben! hihi
     
  19. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had erg veel op voorhand al gekocht.
    de gyn had gezegd dat Elyesa groot ging zijn bij de geboorte en toen hij uiteindelijk geboren was heb ik men man moeten sturen om kleren in maatje 50 want 56 en 62 waren echt veel te groot.
    hij heeft die kleertjes jammer genoeg niet lang kunnen aandoen.
    wat groeien ze toch veel te snel zucht.

    groetjes Talia
     

Deel Deze Pagina