Beco Butterfly.. Ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yuni, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuni

    Yuni Actief lid

    28 dec 2008
    170
    0
    0
    Hallo

    Sinds een tweetal weken gebruik ik een tricot slen om mijn zoontje in te dragen. Hij wordt er helemaal rustig van en slaapt zo soms zelfs twee uurtjes door (hij slaapt verder niet zo veel overdag).

    Nu vind ik het wel gaan om er thuis mee rond te lopen, maar ik vind het erg onhandig om iets mee te doen, laat staan mee naar buiten te gaan. Ik draag hem altijd in kikkerhouding, en dan heb je die twee banden over je armen lopen waardoor je je armen amper omhoog kan bewegen. Verder zit je zodanig ingepakt dat je zelf geen jas kan aandoen.

    Nu heb ik wat aan het lezen geweest en heb nu enorm veel zin om een Beco Butterfly te bestellen. Paar vraagjes die ik heb:

    Is het ook gemakkelijk om thuis mee rond te lopen?
    Kan je het gemakkelijk dragen over je jas?
    Vanaf wanneer gebruikten jullie deze drager? En tot welke leeftijd?
    Wordt het hoofdje voldoende ondersteund?
    Vind je het zijn vrij hoge prijs waard?

    Ik wacht op ervaringen :)
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik heb een soortgelijke drager, de Manduca. Die is iets vriendelijker geprijsd dan de Beco en hebben ze naast de standaard uitvoering ook in limited editions met een leuk printje etc. De Manduca bevalt in ieder geval goed, zowel binnen als buiten, draag hem over mijn jas heen, kan op je buik, op je rug en op je heup. Kan tot 20 kilo en voor het hoofdje zit er een uitvouwbaar stuk wat je vast kun maken als ze bijv. liggen te slapen. Verder is mijn kind al zo groot dat ik dat ik hem meestal zonder dat hoofdsteunlapje gebruik.
    De banden kun je gewoon over je rug doen of kruislings en hij zit ook goed bij mijn man, geloof dat de Beco lekkerder zit als je een smal postuur hebt.
     
  3. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Ik lees even mee, zit er ook over te denken om een SSC aan te schaffen (Manduca, Beco of Bondolino).
     
  4. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Zou je misschien eens een foto kunnen/willen plaatsen, eventueel zonder je hoofd)? Ik vind het persoonlijk niet normaal dat je je armen niet makkelijk kan bewegen... Knoop je een FWCC? (forward cross carry)
     
  5. lien123

    lien123 Niet meer actief

    He meiden,
    Ik heb een beco butterfly. Ik heb hem best wel laat gekocht (toen mijn kindje 11 maanden was), maar ze gaat er nu (14 maanden) nog steeds wel eens in.
    Ik draag hem vooral voor buiten, kan makkelijk over je jas. Hij kan op je rug en op je buik.
    Hij heeft een super draagcomfort, zelfs zwaardere kinderen gaan toch makkelijk mee, omdat het gewicht goed is verdeeld. Dus je merkt echt dat het meer kwaliteit biedt, maar toch vind ik het wel heel veel geld voor een draagzak (ook al heb ik m wel gekocht).
    Hele jonge kindjes kunnen ook goed in een liggende (komma)houding worden gedragen. Ik heb tot zeker 6 maanden een andere draagdoek gebruikt, de native baby carrier. Die hoef je niet te verstellen, dat is 1 doek. Die is prima, maar als ze zwaarder worden dan vind ik de stof niet zo soepel. Dan snijdt de stof een beetje, door het gewicht. Een vriendin had er 1 van prenatal, met gekleurde streepjes, en die vond ik toch comfortabeler. (was ook allemaal kommahouding).
     
  6. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    Ook ik heb de Beco Butterfly. Het is een hele fijne draagzak. Ik heb hem aangeschaft toen onze dochter 3 maanden oud was en ik zou hem nu nog kunnen gebruiken, maar inmiddels loopt de kleine meid. Ik gebruikte hem met het uitlaten van de hond en soms tijdens het winkelen.

    Het enige nadeel vind ik dat het kindje niet naar voren kan kijken.

    Of hij zijn geld waard is, vind ik erg persoonlijk. Ik wilde een ergonomische draagzak en dan heb je niet veel keus.
     
  7. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Dit begrijp ik niet zo goed. Je hebt toch net wél veel keuze, lijkt mij? Er zijn volgens mij zo'n 10 verschillende soorten ergonomische draagzakken en die hebben dan nog eens per merk onderlinge verschillen. Of begrijp ik het nu verkeerd?
     
  8. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    nee je begrijpt het niet verkeerd. Ik kwam niet veel verder dan de Beco Butterfly.

    Ik ben niet van de doeken, dus ik doel echt op een draagzak.
     
  9. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Maar je hebt toch ook de manduca, marsupi, storchenwiege, papatum, boba, bondolino, ergobaby carrier,..... Keuuuuze zat...;)
     
  10. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    nog nooit van gehoord... whahah :D
    zal ik dan dat zinnetje terugnemen?

    Mijn ervaring blijft hetzelfde ;)
     
  11. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Hihi...denk wel dat je net bij zowat de duurste bent uitgekomen! Mijn man zou het typisch vinden! :D

    Nee, serieus, ik zou persoonlijk ook kiezen voor de Beco. Hij lijkt me erg stevig, je kan ermee op de rug dragen en ze zien er erg mooi uit.
     
  12. Yuni

    Yuni Actief lid

    28 dec 2008
    170
    0
    0
    Beslist! Het wordt zonder twijfel een beco, vriend is ook enthousiast. Alé, enthousiast... Hij heeft toegestemd :D Nu nog beslissen welke print... Ik vind de Grace zo mooi, maar die wordt helaas niet meer gemaakt. Denk dat het dan de paige zal worden :)

    Elke, ik heb de doek niet meer om gehad. Mocht ik nog eens proberen trek ik even een foto.
     
  13. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
  15. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik ben ook erg fan van mijn beco (ik heb de grace :D). Wel merk ik dat hoe ouder mijn kindje wordt, hoe beter deze draagt. Toen ze ongeveer de leeftijd van jouw kindje had vond ik mijn tricotslen en hoppadiz beter zitten dan de beco. Een draagdoek ondersteund op jonge leeftijd beter het hoofdje dan een draagzak.

    Op de leeftijd die ze nu heeft pak ik juist liever de beco, omdat ze er nu juist erg goed inzit en ik voor bijv. even de hond uitlaten geen zin heb in knopen. Beco beweerd dat deze geschikt is vanaf 2 weken oud, maar als je het vergelijkt met een draagdoek zit het de eerste drie maanden toch minder.

    Ik heb mijn beco trouwens in Engeland besteld. Dat was 40 euro goedkoper met de toenmalige wisselkoers.
     
  16. LaDi

    LaDi Fanatiek lid

    Hier ook een beco grace uit engeland haha. Al liep het bij mij niet soepel (was verstuurd niet aangekomen, maanden over moeten mailen maar goed). Ik vind hem zo fijn! Gebruik hem al vanaf 1 maand ongeveer bij dochterlief en nu nog. En hij is gewoon zo mooi :D!
     
  17. Niike

    Niike Actief lid

    31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je niet helemaal goed geknoopt heb want je moet echt wel je armen normaal kunnen bewegen :). Tis juist zo handig dat je je handen vrij hebt met een draagdoek ;).

    Baby Wrap Instructions | wrapababy.com
     
  18. Yuni

    Yuni Actief lid

    28 dec 2008
    170
    0
    0
    Lief dat je even meekijkt Koekeloerie, maar die roze vind ik niet zo mooi. Heb trouwens een jongetje dus mag iets stoerder zijn :)

    Trees en Ladi, waar hebben jullie ze gekocht als ik mag vragen? Ik koop ook redelijk vaak in Engeland, maar heb nog geen site gevonden die em naar België verzendt.

    Niike, bedankt voor die site, kende ik nog niet. Ik zie al wat ik verkeerd heb gedaan. Had een filmpje op Youtube halvelings gevolgd, en daar werden de delen die over de schouder gaan vrij breed gelegd, dus tot halverwege je arm. Als je dan nadien aanspant is je arm als het ware tegen je lijf geplakt. Ik denk dat ik het straks nog eens ga proberen. Maar de beco komt er sowieso hoor, ben helemaal verkocht :)
     
  19. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Yuni, voor goede filmpjes met draaginstructies kan je op youtube best kijken naar 'webkim' of 'draagdoekmama'. Deze zijn heel duidelijk en correct. ;)
     
  20. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Sorry dat even inhaak.. maar ik krijg maar geen duidelijk antwoord op de vraag of de Beco Butterfly wel geschikt is voor pasgeborene.
    Op sites die ze verkopen staat van wel, maar op het forum lees ik vaak iets anders en ook dat ie de eerste weken niet lekker draagt.

    Ik wil hem meteen na de geboorte van mijn 2e kindje gaan gebruiken voor binnen en buiten.

    Kan iemand me dit vertellen?
     

Deel Deze Pagina