Duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinda, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Onze zoon wil absoluut geen speen, maar is heel erg opzoek naar zijn duim. Als hij deze niet kan vinden of in zijn mond kan houden wordt hij witheet van woede met als resultaat: kind overstuur en niet meer stil te krijgen. Vanaf wanneer zal hij dit onder controle krijgen?
     
  2. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier was het vanaf 3 maanden, dus ik hoop voor jou eerder, want hier hadden we echt een driftkikkertje als het niet lukte, en helpen mochten we niet.
     
  3. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Haha, Dat helpen mogen wij ook niet! En als we dat toch doen of een speen proberen dan hebben we het helemaal gedaan! Hij wordt nu overdag ook wakker omdat hij in zijn slaap zijn duim niet kan vinden :(
    's nachts hebben we gelukkig nergens problemen mee.

    Als hij overdag in zijn stoeltje zit en ik heb zijn aandacht doe ik wel rustig voor met mijn eigen hand hoe hij zijn duim kan pakken. Hopen dat hij hier wat van opsteekt :D
     
  4. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hahaha, ik hoop het ook voor je, succes ;)
     
  5. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hier ook een driftig meisje die wilde duimen...
    gelukkig vond ze haar duim naar 3.5mnd zelf
    en is ze helemaal tevreden:)
    voo die tijd gaf ik de speen, waar ze soms wel
    wat mee kon... maar vaak ook niet;)
     
  6. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura vindt haar duim nu al een week of 3! Gaat eigenlijk best snel! Dus 't zal voor jouw kleine echt wel snel beter gericht gaan!
     
  7. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    vraagje he wat is beter een speen of een duim?

    ik geef nu speen.. want dat kan ik (hoop ik ) nog afleren.. Maar een duim lijkt me toch iets minder..
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Een speen is het beste van de 2 'kwaden'.
    In het zh gaven ze Glenn te pas en te onpas een speen. Gelukkig ben ik nu zover dat Glenn alleen met in slaapkomen nog een speen heeft. Dus 3x 5minuten per 24 zijn speen maar nodig heeft. Ik hoop vóór zijn eerste verjaardag de speen bij het afval te kunnen gooien.
     
  9. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Mijn zoontje kan zijn duim uit zichzelf vinden sinds hij 3 maanden oud is. Daarvoor hebben mijn man en ik heel erg vaak met onze pinken in zijn mond gezeten, omdat hij geen speen wilde hebben en zijn duim niet kon vinden. Daarnaast mochten wij zijn duim ook niet in zijn mond doen.
     
  10. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Als je kindje gaat duimen kan je dat niet voorkomen! Laura heeft de eerste 7 weken een speen gehad en uiteindelijk heeft ze toch haar duim gevonden en moet ze de speen niet meer! Maar ik zie het kwaad niet in duimen! Ikzelf heb tot mijn 10de geduimd en nooit een beugel gehad!
     
  11. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Mijn zoontje wil absoluut geen speen en is driftig op zoek naar zijn duim. Speen is inderdaad makkelijker af te leren, maar hij wil geen speentje. Het is krijssen van woede als we toch een speen proberen.
     
  12. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi misschine en tipje: hier namelijk nog eentje die in het begin haar duimpje wilde zoeken maar niet kon vinden en geen speen wilde :D
    Ik ben toen op zoek gegaan naar een andere speen, een helemaal ronde speen ipv zo'n dental speen met een plat stukje eraan. En die wilde ze wel :D Ze is nu nog geregeld haar duim aan het zoeken en gisteren lag ze ook lekker te duimen maar ik vindt het ook wel fijn dat we haar nu af en toe een speentje kunnen geven want helpen mogen wij ook niet :D
    (Die helemaal ronde spenen zijn er oa van difrax)
     
  13. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik zal vandaag eens opzoek gaan. Hij werd vanmorgen trouwens wakker met zijn duim in zijn mond en lag me vanuit zijn bedje heerlijk rustig aan te kijken. Glimlachend met duim in mond. Smeltmomentje :D :D
     

Deel Deze Pagina