Beebs nu al p70....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Meissie1001, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ons eerste kindje is nu een jaar. Na 3 jaar aanmodderen eindelijk goed zwanger mbv ziekenhuis en een kind gekregen na een dramatisch spannende zwangerschap op 38.3van 3120 gram.
    Gisteren voor ctg en echo ivm minder leven. Kind blijkt in stuit te zijn gedraaid vandaar dat ik veel minder voel.
    Maar ze ontdekten dat mijn hele buik al baarmoeder is (dus heel veel voor loopt) ik extreem veel vruchtwater heb (voor de kenners; de meting was 7.5cm) en kindje zit nu op p70 en is nu al 1300 gram. Vandaag 28 weken.
    Ze schatten het kind op 3600 gram met 38 weken en meer dan 4200 op 40 weken... als het zo door zou groeien. Moet nu onder controle en krijg een suiker test.
    Mijn eerste kind zo klein en nu zo'n groot kind. Zal dit wss suiker zijn? Is het omdat ik nu geen stress heb?
    Ze vonden het vruchtwater spannender dan het grotere kind. Blijkbaar kleven hier wat nadelen aan vast voor een bevalling en qua veiligheid van de baby en bloedverlies van de mama na de bevalling. Moest bij de eerste al in ziekenhuis blijven wegens bloedverlies.
    Iemand ervaringen? En ik ben nu 7 kg aangekomen dus niet extreem veel.
    Is het normaal 2e kindje zoveel groter? Of ligt suiker op de loer? En krijg je dan een dieet of spuiten?
    Hoe gaat die bevalling zijn want lijkt me nu al terror. Baby heeft nog geen 1x goed gelegen, was eerst dwars en nu in stuit en ze hadden t over draaien als dat nodig zou zijn... nou zo'n grote baby zet ik liever niet via down under op de wereld dus dat wordt dan een ks!!!
    Mijn 1e bevalling ging niet goed en toen zei ik nooit meer... nu durf ik weer en krijgen we dit
     
  2. jaatje

    jaatje Actief lid

    11 jun 2014
    347
    6
    18
    Helaas lijkt dit me echt een kwestie van afwachten... Hoeveel je kindje de komende tijd gaat groeien kan je echt niet zomaar voorspellen adhv 1 meting. Gaan ze meerdere groeiecho's maken, bijv. elke 2 weken? En een stuitligging bij 28 weken zegt ook nog helemaal niks. Nog meer dan genoeg ruimte en tijd om uit zichzelf te kunnen draaien. Over hoeveelheid vruchtwater ben ik geen expert, maar ze zullen je vast op zo'n manier onder controle houden dat als er iets serieus aan de hand is, dat ze weten of/he ze in moeten grijpen. Ik denk dus echt dat je gewoon de komende weken moet afwachten hoe het verder gaat. Probeer je niet te druk te maken op iets wat nu nog helemaal niet van toepassing is, hoe moeilijk ook!
     
  3. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik snap je spanning helemaal! Ben zelf vandaag 28w en gister controle bij vk gehad. Mijn baarmoeder zit hoger dan zou moeten, op hoogt van 30 weken. Ze kon baby niet goed voelen om grootte in te schatten. Moet nu ook bloed laten prikken voor diabetes en bij volgende controle over 2 weken een extra echo voor de groei
    Ze maakte zich geen zorgen en gaf aan dat t vaak ook niks betekent, maar extra co voor de zekerheid.
    Mijn eerste was ook n kleintje van 2900 gram bij 39.4 en een zeer makkelijke vlotte bevalling..... nog 2 weken wachten en dan weet ik meer
     
  4. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Je kindje heeft echt nog alle tijd om te draaien, maak je daar niet druk om! Onze baby lag al vanaf 20 weken overdwars en heeft dit tot bijna 36 weken volgehouden. Tis uiteindelijk vanzelf recht gaan liggen en dat schijnt meestal te gebeuren!
    Qua groei is het altijd lastig schatten. Onze dochter werd ook heel groot geschat maar woog slechts 2940gr bij de geboorte. Nu ook weer een meting gehad waarbij het buikje heel groot leek. Suikertest kwam niets uit en een paar weken later was de meting weer normaal.
    Het is goed dat ze je extra in de gaten houden en probeer er op te vertrouwen dat het wel goed gaat! Sterkte!
     
  5. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Bedankt voor de reacties.
    Maak me geen zorgen over t draaien hoor dat komt vanzelf dat was ook de reden niet van ctg maar het minder leven voelen. Dat bleek dus de reden. Mijn baarmoeder beslaat al bijna mijn hele buik die is net zo groot als van mama's die bijna uitgerekend zijn. Ik krijg elke keer grote buiken, en was na 6 maanden al weer zwanger dus mijn lijf weet nog hoe t moet. Het vruchtwater was wel een ding zei ze en gaan ze in de gaten houden
    Ik ga op vakantie volgende week en daarna de suiker meting. Ze vonden zelf de baby niet extreem groot maar als het zo zou door groeien dan moet je denken aan groter dan 4200 gram. Het verbaast me omdat onze meid zo klein was. Heb ik dit zelf veroorzaakt met mijn voeding? Wat erg.... maar bevallen van zo'n groot kind zie ik niet zitten, hadden zware bevalling en werd net geen spoed ks dus zie een bevalling van een groot kind echt niet zitten.... (net nu ik weer wel durfde te bevallen beginnen ze over groot kind ) mijn bevalling was zó heftig dat ik mocht kiezen nu. Ks of zelf.
    Gekozen voor zelf maar met zon grote baby heb ik liever dat beebs zo blijft zitten en we een ks krijgen
    Ik zal idd moeten afwachten maar hoor graag van dames die eerst klein en toen groot kind kregen dat bevalling toch een eitje was
     
  6. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Zou me er echt niet druk om maken, hier was de verwachting vanaf week 32 ook p95, op een gegeven moment zelfs p99.. Uiteindelijk bevallen met 41+1 en ze woog maar 3880, wel iets zwaarder, maar langena geen p99.
     
  7. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    En grootte van het kindje zegt niks over hoe de bevalling verloopt. Voor hetzelfde geld floept hij/zij er zo uit.
     
  8. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Mijn zoontje was ook groter en teveel vruchtwater geen suiker gehad uiteindelijk en woog 4298 gram. Hier allemaal goed gegaan. Grote zegt niet altijd iets over de bevalling inderdaad ben niet uit gescheurd ofzo.
     
  9. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Met de guo die wij met 19 weken hebben gehad, lag de buik van de beeb voor.. (welke lijn heb ik niet naar gevraagd).

    Ik kwam vorige week bij de vk, en gaf de brief van de guo.. nou de vk was helemaal in 'paniek' want de buik was te groot.. ik reageerde heel relax, tsja het kan nu wel weer gewoon net als de rest zijn.. nou ik op de bank, komt ze erachter dat mijn baarmoeder ook nog eens te groot is voor het aantal weken dat ik zwanger ben! Zo he, drama!! Dat ik niet lag te schudden van schrik op de bank, want ik bleef zo kalm.. dat had ze nog nooit mee gemaakt!

    Wat een akelig mens, maar dat terzijde!

    Ik krijg over 2 weken weer een (groei)echo om te kijken hoe het ervoor staat.. dan zijn we weer bijna 10 wk verder.. zien we dan wel weer! Ik ben erg benieuwd.. in ieder geval, probeer je niet te druk te maken, het komt wel goed!
    Ow en ons kindje ligt al vanaf 19 weken in stuit..
    En ons eerste kindje was met 37 weken 3000 gram..
     

Deel Deze Pagina