Nierstuwing aan 24 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Willow133, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willow133

    Willow133 Lid

    2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dinsdagavond plots scherpe pijn in mijn rechteronderrug... Ben toen van alles gaan proberen om van die pijn af te geraken: warm bad nemen, kersepittenkussentjes,... Maar na twee dagen en vele pogingen om de pijn te verzachten, lig ik nu toch in het ziekenhuis. Ze helpen mij vooral met het toedienen van pijnstillers maar meer dan dat kunnen ze eigenlijk niet doen, want ik heb een nierstuwing. Dat wil zeggen dat de baarmoeder drukt tegen mijn urineleider en dit zorgt voor soms wel hevige pijn!

    Zijn er nog vrouwen die dit gehad hebben? En hoe lang heb je die pijn dan gehad? En hoe lang ben je in het ziekenhuis gebleven?
     
  2. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    ja, ik helaas met 23 weken..
    erg pijnlijk idd! Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen aan het infuus. 2 dagen met infuus en 1 dag zonder om te kijken of ik pijn terug kreeg.. het heeft nog een paar dagen na gezeurd, maar gelukkig geen last meer van gehad!
    Hoop dat t snel over is bij je!
     
  3. Lunadog

    Lunadog Actief lid

    4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meid,

    Ik leef met je mee, ik heb het ook gehad met 34 weken. Achteraf al vanaf 27 weken. Ik werd helaas niet serieus genomen totdat ik totaal over de rooie en al huilend naar de huisarts heb gebeld omdat ik alleen nog maar op mijn handen en knieën kon zitten.

    Ik heb drie dagen in het ziekenhuis gelegen met pijnstilling en het middel buscopane. Dit zorgt ervoor dat je urineleider minder samenkrampt. Daarna nog een aantal dagen pijn gehad en is het door het indalen van de kleine volledig verdwenen.

    Ze kunnen in het uiterste geval een dubbel J katheter bij je plaatsen. Dit is een buisje tussen je nier en je blaas. Dit gaat onder algehele narcose of een ruggeprik.

    Heel veel sterkte!
     
  4. diene

    diene Bekend lid

    4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Oh jee, zeker erg pijnlijk!

    Ik heb met 29wkn een stuwing gehad ivm nierstenen. Eerst dachten ze dat ik weeen had en ik zou gaan bevallen, ik dus helemaal in paniek, kreeg zelfs weeenremmers en longrijping.
    Ik had opeens veel pijn en dat bleef ook bijna de hele dag zo ondanks de pijnstilling. tegen de avond werd het minder en de volgende dag ging het wel....de dag erna echter heb ik als een hel beleefd! in kreeg in de ochtend heel heftige pijn, erger dan daarvoor en ze bleven me maar verschillende pijnstilling geven niks hielp! Ik weet helemaal niet waar ze me allemaal mee hebben vol gespoten, maar bij de laaste spuiten werd gezegd dat het eigenlijk niet zou mogen tijdens een zwangerschap! en het hielp nog niet :(
    Omdat niks hielp en de niersteen niet eruit kwam hebben ze me in de avond een nefrostomie gegeven. dat is een slangetje dat via je zij de nier in gaat waardoor je urine weg kan stromen in een zak. Omdat ze me geen andere pijnstilling konden geven en me niet onder narcose wilde brengen ivm de zwangerschap hebben ze dat met een lokale verdoving gedaan....wederom een helse pijn, maar toen ze het slangetje opende en urine weg kon was alle pijn die ik had meteen verdwenen en dat was een enorme opluchting! een dubbel J wilde ze hier niet doen omdat zo een operatie te veel risicos heeft...
    Ik heb toen 5 dgn in het ziekenhuis gelegen.
    2 wkn later lag ik er echter weer omdat de nefrostomie ontstoken was en was verschoven zodat hij niet meer goed in mijn nier zat. ze hebben hem er toen uitgehaald en we moesten maar hopen dat er geen steen meer dwars zou gaan zitten en gelukkig is dat niet meer gebeurd.


    Ik hoop dat ik je met mijn verhaal niet bang heb gemaakt, een stuwing zonder nierstenen zal waarschijnlijk anders zijn dan met...?

    Ik hoop dat je er geen last meer van zal hebben en wens je veel sterkte!
     
  5. Lunadog

    Lunadog Actief lid

    4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met je Willow?
     

Deel Deze Pagina