Een waarschuwing voor msners

Discussie in 'De lounge' gestart door Gusam, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

    Gusam Niet meer actief

    Ik wilde even iedreen even waarschuwen.(dit is geen grap)

    Ik heb hem al gehad :( maar, er is een virus in omloop.

    Dat gaat via msn. je krijgt een berichtje van iemand met een link.
    en die link begint met www.ugly of zoiets.

    Klik die NIET aan, want als je dat wel doet heb je het virus te pakken.
    als je het virus te pakken hebt dan gaat je msn zelf alle vensters van je contactpersonen openen, en daarna gaat hij outlook openen, en opend allemaal nieuwe venters van al jou contact personen.

    Als je hem wel binnen krijg zet je computer uit, na een tijdje weer aan en verwijder msn, en instaleer hem opnieuw.
    ook moet je over de gehele computer een virusscan door je computersturen.

    veel succes allemaal en geef het evt. even door aan de mensen die je kent.


    XXX Gusam
     
  2. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Bedankt voor je waarschuwing.
    Ik zal er zeker even op letten.

    Liefs Hummel.
     
  3. maartjeh

    maartjeh Fanatiek lid

    14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    heel erg bedankt ik zal er zeker ook op letten
     
  4. sim

    sim Niet meer actief

  5. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hoi
    Voor je dit soort waarschuwingen geeft kun je beter eerst even kijken op www.virusalert.nl
    Op deze link bijvoorbeeld: http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=269
    kun je zien dat het een hoax betreft en op deze site kun je ook precies lezen wat een hoax precies inhoudt.
    Als er echt een gevaarlijk virus opduikt is dit meestal snel bekend in de media (bijv. www.nu.nl) en krijg je vaak ook wel melding van de producent van je antivirus software, daarom moet je die ook altijd ge-update houden.

    Groetjes Roelie
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn neef belde me gister op met het nieuwtje, er werd onder hem naam een mail gestuurt naar alle msn vrienden uit de lijst. veel hadden het geopend met het effect dat de comp moeilijkheden kregen en stoorde bij het opstarten en opene van bestanden. en als iemand dit opende werd het weer automatisch door gestuurt naar de vrienden uit zijn lijst. ik open nooit dingen die me niet bekend voorkomen gelukkig ander was ik nu ook de l*l
     
  7. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hoi
    Je kunt inderdaad via het klikken op een link een virus of trojan binnenhalen die daarna problemen veroorzaakt op je pc en zichzelf vaak automatisch doorstuurt naar iedereen in je adresboek van outlook.
    Een handigheidje hiervoor is om een fake emailadres bijvoorbeeld beginnende met 1234@huppeldepup.nl bovenaan in de adreslijst te zetten, je krijgt dan als het goed is een foutmelding op het moment dat de trojan zichzelf wil versturen.
    Ook moet je eigenlijk dagelijks een antivirus en antspyware programma draaien.
    Vaak zijn meldingen over dat je moet oppassen met iemand toe te voegen op msn want daarna gebeurt er....vul maar in...hoaxes en een hoax kenmerkt zich door de regels onderaan: stuur dit door naar zoveel mogelijk mensen.
    Groetjes Roelie
     
  8. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb dat rotding ook twee keer gehad, maar geen idee hoe die op mijn PC kwam want ik heb niemand toegevoegd voordat dat gebeurde. Maar is erg irritant idd. Je PC loopt ongeveer vast van alle activiteit door het openen van alle vensters van contactpersonen. En ik heb er nogal wat ;):S
     
  9. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Ben ik blij met mijn eMac ;) Zou het virus niet eens kunnen krijgen als ik zou willen.
     
  10. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Dank voor de tip !
     
  11. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ooww dit had ik ook ergg irritant! nu heb ik een goede virusscan die haalt automatisch die virussen eruit! omdat ik idd ergens op had geklikt wat mijn nichtje me eens had gestuurd!
     

Deel Deze Pagina