Nachtmerries/ hevig dromen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marjo83, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Pfff, ik word de laatste tijd 's ochtends wakker met het zweet op de rug. Soms word ik ook 's nachts helemaal bang wakker omdat ik weer zo eng gedroomd heb. De gekste dingen komen voorbij 's nachts, word dan echt wakker met het hart in mn keel. Ik ben nu ook helemaal niet zo fit, dus misschien dat dat het wel versterkt, maar begin het wel vervelend te vinden inmiddels.. Wat doe je eraan? (Waarsch. helemaal niks, maar hoop dat het niet nog een half jaar zo doorgaat :rolleyes: )
     
  2. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb het ook Marjo, soms de meest gekke dromen. echte nachtmerries of knallende ruzies met familieleden. Denk toch dat het de spanning en emoties van de zwangerschap zijn. wat je er aan doet, zou he niet weten. misshien wat meer overdag ontspannen
     
  3. Maddy

    Maddy Lid

    10 sep 2006
    42
    0
    0
    Hoi!

    Ik had het ook, alleen bleek het voor mij verschil te maken hoe ik lag!
    Als ik op mijn buik sliep, had ik die nare dromen.
    Als ik op mijn zij lig, lijk ik er geen last meer van te hebben.
    Dus ik let er op dat ik op mijn zij slaap!

    Misschien is het toeval, maar bij mij werkt het tot nu toe!

    Succes!
     
  4. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb het ook heel erg, iedere ochtend drijfnat wakker worden, dekbed en hoeslaken helemaal nat, en altijd angstdromen. Echt heel vreselijk. En ik lig nog wel op mijn zij! :p

    nee helaas geen tips...
     
  5. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Heel soms heb ik er ook last van, de engste dromen over de gekste dingen :( Maar ik slaap ook niet op mijn buik, altijd op mijn zij dus daar ligt het bij mij niet aan.
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik droom ook heftig de laatste tijd! Normaal kon ik ze niet onthouden, maar nu laat het me maar niet los...
     
  7. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ohh ik heb er ook zo last van!
    Soms zo erg dat ik als ik wakker ben gewoon moet huilen omdat de droom (lees nachtmerrie) zo vreselijk was!

    Hopelijk is dit na de zwangerschap voorbij en droom ik alleen maar leuke dingen!

    Liefs kiss
     
  8. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb er ook heel veel last van gehad. Ik heb eens gedroomd dat ik een hond had gebaard en iedereen in mijn omgeving deed alsof het doodnormaal was. Ik werd helemaal in paniek wakker..
     
  9. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik had het in de eerste weken ook zo erg.... (tot week 16 ofzo..). Daarna is het - tegelijk met het moeten plassen 's nachts - weer verdwenen. Hopelijk is het bij jou ook tijdelijk.
     
  10. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hahah ik had ook gedroomd dat mijn baby een kat was en ik vergat haar de de hele dag steeds eten te geven.
     
  11. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Laatst droomde ik dat mijn man me niet meer graag zag en me verliet :( Ook badend in het zweet wakker geworden. Ik heb nu zo'n twee weken van die enge dromen, hoop echt dat het niet te lang blijft duren, want ik ben al zo moe...
     
  12. Melicious89

    Melicious89 Nieuw lid

    16 aug 2007
    2
    0
    0
    Utecht
    Ik heb precies de zelfde dingetjes , en het hoort er allenmaal bij , ik heb al engste dingen gedroomt .. maar op dat moment slaap ik wel het vastst..
     
  13. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Het kan ook wel eens zijn dat je het te warm hebt in je slaap. Ik heb dit ook zodra ik het te warm krijg, zorg ik ervoor dat ik het niet te warm kan krijgen zijn mn dromen (nachtmerries) ook weg.
     
  14. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zoals Schijndelsvolk ook zegt droom ik ook heel erg als ik het te warm heb en ga liggen woelen. Daarom lig ik 's nachts lekker onder een lakentje en mocht ik het koud krijgen trek ik gewoon lekker wat deken bij manlief weg. En zo is er bijna niks aan de hand. Alleen met die hele warme dagen afgelopen paar weken heb ik nog geen remedie gevonden. Ja misschien een airco maar ja dat kost ook weer evenveel als een kinderwagen haha beetje zonde!
     
  15. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier hebben we voor de warme dagen een ventilator langs het bedje staan. Deze alleen wel omhoog richten anders word je weer snotverkouden als ie op je lijf gericht staat...
     
  16. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Thnx ladies! Zo te lezen ben ik 'gelukkig' geen uitzondering.. ;)
    Heb vannacht ook weer bijna geen oog dicht gedaan. Net tot 11 uur maar beneden gelegen op de bank, begin met nu echt gebroken te voelen hoor! Maar wat ik las over het te warm worden, dat zou op mij ook van toepassing kunnen zijn. Ik word altijd bezweet wakker als ik eng gedroomd heb.. Moet daarna ook echt met mn voeten buiten het bed liggen om af te koelen.. Terwijl ik het voor het inslapen niet extreem warm heb ofzo.. Mss toch ook maar es proberen onder een lakentje te slapen
     
  17. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik wilde hier ook al een topic over gaan openen.
    Ik wordt er helemaal gek van, vorige droomde ik dat me moeder weer ging trouwen en mij trouwjurk had gestolen, en hem helemaal had verknipt.
    Maar de droom die ik het meest heb is dat me mannetje vreemd gaat, minstens 3 keer per week.
    Maar ik ben dus niet de enige die dat heeft, klinkt misschien heel erg lullig maar daar ben ik toch wel blij om.en dat ik nu weet dat het bij de zwangerschap hoort.
    Ga me waterbed lager zetten qua tempratuur misschien helpt het.
    Heel veel sterkte allemaal met de nachtmerrie,s en hopen dat het snel over gaat.
     
  18. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik droom dus ook dat mijn man of een ander heeft, of er zomaar vandoor gaat en mij dus zwanger achterlaan :( Erg he? Als ik hem dat zeg, reageert hij vrij geschokt, maar ik zeg dan 'tjah, wat wil je, in je dromen komen toch een beetje je angsten naar boven en het zou niet fijn zijn als je nu weg ging'. Ik vind het zeer lastig, maar wat doe je eraan? Ik droomde vannacht dat onze hond ons kind op at, nog zo'n angst dus :)
     
  19. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    echt een drama die dromen, ik heb gister me waterbed lager gezet qua tempratuur en ben op me zij in slaap gevallen (wat voor mij erg moeilijk is ben echt een buikslaper) maar heb vanacht geen nachtmerrie gehad!
    Maar ja dat was 1 nachtje natuurlijk, maar hou het wel aan zo, kijken of het blijft werken
    groetjes
     
  20. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb ik ook, erg heftige dromen, soms wordt ik huilend of schreeuwend wakker.. Pfff.. maar kunnen ook hele mooie dromen zijn.. (hihi)
    Ze zeggen vaak dat het door de zwangerschap komt, ik geloof het ook wel een beetje, ik ben opzich wel een dromer, maar het is nu gewoon veel heftiger en echter allemaal.
     

Deel Deze Pagina