Beginnende minimalistische mama's gezocht!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Snoeki, om die redden doe ik dus ook niet/weinig aan tweedehands. (Heel) veel moeite voor een paar centen. Daar heb ik meestal geen zin in, dan geef ik het liever aan een goed doel. Kost ook moeite, maar dan gaat het tenminste naar iemand die het goed kan gebruiken.
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    De babykamer is aan de beurt, maar plantechnisch lastig. Het is niet handig met hem erbij, maar als hij slaapt kan ik er niet bij haha.

    De vliering moet ook gebeuren maar dat wil ik samen doen met mijn man. Hij vond dat de babyspullen ook wel weg konden. Nu denk ik ook wel dat er geen kindje meer bij komt, maar zo definitief alles al weg doen gaat me nog iets te ver. Dat bewaar ik dus nog maar.
     
  3. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Jillz, misschien een keer als baby wakker Is de kasten leeghalen en alles in dozen/kratten op een andere kamer zetten. Als baby dan slaapt kun je het uitzoeken en dan alles wat je wilt bewaren kun je terugzetten als baby wakker is?

    Weet je wat ik zo fijn vindt...doordat ik minder spullen heb, Is het Veel minder snel rommelig. Ik heb alles zo opgeruimd aan het einde van de dag. En smorgens voordat ik ga werken Is de ontbijtboel/keuken ook snel opgeruimd waardoor ik smiddags in een opgeruimd huis weer thuiskom. Geeft echt zoveel rust!
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    @Ligero dat heb ik even gemist geloof ik haha! Wat een stunt!!! :roflmao: Ben het met je eens wat het opruimem betreft. Het is zo klaar! Schoonmaken idem trouwens.

    @Jillzz de kinderkamers ruim ik in het weekend op als mijn man thuis is en op de kinderen kan letten. Als je het nog niet helemaal zeker weet kun je het inderdaad wel op de vliering laten staan. Het kan altijd nog weg!

    @Snoeki hier een beetje hetzelfde als NiekeKris. Spullen waar ik op een rommelmarkt een euro voor zou vragen gaan naar fam/vrienden of op een weggeefhoekje. Het is me de energie niet waard (ook een kwestie van minimaliseren). Frustrerend is het wel... Het is bij jullie erg warm geweest de laatste tijd ja! Hier in het noorden viel het (gelukkig) wat mee. Is het gelukt met de badkamerkast?

    @dreumesje lekker he dat opruimen! Je bent goed bezig geweest als ik dat zo lees! Ben je inmiddels al begonnen met de kelderkast en de kast in de bijkeuken? :D

    Ik was deze week op zolder en kwam eigenlijk tot de conclusie dat daar eigenlijk niets meer staat wat weg kan (staat nog wel eea te koop op mp). We hebben er een oceaan aan ruimte voor teruggekregen, zo fijn! De kast in de bijkeuken is mijn volgende project. Deze was netjes, maar na zelf wat klusjes gedaan te hebben en klusjesmannen in huis is alles er zo weer ingestouwd :rolleyes: Ik probeer mijn man zover te krijgen dat hij zijn gereedschap gaat sorteren en dubbele items weg doet. Wat moeten we in hemelsnaam met 4 rolmaten... o_O
     
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    @Ligero dat is wel een goed idee, thanks! Het is toch al een rommeltje in de kasten dus alles leeghalen is met zo makkelijk. Ik ga eens kijken of ik daar morgen zin in heb.

    @rijo succes met je man overhalen ;) al klinkt 4 rolmaten toch niet als overbodig, ik ben dat kreng altijd kwijt als ik hem nodig heb terwijl hij toch op een vaste plek zou moeten liggen haha.

    Spullen verkopen begin ik niet aan. Dan ligt het weer langer in huis en geeft meer gedoe. Het gaat naar familie of naar de kringloop en anders in de bak.
     
  6. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik ben nog niet met de kelderkast en kast in bijkeuken begonnen :oops: Maar ik heb wel de zolder gedeeltelijk opgeruimd. Ik moest wat op zolder leggen en ik zag dat het er niet zo netjes was.(lees: helemaal vol) Van de 9 dozen en bigshoppers zijn er 2 kleine tassen weer terug gegaan :eek: De babyspullen staan nu allemaal bij elkaar :p

    4 dozen papier en 2 bigshoppers met rotzooi kunnen weg. Voor de rest kan naar de kringloop. Van de week weer verder met opruimen. Heerlijk!


    Leuk he al dat dubbele gereedschap, hier ook heeeel veel gereedschap maar dat zit gelukkig allemaal in zo'n grote rode gereedschapskar. :thumup: En zoveel rolmaten is wel handig :)
     
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook wel lastig om te doen. Kan je hem niet in zijn bedje leggen zodat je iets kan doen.?

    Ik heb de babyspullen ook bijna allemaal nog. Wel wat dingen weggegeven en/of verkocht
     
  8. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier de badkamer kasten weer opgeruimd. Een hele vuilniszak vol met nog goede spullen doorgegeven aan mijn schoonbroer en zus. Die kunnen het goed gebruiken.

    Tevens de voorbereidingen voor de kast van mijn dochter gedaan. Dus al met al weer goed op dreef.
     
  9. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    @Jillzz ja dat is hier ook altijd zo! We hebben vanmiddag de bakken uitgezocht en eea weggedaan. De rolmaat heeft nu een vaste plek in de nieuwe gereedschapskist gekregen :cool:

    @dreumesje wauw wat heb je veel weggedaan! Je hebt er vast veel ruimte voor teruggekregen! Jullie gaan voor een derde zie ik, spannend! :)

    Goed bezig @Snoeki! Ik vind het doorgeven/weggeven altijd zo leuk, het geeft zo'n goed gevoel!

    Leuk: de eerste oogst van mijn 'framberry' plantjes en komkommerplantjes! Frambeien kunnen morgen in mijn bakje met yoghurt en muesli, de komkommer op de tafel voor de verjaardagsvisite :thumup:
     
  10. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Wat een fijn gevoel als alles dan weer netjes en overzichtelijk in je badkamerkastje staat.

    Even snel tussendoor een mandje met nagellakjes en wat oude make-up uitgezocht. Veel weg kunnen doen en ondertussen mn nagels met goeee nagellak gelakt.
     
  11. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn man hheeft vandaag de schuur opgeruimd. Had echt tig glazen potten vol schroefjes staan, maar allerlei schroefjes door elkaar. Die heeft hij weggegooid. Ook nog zoveel bakken met gesorteerde schroeven, dat Is veel handiger!
    We bleken ook 4 waterpassen en 10 verlengsnoeren te hebben, materialen van de oude keuken van ons oude huis etc. Dus er kon weer genoeg weg!

    Volgende week komt iemand ons helpen om alle administratie van mijn overleden ouders uit te zoeken. Ik heb nu een verhuisdoos vol en hoop dat ik maximaal een order overhoud, geeft ook weer ruimte :)
     
  12. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ja echt veel ruimte voor terug gekregen. Heerlijk! Nee helaas niet voor een derde, dat wil mijn partner niet. :$ Ik hou mijn cyclus bij voor mezelf bij.

    Frambeien? Daar heb ik nog nooit van gehoord hihi :oops:
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    @Snoeki
    Heerlijk, weer lege kastjes en anderen blij gemaakt :thumup:

    @Sue87
    Opruimen en daarna mooie nageltjes :D

    @Ligero
    Zo vind je weer van alles waarvan je niet eens meer wist dat je het nog had :D Heel herkenbaar :roflmao:
     
  14. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Zeker fijn om andere weer blij te maken.

    Ik verbaas me elke keer weer hoeveel spullen we toch stiekem nog hebben.

    Naar die frambeien ben ik ook wel nieuwsgierig . Ook nog nooit van gehoord.

    Toch vind ik eigenlijk nooit spullen waarvan ik vergeten was dat ik ze had. Lijkt me echt wel een verrassing Hahaha
     
  15. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Oh ja en een fijne verjaardag rijo
     
  16. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Ik kom toch wel dingen tegen waarvan ik het niet meer wist hoor. Geen hele spannende dingen, maar bijvoorbeeld een volle doos biotex achter in de kast terwijl ik net een nieuwe had gekocht. Beetje zonde want zo hard gaat dat er nou ook weer niet doorheen ;)
    Alles met de reactie: "oja, die had ik ook nog." Kan sowieso weg, dat scheelt haha.

    Dat met die nagellak had ik pas ook. Alle uitgedroogde dingen weg. Ik moet alleen de makeup bak nog doen.

    Babykamer gisteren niet aan toegekomen. Alleen wat te kleine kleding weg gehaald. Morgen weer een kans.
     
  17. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    De stapel met spullen voor de rommelmarkt groeit gestaag.. Van de week de kinderschoenen weer eens doorgespit, er waren er toch weer een paar te klein! De knutsel- en spelletjeskast is weer overzichtelijk, ik heb besloten dat 3 vazen genoeg is (maar moet ernog even over denken welke ik wil houden), de boekenkast is uitgezocht en er zijn er al 9 verkocht via marktplaats.. Lekker bezig, ondanks de drukte thuis!
     
    dreumesje, Jillzz en Sue87 vinden dit leuk.
  18. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Vandaag de rest van de zolder uitgezocht, nu weer 7 dozen eraf gehaald en niks daarvan is terug gegaan. Wel wat spullen die op de slaapkamer stonden (van die grote boxen en de kinderwagen)

    Nu staan er 4 bigshoppers en een bananendoos in de huiskamer voor de kringloopwinkel. Morgen de slaapkamers schoonmaken en stofzuigen, dan is dat maar weer klaar. :thumup:
     
    Jillzz en Sue87 vinden dit leuk.
  19. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Wat goed @dreumesje dat er niks terug is gegaan naar zolder, knap hoor.

    Ik heb de babykamer gedaan. Een grote vuilniszak met troep weg en nog een vuilniszak met te kleine kleding voor kringloop/goed doel. Toch voelt het nog niet helemaal bevredigend. Ik heb toch wel een beetje moeite met de nostalgische spulletjes. Ik kwam ook nog een aantal paar schoentjes tegen van de oudste. Enerzijds kan de baby die straks nog wel aan, aan de andere kant wil ik dat hij zelf goed leert lopen en niet in de uitgelopen schoenen van zijn broer. Mijn man zegt weg doen, wat denken jullie?
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  20. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    @Jillzz
    Ik heb voor beide kinderen een bewaarbox, daar zitten allemaal dingetjes in zoals de eerste schoentjes, kraambezoekboek, 9maanden boek, foto's, de mooiste pakjes enz. (eerste pakje heb ik in een lijst zitten)

    Ik zou de schoentjes eerst bewaren, je kan ze altijd nog weggooien ;) En dan voor de baby nieuwe schoentjes kopen
     

Deel Deze Pagina