Beginnende minimalistische mama's gezocht!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Als je de schoentjes om emetionele waarde wilt houden, dan zou ik het doen. Maarik denk dat je ieder kindje eigen schoenen moet geven.
    Ga zelf maar eens op oude schoenen van een ander lopen, dat loopt voor geen meter.
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Nee om emotionele waarde hoef ik ze niet te bewaren. Meer dat ze gewoon heel duur waren en maar korte tijd gedragen zijn :D maar inderdaad voor de kleine wil ik toch nieuwe kopen.

    Zo'n bewaarbox heb ik voor beide al @dreumesje maar daar kan ik natuurlijk niet alle babyspullen in doen haha
     
  3. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn man was gisteren zijn labelmaker vergeten naar zijn werk en ik ben losgegaan! Alles opgeruimd en gesorteerd.
    Ik ben nu een gelukkig mens :) kan echt blij worden als ik de kast opendoe en dit zie...haha ik zit gewoon te bedenken wat ik nog meer kan labelen:roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MnnW, Victoria30 en Jillzz vinden dit leuk.
  4. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Mooi geordend!
    Maar stiekem vraag ik me wel af of je echt zoveel pennen, batterijen en elastieken hebt?
    Gebruik je het ergens speciaals voor?
     
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Haha kritische vraag :D
    Misschien zijn het wel hele korte bakjes;)
     
  6. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Haha dat kan.. maar als we het over minimaliseren hebben...
    Ik denk zelf dat je voor pennen, batterijen, elastiekjes, punaises e.d. wel met 1 lade toe moet kunnen.
    Oke.. vooruit.. 1 ladeblokje dan. ;)

    Ik snap overigens wel het fijne gevoel van organiseren. Dat heb je toch maar mooi gedaan zo , Ligero.
     
    autumn86 en Victoria30 vinden dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    :D

    Zijn het niet van die A6-bakjes? Die zijn behoorlijk klein?
     
  8. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb gek genoeg helemaal geen meldingen meer gekregen. Nog steeds goed bezig zo te lezen :)
     
  9. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Hoera voor het dymo apparaat haha! Goed gedaan @Ligero! Labels zijn zo fijn, geeft overzicht en duidelijkheid :thumup: Ik gebruik dat apparaat op school ook overal voor: namen van de lln bij de kapstokken, mappen, inleverbakken, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos :D Heb je nog meer dingen gevonden om te labelen?

    Wij gaan waarschijnlijk verhuizen naar het huis van een familielid (pas over een jaar of drie, vier). Het is echt een megahuis, ik hoop dat we het wat leuk kunnen inrichten met die paar meubels die we hebben :p
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik snap je vraag! Heb het mezelf ook afgevraagd.
    Het zijn wel kleine bakjes, een pen past er net in de lengte in. Maar dan nog liggen er zeker 20 in. Dat is veel te veel, aan 2 of 3 zou ik zeker genoeg hebben. Máár iets weggooien wat nog goed is, is voor mij in tegenstrijd met minimalisme.
    Evenals de batterijen, we hebben ze liggen voor speelgoed/afstandsbedieningen enzo. Niet zo vaak eentje nodig maar we kopen ze vaak wel in een grootverpakking. Gebruiken we er 2, de rest gaat in het laatje. Ik koop pas weer een nieuw pak als het nodig is (na 2 jaar ofzo haha) mja de overige nieuwe batterijen uit de verpakking ga ik dan natuurlijk niet weggooien (en we hebben 4 verschillende formaten, vandaar 2 bakjes nodig).
     
    rijo vindt dit leuk.
  11. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik heb dit soort frutsels in de meterkast weggewerkt. Klein ladenkastje tegen de deur geschroefd en weg rondslingerende batterijen, stoppen, lampenbolletjes en reservesleutels! Een labelwriter staat op mijn verlanglijstje
     
    marina kl, Emsy, rijo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Wij hebben zo'n soort kastje in de trapkast in een mini hoekje weg gewerkt. Super handig. Batterijen hebben we ook best veel hoor.
    Enne heb je die labelwriter echt nodig of zou je er ook eentje kunnen lenen een keer ;):D
     
    rijo vindt dit leuk.
  13. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Van pennen kan je bijna niet genoeg hebben. Die zijn verdwenen voor je het weet.
     
  14. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Dat valt bij ons gek genoeg wel mee. Ik krijg er juist steeds meer terwijl ik er vanaf wil haha! Gewoon steeds na gebruik netjes op de plek terugleggen, dan verdwijnen ze niet zo snel.

    O dit Is nog een leuk ladekastje ook!
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Bij ons zitten de pennen ed in een la onder de magnetron (heel ondiepe la, maar perfect voor dat soort dingen). Batterijen liggen in een laatje in de trapkast, met allerlei andere elektronische dingen (opladers, snoertjes, enz.).

    Ik heb een labelwriter en een Cameo Silhouette, kan dus oneindig labels maken (maar doe het niet ;)). :roflmao:

    Vandaag de schuur gedeeltelijk opgeruimd, kan best weer het eea weg. En twee minibadjes gevonden, kunnen mooi mee op vakantie. (y)
     
  16. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Dat is zeker een handig kastje! Waar heb je die gehaald?
     
  17. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Doe die batterijen in een aparte verpakking. Ze kunnen lekken en dat zou zonde zijn van de andere elektronische items.

    Ziet eruit als Xenos.
     
  18. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Action..
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ze zitten in een bakje. :)
     
    Victoria30 vindt dit leuk.
  20. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Van de week de vloer leegeruimd in de kelderkast, je kan er nu weer normaal in staan :p Van de week de planken met voorraad bij langs om te zien of er iets/niets over datum is.

    ik ben vandaag met de kamer van de jongste begonnen, wat komen daar alweer een kleren uit zeg.. De mooie kleding schuif ik door naar een buurvrouw en de rest gaat naar de kledingbak :thumup:
     

Deel Deze Pagina