Beginnende minimalistische mama's gezocht!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Goed bezig @dreumesje! De buuf is er vast heel blij mee :)

    @NiekeKris, altijd handig twee minibadjes! Nemen ook niet zoveel ruimte in. Wie wat bewaart heeft wat hihi
     
  2. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ze was er idd blij mee :D
     
  3. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    De afgelopen dagen heerlijk bezig geweest! De kelder heb ik aangepakt, de bovenste keukenkastjes zijn opgeruimd, de hele bijkeuken incl de grote kast die er staat. Van de week een nieuw 2persoons dekbed gehaald, de oude ligt nu bij honden in de mand.

    Nu heb ik binnen geen opruim projecten meer :D Nu de schuur nog


    Hoe gaat het bij jullie?
     
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Wij zijn bezig met de vliering. Herinneringen opruimen is een vermoeiend klusje:confused:

    Ik heb wel weer iets terug gevonden wat ik kwijt was :)
     
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    @dreumesje goed bezig! Heb je veel weggedaan? Succes met de schuur!
    @Jillzz wat goed haha! Jij blij :D Herinneringen opruimen is zeker vermoeiend. Hebben jullie veel weg kunnen doen?
    Ik heb het momenteel erg druk, dus ik heb verder niets meer gedaan qua opruimen. Ben me wel steeds meer bewust van al het plastic tijdens het boodschappen doen, ik let nu goed op wat ik koop. Moeten jullie het plastic scheiden en apart aanbieden? Bij ons gaat alles nog in de grijze kliko.
     
  6. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @rijo ik heb mijn bewaardoos uitgespit. Allemaal dingetjes uit mijn jeugd. Heb de allerbelangrijkste dingen bewaard, de mooie dingen op de foto gezet en weg gedaan en de troep uiteraard ook weg. Nu kan het weer in een kleinere doos ;)

    Plastic hebben wij ook best veel, als ik alleen al kijk naar hoe het fruit verpakt is. Wij hebben er een aparte container voor.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wij scheidden plastic ook. En je hebt veeeeeel plastic inderdaad. :eek:

    Vandaag een poging gedaan de kamer van de oudste op te ruimen. Was hoognodig. :rolleyes: Maar bij 8 jaar weiger ik het voor haar te doen, in ieder geval niet volledig. Samen houdt in dat ik minstens 75% doe, maar goed, dan doet ze zelf tenminste ook nog iets. Ik heb ook het aantal doosjes en bakjes op haar kamer teruggebracht tot 2/3 van wat het was (zou er liever nog minder van maken...), want al die doosjes en bakjes vullen zich met allerlei 'troepjes'.
     
  8. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ja idd, dat had ik ook op zolder.. Je komt van alles tegen.. pffff

    Ja is best veel weggegaan, de container is vol en de oud papier is ook vol
    Wij moeten het plastic nog gewoon in de grijze container doen.

    Dat is ook wel een idee om er foto's van te maken :thumup:

    Ja leuk he de slaapkamers van de kids. Ik herken het nog wel van vroeger, had ook overal troepjes enz liggen.. Mijn oudste (6jr) is net zo :rolleyes:



    Morgen maar eens kijken of ik met de schuur kan beginnen, er staat zoooveel in :rolleyes::confused:
     
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Nog geen zin gehad om de schuur op te ruimen :|

    Wel nog een kast uitgezocht, en veel weggegooid :D
     
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Komt vanzelf! Heb je de kast leeg?

    Hier weinig opruimnieuws. Ik heb een vriendin blij gemaakt met wat babyspeelgoed en ik heb nog een doos bij de kringloopwinkel gebracht. Ik ben bijna door mijn wasmiddel heen, en dan ga ik over op zelfgemaakt wasmiddel. Ik ben alleen nog op zoek naar een goed recept. Ik ben me ook aan het verdiepen in het zelf bakken van brood, maar die recepten varieren ook zo.. Bakt een van jullie zelf brood? Ik ben geen keukenprinses wat dat betreft, ik heb een makkelijk recept nodig haha.
     
  11. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ha @rijo,
    Er staan diverse goede recepten voor wasmiddel en brood bakken op:

    Www.sochicken.nl
    Www.valhallavertelt.nl
    Www.moedersminimalisme.nl

    Ik durf het nog niet aan om zelf wasmiddel te maken, brood wil ik wel gaan proberen.

    Hier ook geen opruimnieuws. Wel heel blij want een oud kinderfietsje en verkeerd gekochte badkleding verkocht, en daarvoor een nieuwe fiets voor zoon gekocht via MP.
    Twee dingen eruit, 1 er in.. prima ruil denk ik zo! :)
     
    rijo vindt dit leuk.
  12. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Een prima ruil inderdaad! Wat vind je zoontje van zijn nieuwe fiets? :)

    Ik heb nog geen brood gebakken, wel crackers, en een bananenbrood zonder suiker en boter. Heerlijk!

    Vandaag de trapkast weer uitgemest. Op de een of andere manier blijft dat rommel aantrekken Hebben jullie ook van die plekken?
     
  13. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja trapkast is hier ook een dingetje. Het stopt ook zo makkelijk weg achter die deur haha.
    Ik ben ook niet meer zo aan opruimen toe gekomen. Iets met zieke kinderen ;)
    Wel ben ik naar de winkels geweest en heb heel veel niet gekocht haha. Uiteindelijk alleen billendoekjes, waar ik ook voor ging, en 2 shirtjes voor de jongste voor 4 euro. De hema uitverkoop was 1 + 1 gratis en shirtjes kon hij nog wel gebruiken :)
     
  14. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Jaa. Hij had al een driewieler met trappers voor zn verjaardag gehad, maar hij bleef er maar op loopfietsen. Toch maar een loopfietsje erbij gekocht.

    Ik heb een bar tussen de (open) keuken en huiskamer en dat is echt een rotzooi verzamelaar. Thuiskomen: sleutels, tas en telefoon .. hop! op de bar. Dr staat gebruikt of afgewassen keukengerei op.. name it.

    En ik krijg het niet voor elkaar hem netjes te houden :(
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    De trapkast is hier ook zo'n vreselijke 'rommelaantrekplek'... Net als bovenop een kast in de keuken en de piano boven op de overloop. (n) En de kinderen gooien sowieso alles overal neer, opruimen is bij hen vaak meer verplaatsen...maar die probeer ik toch steeds meer echt op te laten ruimen of ik ruim zelf gewoon op (dat is een stuk efficiënter ;)).

    Met de vakantie kom ik ook nog echt aan opruimen toe... Blijft vooral de rommel van alle dag wegwerken en vooral veel schoonmaken, want het wordt zo vies nu we allemaal de hele dag thuis zijn. :eek: Probeer wel steeds kleine 'projectjes' tussendoor aan te pakken, want hoe meer ik opruim, hoe meer ik knettergek word van alle 'troep'. :eek:
     
  16. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg! Ik heb al even niet meer gereageerd -ben hier ook even niet meer geweest- maar heb wel veel teruggelezen, leuk!

    Ik ben inmiddels zo ver dat onze leefgedeeltes in huis geheel geminimaliseerd en dus opgeruimd is. En wat scheelt dat een hoop schoonmaak- en opruimwerk! Alle lades, de meterkast en de garage zijn geheel opgeruimd, geminimaliseerd en georganiseerd. Ook in de badkamer staat niets meer dat we niet gebruiken en blijft het daardoor altijd netjes en georganiseerd.
    In de badkamer heb ik mij wel laten inspireren door 'hygge' en heb er een spa-achtige sfeer aan gegeven met kaarsjes, plantjes en kruiden (kan ook niet wachten tot eucalyptes takken straks weer verkrijgbaar zijn om aan de douche te hangen voor de geur). Wil dan ook echt eigen zeep gaan maken etc. zodra ik daar na de bevalling tijd voor weet te maken Vond het nl wel erg saai en sfeerloos worden tijdens het douchen en daar gaat minimaliseren niet om. Als ik nu in de badkamer ben, geniet ik ook echt van de ruimte en tijd dat ik daar spendeer. En daar draait het juist wel om!

    Alleen de zolder is weer een puinhoop geworden nu we alle babyspullen tevoorschijn hebben gehaald, maar dat komt van de winter wel weer. Heb daar de komende tijd toch niets te zoeken.

    Ik zag dit recept voor wasmiddel wel zitten om te maken: http://blissings.nl/eco-citrus-waspoeder/
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Klinkt goed, CoffeeJunkie!

    Ik ben weer met de vliering begonnen. Heb kunststof bakken gekocht ipv de verhuisdozen die er nu staan. Die zijn steviger, kunnen we zien wat er in zit en kunnen die smerige zilvervisjes er niet meer in. (y) Verder ladingen spullen apart gezet voor de kringloop en te kleine kleertjes voor een vriendin. Als dat allemaal weg is, hebben we gewoon weer ruimte op de vliering!

    O, en nog drie dozen met foto's ed die ik uit wil zoeken en in wil scannen. Ruimt ook flink op als dat lukt. (y)
     
  18. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Goed bezig dames!

    Die plastic dingen tegen zilvervisjes wil ik ook, maar ik ben te gierig om ze te kopen. Erg he.
    Kijk ook eens op pinterest op minimalist. Daar vind je een hoop leuke inspiratie en motivatie.
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik ben ook jaren te gierig geweest, maar ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik vind ze zooooo smerig. :confused::( En het is ook gewoon overzichtelijker als je ziet wat er in zit natuurlijk. :)
     
  20. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Mag ik vragen waar je ze hebt gekocht?
     

Deel Deze Pagina