Beginnende minimalistische mama's gezocht!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ikea, waren (voor zo ver ik kon zien ;)) veruit het goedkoopst. Ik had 6 bakken met deksel en klipjes om de deksel vast te zetten 30 euro kwijt (bak zelf was die van 3,49, je hebt ook nog grotere, maar die lijken me nogal onhandelbaar?). Helaas nog bakken te weinig, dus ga er nog een paar bij halen.

    Foto's zijn uitgezocht. Helft weg gegooid. De rest gaat toch voorlopig gewoon een bak in ipv inscannen. Maar het past nu ws in een bak ipv in drie verhuisdozen. ;)
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik heb ook ikea bakken. Ideaal hoor.

    Wat ik nu mis is vooral tijd om dingen grondig aan te pakken. Ben eens door de bestekla gegaan. Gebruiken heel veel niet, maar ik weet ook niet zo goed waar ik het dan wel moet laten. En de vliering is ook nog niet helemaal af.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Als je het nooit gebruikt, gewoon weg doen. ;) Als je het zelden gebruikt en het verder uit de weg ligt, lekker laten liggen. Als het wel in de weg ligt zou ik het in een bakje doen en het bv. in de trapkast ergens wat naar achteren zetten, dan staat het uit de weg, maar kun je er wel bij als je het nodig hebt.

    Vanmorgen nog zes bakken gekocht, die zitten nu ook vol. Maar nog niet genoeg. :oops: Wat ik al eens schreef: we hebben gewoon teveel spullen. :oops: Maar ik wil ook niet alles weg doen. Ik hecht waarde aan herinneringen, ook als ze op de vliering liggen. ;) En ik heb nog best wat dingen van vroeger bewaard qua boeken ed. Ook al (heel) veel weg gedaan, maar dus ook nog veel bewaard... En dan dingen als kerstboom en kerstversiering, slingers ed voor verjaardagen, decoratiespul (vaasjes, kaarsjes, enz.) en 'natuurlijk' vrijwel alle kleding van de oudste die te klein is. En niet te vergeten het gereedschap van manlief... :rolleyes::D
     
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja op zich past het allemaal wel in de la, maar we hoeven niet constant 12 messen, vorken en lepels ed te hebben liggen. Eigenlijk 24 zelfs want we hebben alles zelfs in grote en iets kleinere variant. En de trapkast moeten we ook nog uitpluizen, die staat al bomvol.

    Boeken van vroeger vind ik ook lastig. Ik denk niet dat de jongens graag de olijke tweeling willen lezen, maar weg doen lukt me ook nog niet haha
     
    Victoria30 vindt dit leuk.
  5. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Hi dames,

    Ik heb net dit hele topic doorgelezen en klets graag met jullie mee!
    Bij mij begon mij opruimwoede in de laatste zwangerschap. Jeetje. ..wat kan een mens veel spullen verzamelen.
    Ik ben begonnen op de zolder. Wij hebben 5 jaar geleden het huis van mijn ouders gekocht en er stonden nog veel spullen van hun op. Alles bij ze terug gebracht. Mijn vader vond het maar onzin; ' staat goed prima bij jullie op zolder? Heb je toch geen last van?'
    Nou, dus wel! Scheelde 8 dozen.
    Mijn moeder heeft werkelijk alles van mijn basisschool tijd bewaard, dit heb ik teruggebracht tot 1 doos.
    Heel veel oud (vergaan) speelgoed weggegooid. Alleen....er staan nog drie kisten met bekers/ medailles die ik de afgelopen 25 jaar gewonnen heb in de paardensport. Ze staan al 5 jaar op zolder (kunnen dus praktisch gezien makkelijk weg) maar ik kan ze maar niet wegdoen. Iemand tips?
     
  6. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik heb ze op de foto gezet en toen weg gedaan. Nu had ik er niet zo heel veel hoor dus dat scheelt misschien.
     
  7. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Laat ze nog even staan als je plek hebt. Als je er echt nog aan gehecht bent zeker nog niet weg doen.
    Je kunt al wel een selectie maken? Bijvoorbeeld eerst alles netjes uitstallen, fotoos maken en vervolgens alleen de belangrijkste houden.
    Dan zul je zien.. over een paar jaar kom je ze weer tegen en doe je er weer een paar weg.
     
  8. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Weer geen meldingen gehad! Vorige week een paar dozen met dvd's en cd's aan mijn zwager gegeven. Zij hebben plannen om voor een kindje te gaan dus heb ik mooi een plek om de spullen die ik liever nieuw koop, dan plek voor vrij houd, naar te geven. Zal straks ook makkelijk zijn met kinderspeelgoed dat nog netjes is. Mijn pax kast is helaas helemaal vol :( Maar onze dreumes en peuter gaan hard, dus straks ben ik ook verlost van de duowagen en zo :) Geen box meer in de woonkamer. Nog even en ook geen ledikant meer in onze slaapkamer. Het waren heerlijke jaren met 2 mini's. Maar ik vind het ook wel heel lekker dat er rustig aan meer orde komt :). En toch hoop ik wel snel op een nieuw huis om de baby spullen weer tevoorschijn te halen :oops:
     
  9. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    @Jillzz Ik heb de besteklade inmiddels twee keer doorgenomen en heb alles wat ik het afgelopen jaar niet heb gebruikt weggedaan. Ook alles wat we dubbel hadden. Heb wel een kleine plastic bak in de garage staan met dingen voor verjaardagen, zoals gebaksvorkjes, theelepeltjes etc. Daarin heb ik bv ook wat extra glazen staan die op dat soort momenten wel handig zijn, maar wij zelf niet in het dagelijks leven nodig hebben.
    Over drie maanden is onze zoon jarig en zal zien wat we uit die bak gebruiken en wat niet. Misschien dat er wel meer weg kan.
     
  10. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Hier gisteren buiten en in de schuur bezig geweest aangezien het heerlijk weer was en de kinderen zo ook lekker buiten kwamen spelen. Wij wonen buitenaf dus genoeg te doen. Veel oud ijzer uitgezocht en een oude hooischudder te koop gezet. Ook nog veel paardenspullen op mp gezet. Er staat nog een koets met tuig, maar dat wordt mijn winterproject, mooi opknappen en dan verkopen.

    Heerlijk dat opruimen. Opgeruimd huis, opgeruimd hoofd klopt echt wel. Spullen die ik voor een klein prijsje op mp had gezet maar niet lopen nu op gratis gezet, vaak is het dan zo weg haha.
    Mijn dochtertje begon net spontaan de knutselkast op te ruimen en te ordenen, werkt aanstekelijk denk ik.
     
  11. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Interessant topic!

    Hoi hoi

    Wij zijn net verhuisd en ook veel weggedaan. We hadden bijna alleen kleren mee en zelfs dat zijn we deels verloren. (Iemand dacht waarschijnlijk heee, laat me een handje meehelpen met minimaliseren en nam 2tal koffers mee vol kleding)

    Ik neem ook moeilijk afscheid van spullen. Mijn man word er soms gek van en gooit dingen zo weg. Achteraf ben ik er blij van ook.. want och och och... wat had ik dan veel rotzooi liggen.
     
  12. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Joehoe, in 1 dag tijd al 90 euro verdiend op mp!! Dit werkt voor mij dus verslavend hihi
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  13. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @CoffeeJunkie ik had netjes alles apart gelegd, maar toen hadden we een verjaardag. Dus nu ligt het weer in de lades. En misschien ligt het daar ook maar prima, anders heb ik ergens anders weer een apart bakje. Alleen de echt ongebruikte dingen dus maar weg gedaan.

    @LolaBloem, dat is balen van die koffers!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  14. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik vandaag met 2 schoonzussen ruim 300 op de rommelmarkt! Ik ben helemaal kapot, maar het was supergezellig en heel leuk om iedereen voor weinig blij te maken met onze oude spulletjes! Alles wat over is staat klaar voor de kringloop of staat in de opslag voor volgend jaar, dus mijn zolder lijkt bijna leeg!

    Net is er ook nog een oude tv (gratis via MP) opgehaald en morgen krijgen we meer ruimte in de slaapkamer (en 50 euro in the pocket) als de sidetable daar weg gaat...
     
    Vita Rose, LolaBloem, Sue87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Vandaag ook de Ikea bakken aangeschaft zodat ik de apullen in de kast veilig kan stellen voor zilvervisjes. Bijkomend voordeel is dat het er nog opgeruimder uit ziet.
     
  16. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik heb mede dankzij andere zp'ers, wat mensen gevonden voor wie ik bij mij thuis strijk. Heel slim om te doen. Verdien zeker iedere week bijna 20 euro extra. Per maand kom je al bijna aan de 100 eu.

    Iemand prijstips, of andere tips om klanten aan te trekken? Ben soms best lang bezig voor zo weinig :)

    Ik doe het voor 0,50 per stuk, maakt niet uit tshirt, hemd, broek etc.
     
    Vita Rose vindt dit leuk.
  17. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    @Miss Appletree , dat is inderdaad een hele goede tip. Ik heb al jaren zo'n sticker en laatste met verhuizen duurde het even voor ik tijd had er één te halen. Man man.. wat een zooi krijg je binnen zeg..

    Inmiddels de Ikea bakken aan het werk gezet en de grote kast uitgemest. (Alweer..) Nu toch weer een tas kleren van mijzelf en een tas oude babykleren naar de Kringloop gedaan. Ik heb nu eindelijk maat 38 en 40 opgegeven.. Dan ook maar meteen de kleren weg. De oude babykleren zijn recent van een uiutlening retour gekomen. Aangezien ik geen kindjes meer verwacht, toch maar weg gedaan. Verder nog 2 dozen naar de kelder, want ik kan nog geen afscheid nemen van de inhoud. En 2 vuilniszakken weg gegooid.
    Al met al ben ik weer een opgeruimd persoon, met voornamelijk een opgeruimde kast. ;)
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  18. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Wauw goed bezig geweest zeg! Is het niet handig om voortaan misschien onze spulletjes aan elkaar aan te bieden? Voor een klein prijsje of gratis? Nu ik hoor dat je alle babykleren naar de kringloop hebt gebracht.... Mijn tas vol kleding, waarvan 1 nieuwe jurk die ik aan had op de babyshower, nieuwe tuniekjes etc is gestolen tijdens het verhuis. Ook een koffer vol kledij maat 62/68/etc van mijn dochter. Echt jammer, want waren nieuwe spullen....


    Weet niet of mijn idee in deze topic past haha en of het mag van Beheer
     
    Sue87 vindt dit leuk.
  19. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik vind je idee leuk, maar ik denk dat het topic dan zijn doel voorbij schiet.
    Er is hier ook een gedeelte waar je spullen kunt aanbieden.

    Vind het overigens wel wel heel naar voor je.. welke mafkees steelt er nou spullen tijdens een verhuis...
     
  20. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    dat dacht ik dus ook, is offtopic. Misschien alles bij dat andere gedeelte aanbieden :D
    Ja, waar ik bij stond, dachten voorbijgangers de bank mee te kunnen nemen.. Zucht, gellukkig is het nu achter de rug. Ik baal er nog steeds enorm van. Maar goed.
     

Deel Deze Pagina