behoefte aan besloten club: verder na immature geboorte?

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Lotje84, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Lieve dames,

    Ik merk de laatste tijd dat ik behoefte heb om te kletsen met andere moeders die een (of meerdere) bevalling(en) van een immatuur kindje hebben meegemaakt en nog steeds met lege handen staan en geen volgend kindje op komst hebben. Maar ik vind het te persoonlijk om alles hier publiekelijk te bespreken.

    Wij willen wel op korte termijn verder met proberen voor een broertje of zusje. Maar ik vind dit behoorlijk confronterend.

    Zijn er meer dames die in een besloten club onze gedachten en emoties willen delen? Niet alleen m.b.t. het verlies, maar ook omtrent de spanning die bij een mogelijke volgende zwangerschap komt kijken?
     
  2. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik sluit me graag aan.. Na 3 immature kindjes nog steeds eennleeg huis 😢
     
  3. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik herken je gevoel heel goed. Dat is de reden waarom ik over mijn zoontje icm mijn gevoel nooit wat geschreven heb op het vlindertjes gedeelte. Ook ik heb dus een immatuur kindje.

    De spanning heb ik momenteel heel veel last van. Nu net na bijna 2 jaar (eindelijk) in verwachting, wat heel confronterend en bovendien eng is want ik heb er nog niet echt vertrouwen in dat het straks boven de 20 weken wel goed gaat. Dat maakt me bang. Tevens voel ik me onbegrepen.

    Goed, ik kan niet mee praten in de besloten groep momenteel, wegens mijn zs. Ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen!
     
  4. MCI

    MCI Lid

    30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou me ook graag aansluiten. Al een tijd niet hier op het forum geschreven maar wel gelezen.
    Wij zijn bijna een maand geleden onze dochter verloren met 20 weken door prematuur gebroken vliezen. Zou het fijn vinden om met lotgenoten te kunnen schrijven, maar vind het hier inderdaad te publiekelijk.
    Lotje en poppetje, heel veel sterkte voor jullie allebei! Het is zo moeilijk :(
     
  5. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik weet het.. Ons meisje was beter voor haar maar onze jongens.. Had voorkomen kunnen worden als ze mij serieus hadden genomen! En dan na mijn bevalling roepen: volgende X kunnen we dit en dat om dit te voorkomen.. Serieus dankzij dat piepziekenhuis mijn boys kwijt..

    3 kindjes in 2,5 jaar is ondragelijk.. En nog steeds een leeg huis😢
     
  6. Evia

    Evia Bekend lid

    11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Lieve Lotte, MCI, Daphne en Poppetje,

    Op zwangerschapspagina heb ik veel steun gehad, en nu nog steeds hoor in de forumberichten, weblog berichten en privé berichten. Maar waar ik op dit moment nog het meeste aan heb is toch facebook. Als jullie facebook hebben dan wil ik jullie eens uitnodigen bij de volgende twee besloten groepen waar je veel kunt delen met elkaar en veel erkenning en herkenning zult vinden.
    Een grote facebookgroep voor ouders is: 'Vlindersite'
    Een wat kleinere groep voor moeders is: 'Moeders met lege armen'

    Ieder zo zijn ding, ik kan alleen voor mezelf spreken en voor mij zijn deze groepen erg waardevol geworden. Sommige moeders zijn opnieuw zwanger, sommigen zouden zwanger willen zijn, anderen zijn daar nog niet aan toe. Maar bovenal mag het verdriet en ons gemis er zijn. We delen onze ervaringen, onze frustraties, onze foto's, en alles wat we maar willen. Erg fijn! Kom gerust een kijkje nemen als je facebook hebt en vind je het niets, of niet intiem genoeg, dan kan je zo weer er uit stappen :).

    Sterkte! X
     
  7. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dames, wat verdrietig om jullie boosheid en verdriet te lezen. Maar prettig dat er meer mensen willen delen. Laten we een besloten clubje openen.

    Mci, jij ook door pprom. :'-(
     
  8. MCI

    MCI Lid

    30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lijkt me fijn Lotje. Doe jij dat?
    Hier ook pprom inderdaad en ook via MMM zwanger dus ik zie wel overeenkomsten met jouw verhaal. Bij hoeveel weken ging het bij jou mis?
    Lastig ook dat zwanger worden niet vanzelf gaat hè, dat maakt het allemaal nog wat ingewikkelder vind ik.

    Poppetje, hoe gaat het nu met jou? Allemaal nog niet te bevatten denk ik of wel? Jij was ook via ivf zwanger toch? Heb je daar wel eens gelezen dacht ik.

    Evia bedankt voor je berichtje en jij ook nog veel sterkte!
     
  9. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    MCI wij zijn via icsi 3x zwanger geweest, Mia⭐️, een vroege miskraam bij 6 weken en van de mannen⭐️⭐️.. Ook wij moeten ooit de weg terug naar het zh maar wil voorlopig ondanks mijn leeftijd nog niet.. 38 of 39 maakt nu ook niets meer uit.

    Hier voel ik me wisselend boos en verdrietig omdat ze zoveel steken hebben laten vallen. Ik ga officieel een klacht indienen, zelfs de psych zegt dat ze fouten gemaakt hebben. De tekenen van een vroeggeboorte waren er maar waarom iemand serieus nemen..

    Hoe voel jij je? Bij jou is het ook nog zo vers😢
     
  10. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Poppetje, ik kan me voorstellen dat je ongelooflijk boos bent op het ziekenhuis en er werk van gaat maken. 😢

    Het maakt me niet veel uit wie de club maakt, zeg het maar.

    Ik vind het wel prettig dat jullie ook via de mmm zwanger zijn geraakt. Dat is toch (zeker ook met dit verlies) wel heel anders dan wanneer je gewoon thuis zwanger wordt en makkelijker opnieuw kan beginnen.
     
  11. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dat is het ook.. In de mmm is het minder gegarandeerd dat je weer zwanger raakt dan als je thuis zo zwanger bent..

    Ik zal een besloten clubje maken voor immature sterretjes dmv Mmm
     
  12. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Prima!

    Bovendien hoef je thuis de keuze minder bewust te maken en heb je niet meteen weer de confrontatie met ziekenhuis, echo-apparaat, etc.
     
  13. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik wil graag me er dan ook aan toevoegen,misschien kan ik wat voor jullie betekenen? Ik heb nog 3 kinderen mogen krijgen nadat we ons mannetje zijn verloren en ook ik heb veel behoefte om te praten met vrouwen die me kunnen begrijpen want ook ik worstel (na 8 jaar) soms nog wel eens met t inmense verlies...
     

Deel Deze Pagina