Behoorlijk in paniek... wat moet ik doen :(

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Kybi85, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ik vind het een heftige situatie, en heb goed nagedacht of ik mijn mening wel zou geven, maar ik doe het toch...

    als eerste zou ik niet kiezen voor abortus hoe moeilijk dit ook is, ik ben atijd tegen abortus geweest en ik begrijp heel goed dat er hele moeilijke situaties zijn waarin je liever voor abortus kiest, maar het kindje is er nu, je was daarbij dat het gemaakt werd, en hoe je het ook wend of keert, als je sex heb met iemand weet je dat er een risico is dat je zwanger word.. en nee ik heb geen makkelijk praten, ik heb ook in een moeilijke situatie gezeten met de eerste.

    in je eerste post lees ik dat hij heeft gezegd je het leven zuur te maken als hij het kind niet mag zien..
    dit lijkt me een logische uitspraak voor een vader, hij heeft net zoveel recht op zijn kind als jij dat heb op jou kind.. ik begrijp dat dat gezien jullie contact lastig is, maar zo is het wel.

    dat d politie niets kan doen als hij over jou schutting klimt is onzin, dan laat je je te makkelijk afschepen.. hij komt op jou prive terrein en is dus in overtreding, dus ze zullen (iig hier) altijd komen als je daarvoor 112 belt en de situatie uitlegt.

    je zegt dat de enige optie om hem het kind te laten zien wanneer hij wil, samenwonen is, ik kan uit je verhaal niet opmaken of hij dat letterlijk zo gezegd heeft, maar ik denk dat dat jou conclusie is als ik het zo lees klopt dat?
    dan is het ntuurlijk niet zo overtrokken, en bedoelt hij waarschijnlijk dat hij het kind wil zien wanneer hij wil, daar kunnen natuurlijk gewoon afspraken over gemaakt worden, evt met een mediator erbij..

    ik wil je iig veel sterkte wensen, welke keuze je ook maakt.
     
  2. kroelen

    kroelen Actief lid

    12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je een goeie keuze kan maken voor je zelf en je zoontje..ik snap jou situatie heel goed..ik heb nooit mijn kind weg laten halen..ik heb er voor gekozen om mijn meisje te houden..hij is 5 jaar weggebleven en nu opeens is hij er..hij heeft zeker rechten en plichten ik dacht dat ik sterk stond bij de rechtbank maar vergeet het me dochter gaat nu om het weekend na haar vader..en geloif me mijn meid was ff de weg kwijt ik was namelijk na dat me meisje 2 was opnieuw in een relatie en we zijn kort daarna getrouwd en nu heb ik alweer een dochter erbij zei is nu anderhalf jaar en mijn oudste dochter ziet mijn man als haar vader en dit is echt heel moeilijk wij zitten hier nu echt af en toe met de handen in het haar verschrikkelijk ma hij heeft wel omgang gekregen pfff en dat na 5 jaar wegblijven en op eens kiekeboe hier ben ik..
    Ma goed me meid heeft het toch wel na haar zin ik probeer ook positief voor haar te blijven we zijn nu 8 maanden verder en rust is er niet hoor echt nie..ruzie iedere x als hij haar komt halen macht doet het bij hem en leukste is hij heeft die macht nie bij mij want ik loop lachend na binnen en krijg mijn meid lachend terug iedere x probeert hij wel wat om ons uit onze tent te lokken maar ey gaat hem nie worden tenzei hij mijn meisje met een vinger aan raakt dan zal de oorlog van start gaan..jij ken hier nog een stop voor zetten voor jou en je andere kindje maar sta je 100% achter die keuze ??vrouwen weten altijd wel een weg in te slaan wij vrouwen vond ook krachtige wezens hahahah
     
  3. Kybi85

    Kybi85 Lid

    12 okt 2016
    43
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hij heeft het dus letterlijk zo gezegd dat hij verwacht dat we gaan samen wonen dit is zijn eis een andere weg is in zijn hoofd niet mogelijk. Praten met een derde erbij weigert hij, hij weet alles beter en wat een ander zegt is hij het niet mee eens. Denk ook dat je niet alles goed hebt gelezen een scheur in het condoom is toch zeker geen keuze...

    Politie kan ik wel bellen maar dan is meneer al vertrokken en daarom word er ook gezegd dat ze niks kunnen, hij moet nog aanwezig zijn...

    en idd hij heeft zijn recht en dat is juist waar hij misbruik van maakt en daarom stel ik mezelf de vraag is dit fair tegenover het kind en mijn andere kindje om deze ellende te gaan doorstaan. Rust en veiligheid gaan boven alles en zoals ik hem ken gaat dat niet gebeuren. Is dit wat ik een kindje moet gunnen voor de aankomende jaren? Ja het kan allemaal bluf zijn van hem maar wat als hij wel alles nakomt wat hij zegt, ik ken deze man al 4 jaar en weet inmiddels wel wat hij doet en dat is dat hij zeer onvoorspelbaar is in zijn gedrag.

    Tevens denk ik ook dat als het kindje wel komt dat hij dit alleen maar gebruikt om controle over mijn leven te houden en moet gaan zoals hij dat wil, dus ik zal me naar hem moet schikken, Voorbeeld: hij begint nu al over welke sport zijn kind moet gaan beoefenen, welke voeding het moet krijgen, alleen biologische producten, niets mag langer dan 5 minuten gekookt worden, het mag geen E nummers of suikers binnen krijgen.. etc etc... Ik ben zelf zeer bewust van voeding en beweging maar hij gaat echt te ver! Als ik boerenkool langer dan 5 a 7 minuten kook dan eet hij dat al niet want volgens hem zijn alle vitamines eruit gekookt en kun je net zo goed niets eten...zo zijn er dus nog veel meer dingen. Er kan wel gezegd worden moet je maling aan hebben maar als ik me zo opstel is het hek van de dam en is er een hok vol ruzie...blijvende ruzie weken lang. Alles moet gaan zoals hij dat wil en hier pas ik voor.

    Ik pieker me suf over alle opties die er zijn en wat ik nog kan doen, en ik kom daar gewoon niet uit.
     
  4. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Vreselijke situatie, maar ik vraag me af of je niet teveel verwacht dat je er met een abortus dan klaar mee bent...
    Gaat hij je wel met rust laten als je zijn kind weg laat halen? Als hij onvoorspelbaar is en op dit moment bedenkt dat hij het kind wil, kan ik me voorstellen dat hij abortus niet zomaar rustig accepteert. Of gelooft dat het een 'miskraam' was, vooral aangezien je eerder al een afspraak had voor abortus.
    Hij heeft misschien rechten als vader, om zijn kind te zien, maar hij heeft geen recht om te bepalen wat jij je kind te eten geeft. En al helemaal geen recht om samen te wonen of überhaupt een voet in jouw huis te zetten als jij dat niet wilt. Als jij de deur dichthoudt en telefoon niet op neemt, kan hij wel boos zijn en ruzie willen maken en willen zeggen wat je moet doen, maar daar hoef jij niet naar te luisteren. Jullie financieel aan de grond krijgen, hoe dan? Hij heeft zelf geeneens inkomen? Ik denk dat hij veel dreigt wat hij nooit waar kan maken.
    En dan jijzelf, kan je echt ermee leven, abortus met dit termijn, zoals de foto op je banner en dat je misschien al schopjes voelt...? Heb het gevoel dat je dit kindje zelf eigenlijk wou en nu handelt uit angst, maar angst is een slechte raadgever...
    Welke keuze je ook maakt, beiden gaan grote gevolgen hebben en de toekomst heel anders maken dan voor je zwanger was...
    Veel sterkte en ik hoop dat je een beslissing maakt waar je geen spijt van krijgt.
     
  5. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nog een dingetje, laat je niet gek maken door hem. Geef geen centimeter toe ook al is hij angstaanjagend, dat je later terugkrabbelt op iets toegezegds lijkt me onwenselijk.

    Dat jullie "moeten" samenwonen is natuurlijk onzin. Hij kan via geen enkele weg afdwingen dat hij in hetzelfde huis kan wonen als jij dat niet wilt. Als hij voor de deur staat zonder afspraak, niet opendoen en de politie bellen. Gaat hij schreeuwen en dreigen? Niks terug zeggen. Hij zal (zoals ik je verhaal lees) alles proberen om grip op jou te krijgen. Zolang jij dat hem niet geeft win je dus! Probeer daar kracht uit te halen.

    Ik ken bijzonder weinig rechtzaken waar er klakkeloos 50-50 ouderschap bepaald wordt. Goede vriend van me zou niets liever willen maar krijgt niet meer voor elkaar dan twee lange weekenden per maand (hij heeft werk, woont in hetzelfde dorp, geen gekke dingen in zijn verleden etc). Met een stapel papierwerk onder je arm met wat hij allemaal doet kan ik me niet voorstellen dat een rechter zegt "tjah, vader heeft toch recht op op 50-50, hij is duidelijk een stabiele verantwoordelijke factor in het leven van dit kind".

    Misschien siriz eens bellen? Ze hebben mij wel geholpen in ieder geval, wie weet helpt het om met iemand alles door te praten die vaker dit soort verhalen langs krijgt. Al is het maar om zaken op een rijtje te zetten.
     
  6. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #26 Klavrtje4, 29 dec 2016
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
    Ik ken een soortgelijke situatie bij iemand (goede vriendin).

    Voor een abortus zou ik bij deze termijn en bij de liefdevolle moederlijke manier waarop je over dit kindje spreekt niet kiezen. Ook niet als de vader een hufter is. Je kind verdient het dat jij de grenzen gaat neerleggen.

    Mijn tips:
    1)
    Jij hebt een betere advocaat nodig met veel ervaring op dit gebied, mijn vriendin heeft dit ook gedaan, is halverwege een moeizaam traject nog gewijzigd van advocaat en heeft alles op haar voorwaarden gewonnen. Zij heeft hiervoor een toevoeging gehad en heeft haar vrijwel niks gekost.

    2)
    Niemand kan jou dwingen om in jouw huis binnen te laten. En al helemaal niet om een relatie te hebben of om mee samen te gaan wonen!

    3)
    Bij de politie moet je je niet meer af laten schepen. Soms proberen ze in eerste instantie uit relatieproblemen te blijven.
    Maak filmpjes als hij voor je deur agressief doet, bel altijd de politie voor een officiële melding, liefst zelfs aangifte. Geef bij de politie aan dat jij en je kinderen bedreigd worden en sta er op dat zij elke melding van over schuttingen klimmen of binnendringen in jouw huis registreren als een aangifte van huisvredebreuk. Weigeren ze dat dan dien je een klacht in. De politie is er ook voor jouw veiligheid, dit moet je niet accepteren van de eerste de beste balie-medewerker. En vraag anders een gesprek met "de baas", de officier van dienst. Ook zou ik je adviseren om met de wijkagent contact op te nemen. Zij staan wat dichter bij de mensen en kan je steunen. Ben niet bang. Bouw op deze manier een dossier op dat je meeneemt naar de rechter.

    4)
    Wanneer hij betrokken wil worden als vader, fijn, maar bij zorgen kan een bezoekregeling ook heel beperkt zijn en bijv. onder toezicht van kinderbescherming. Doe ook van deze man melding bij de kinderbescherming, want hij beïnvloedt ook de veiligheid van je andere kind. Ben daar niet bang voor, ze zijn een partij die juist voor jouw belang en dat van jouw kinderen kunnen opkomen, dat heeft mijn vriendin ook gedaan. En zij gaan dan een vrij dwingend gesprek aan met je ex. Bij haar is het sindsdien een stuk rustiger geworden. De kinderbescherming heeft voor mijn vriendin zelfs een heel positieve melding gemaakt bij de rechter toen het voor kwam, heeft haar echt geholpen. Oh, en niemand heeft géén inkomsten, dus grote kans dat de rechter hem zal verplichten om ook een deel van de kosten te dragen van de zorg voor je kindje. Als hij inderdaad helemaal niks wil bijdragen zal hij dat toch uit moeten leggen bij de rechter, en ik kan je wel vertellen dat rechters daar dan niet van onder de indruk zullen zijn. Wil je vader zijn, dan ook je verantwoordelijkheid nemen!

    Laat je niet op je kop zitten door hem, informeer wat mensen in de buurt dat je met een opdringerige ex zit en vraag hen om meldingen te doen en jullie een beetje in de gaten te houden, en leg je grenzen neer. Laat hem niet meer binnen en laat je advocaat met hem verder spreken totdat er wat meer grenzen zijn afgesproken waar hij zich aan wil houden. Wat helpt is een aantal zinnetjes als een mantra te oefenen. Dat heb ik met die vriendin ook geoefend:
    - ik wil niet dat je in mijn huis komt, dus ik heb liever dat je nu weer gaat.
    - het lijkt me beter als je dit met mijn advocaat bespreekt.
    - hier komen we zo niet uit dus de rechter moet dan maar beslissen.

    Deze zinnetjes kunnen je helpen om uit discussies te blijven en helpen je grens vast te houden. Ga dus niet uitgebreid proberen in gesprek te gaan en jouw punt uit te leggen bij de voordeur. Dat is precies wat hij wil en voor je het weet staat hij weer binnen, of lok je een woede-uitbarsting uit. En je hebt geen relatie meer met hem dus het moet jou ook niet zo heel erg interesseren of hij jou begrijpt of niet. (Misschien juist extra bevestiging dat hij echt niet de juiste is voor jou). En misschien wordt het in de toekomst nog wel beter, of niet, die bal ligt bij hem.
    Voor de veiligheid van jou en je kinderen moet je echt afstand gaan nemen en grenzen vasthouden. Misschien heb je ook een vriendin die je hier in kan helpen zoals ik bij mijn vriendin heb gedaan. Ik stond er toch minder emotioneel en nuchterder in dan zij, wat ook heel begrijpelijk is dat emoties hoog kunnen oplopen. Maar hou jullie veiligheid voor ogen.
     
  7. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik vraag me af of hij echt voor erkenning en co ouderschap wil gaan. Hij lijkt het meer te gebruiken als pressiemiddel om met jou samen te wonen en een belangrijke, controlerende rol in je leven te houden...
    Ik vraag me af of hij echt rechtszaken ervoor aan gaat spannen. Ik zou hem buiten de deur houden en zeggen dat als hij rechten wil hij deze inderdaad kan aanvechten. Verder zou ik verder gaan met traject politie en idd misschien alvast kinderbescherming etc.
    Maar... Als je echt een abortus wilt dan is dat natuurlijk een optie. Ik vraag me dus alleen af of het bijvoorbeeld over twee jaar nog zo is zoals ju. Misschien heeft hij dan een nieuwe vriendin die hij wel kan controleren en is hij alle aandacht voor jou en je gezinnetje kwijt. Het vraagt ruggengraat en een lange adem, maar misschien werkt het wel zo voor hem? Wat moet hij een week lang met een kleine baby, ik denk dag hij dat zelf niet eens wil... Stekte meis!
     
  8. Mamajuli2008

    Mamajuli2008 Actief lid

    11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat er geen rechter is die je pasgeboren baby een week bij je vriend laat verblijven. Een pasgeboren baby heeft zijn moeder nodig en kan niet elke week verhuizen, zeker niet als je borstvoeding geeft.

    Sterkte met de hele situatie, laat je niet gek maken door die loser.
     
  9. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Het klinkt vast hard maar:
    Stop met slachtofferen en kom in actie.
    Er gaat een moeizame omgang zijn met je ex, dat moet dan maar. Je kunt niet de lieve vrede bewaren naar hem toe als je hem "nee" gaat zeggen.

    Doe je niets dan kan er ook weleens een ernstig verwijt bij jou komen te liggen vanuit jeugdzorg. Jij hebt deze man in je leven gehaald en bent als moeder verantwoordelijk voor een goede en veilige leefomgeving voor je kinderen. Jij hoeft je helemaal niet naar hem te schikken, kom nou toch. Hij kan je niet dwingen tot een relatie of samenwonen. Het ligt nu echt bij jou om hem buiten te houden en grenzen te gaan stellen. Maar daarvoor moet er wel echt iets bij jou gebeuren. Vraag hulp, van professionals of een stevige vriend of vriendin.
     
  10. Lissl

    Lissl Actief lid

    10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Beste Kybi85,
    wat een beroerd verhaal.
    Maar ik heb hier een link voor je waar je TEN ALLE TIJDE hulp kunt krijgen als je in situaties zit zoals jij.
    Als je hen mail of belt helpen ze je. En dat doen ze in elke situatie. Ze zullen nooit zeggen dat je een abortus moet laten plegen.
    Voor jou
    Ik hoop dat je er iets mee doet en dat je je kind deze kans geeft.
    Heel veel sterkte!
     
  11. Lissl

    Lissl Actief lid

    10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ter aanvulling: als je in bovenstaande post de woorden 'voor jou' aanklikt kom je bij de website met info
     
  12. DearDeer

    DearDeer Bekend lid

    10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nu komen er wel veel andere reacties. Gelukkig wil ik bijna zeggen. In het begin las ik alleen : tjonge in deze situatie zou ik ook voor abortus kiezen.

    Maar ik ben het ook met anderen eens. Jij zult voet bij stuk moeten houden. Hoezo is samenwonen de enige optie? Dat kies jij toch zeker. En inderdaad, de politie moet hem kunnen pakken. Als ie al weg is, dan de volgende keer wel.
    Laat je niet inpalmen door hem. Laat zien wie jij bent.
     
  13. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

  14. jupke

    jupke Niet meer actief

    Daar gaat het even niet om, maar dit is echt niet leesbaar. Veel taalfouten en bijna geen leestekens.
     
  15. Druktemakertje

    Druktemakertje Actief lid

    17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Ik krijg nu al de kriebels van die man en ik ken m niet eens..

    Kun je hem niet wijsmaken dat je je baby verloren bent en aan de andere kant van NL gaan wonen..

    Als hij zo achterlijk doet dan weet ik er ook nog wel een paar.. jeetje..
     
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Melden bij je VK. Ook hier zijn ze voor.
    Ze zorgen voor zowel je kindje als voor jou en als jij je in een situatie bevind die stressvol voor jou is dan kunnen ook zij je wegwijs maken in de stappen die je kunt ondernemen.
    Elke 'fout' van hem moet je melden en uiteindelijk kun je als beginsel een contactverbod aanvragen.
    Dat contactverbod is het eerste stapje, houdt hij zich er niet aan dan worden zijn straffen zwaarder en bouwt jouw dossier op waarin jouw kansen op volledige voogdij alleen maar groter worden.
     
  17. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja weet je wat het is; als ik het zelf was, dan zou ik het kindje gewoon laten komen en geloof me maar die hufter zou niet in staat zijn om ons leven echt zuur te maken.

    Maar Kybi als jij zo zou zijn, dan zou je niet al 4 jaar met zo'n type in zee zijn geweest... blijkbaar heb je moeite met grenzen bepalen, zorgen dat mensen geen misbruik van je maken, etc. Dat is niet jouw schuld! Elk mens is anders. Maar dat betekent wel dat het voor jou zonder hulp denk ik heel moeilijk gaat zijn om je ex uit je leven en het leven van je kind te bannen. En dan vraag ik me toch af of het verstandig is om het te laten komen?

    Aan de andere kant denk ik dan ook weer, jullie waren niet getrouwd toch? Volgens mij heeft hij dan helemaal niet officieel een band met het kindje ténzij hij het gaat erkennen, maar dat kan hij toch helemaal niet zomaar? Dus dan ís hij toch niets van het kindje als jij dat niet wil? Ik weet daar niets van, maar ik zou er goede research naar doen.

    Wat je ook doet, zorg ervoor dat je die ex helemaal uit je leven bant.... die man is giftig voor jou. Daar moet je nooit meer contact mee, of dat nu zielig is voor hem of je kindje of wie dan ook.
     
  18. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Als hij het kind niet erkent kan hij naar de rechter voor vervangende erkenning. Dan gaat de rechter dit onderzoeken. Ik vraag mij af gezien jouw verhaal of hij wel vervangende erkenning krijgt. Ik zou nog eens navraag doen bij een rechtswinkel of juridisch loket. Misschien ook eens info inwinnen bij jeugdzorg ? Hoe zij met gezinnen omgaan die in deze situatie zijn beland. Sterkte
     
  19. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik zit helaas in ongeveer dezelfde situatie.

    Erkenning gaat hij op die manier zeker krijgen. Omdat ze dan via een dna test bewijzen dat hij de vader is.

    Maar dan heeft hij nog geen ouderlijke macht. Daarvoor zou hij dan weer een extra aanvraag moeten doen.

    Helaas heeft een vader zónder ouderlijke macht nog steeds bezoekrecht
     
  20. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik vind het wel terecht dat een man erkenning kan krijgen voor zijn kind bij de rechter. Maar dan moet hij wel de stap naar de rechter maken. Dan laat hij in ieder geval zien dat hij bereid is om netjes volgens de normale regels te spelen. Wat hij nu doet komt erg manipulatief en weinig respectvol naar moeder en kind over.
    Wel de lusten, niet de lasten...
     

Deel Deze Pagina