Behoorlijk in paniek... wat moet ik doen :(

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Kybi85, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik vind dit best een beetje flauw. Het is toch leesbaar? Ik snap namelijk prima wat ze zegt. Niet iedereen is een ster in leestekens etc. Misschien is ze wel dyslectisch?

    TS, wat een moeilijke situatie. Toch is abortus naar mijn mening niet de beste oplossing.. er worden in dit topic heel veel goede tips gegeven, bij die dames sluit ik me dan ook aan :)
     
  2. DearDeer

    DearDeer Bekend lid

    10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    T's, hoe gaat het nu. Wat kan je met de reacties?
     
  3. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hij kan heel veel roepen, maar dat maakt het nog niet waar allemaal natuurlijk. Hij krijgt je bijvoorbeeld echt niet financieel aan de grond door middel van rechtszaken.

    Hoe gaat het ondertussen?
     
  4. Kybi85

    Kybi85 Lid

    12 okt 2016
    43
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle verschillende reacties, met de 1 kan ik wat en de ander totaal niet.

    Ik heb afgezien van abortus, ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen. Ben wel bij de kliniek geweest maar trok het niet en ben er weggelopen, ben nu 4 dagen verder en ben er nu rustiger onder en leg me erbij neer dat er een kindje bij komt die ik alleen ga opvoeden en ik zie wel wat de gevolgen hiervan zijn met mijn ex.

    Hij gaat het niet erkennen. punt. het krijgt niet zijn naam en sinds anderhalve week het totale contact verbroken.

    Vandaag ook een echo gehad, en ik krijg een zoontje, hij is nu al erg groot dus ben benieuwd.
     
  5. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou meid wat ontzettend knap dat je deze keuze hebt kunnen maken, en dat je nu zo sterk over komt. Heel veel geluk gewenst voor jou en je kindjes
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.164
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat sterk van je! Poe ik snap je wel hoor hier ook met 13 weken een gesprek gehad maar die arts wilde het niet eens bij mij uitvoeren. Voor mij was het ook een optie die ik moest onderzoeken maar ben zo blij met mn kleine schat. En hier is het contact met zn pappa gelukkig goed gekomen.
     
  7. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0

    Jeetje wat goed! En wat maak je een sterke indruk nu je zelf jouw keuze hebt gemaakt. Ik wens je heel veel succes met je zwangerschap.
     
  8. Ninalove

    Ninalove Nieuw lid

    17 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je je keuze hebt gemaakt. Hopelijk heb je nu wat meer rust. Veel geluk verder❤

    Ik heb vandaag om half 12 een afspraak bij de kliniek. Ik twijfel enorm. Ben 12 weken zwanger en ook een dreigende ex en ook al een kindje
     
  9. Kybi85

    Kybi85 Lid

    12 okt 2016
    43
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Nina,

    Ik twijfelde ook enorm vanaf het begin al, en die twijfel bleef aanhouden. Ik heb de knoop doorgehakt bij de kliniek, de echo en de intake die ik daar had daar was ik enorm van onder de indruk. Tijdens de echo vroegen ze me of ik een foto van de baby wilde hebben en ze versprak zichzelf en ze zei: hij heeft een volle blaas en hij is wel groot. Ik keek haar ongeloofwaardig aan en zei HIJ? enige wat ze daarop zei was o sorry. Met het gesprek was ik helemaal in tranen en toen zei ze ach kom meid verdriet hoort erbij en toen ging ze de procedure uitleggen, details bespaar ik je want dit is niet voor herhaling vatbaar en toen had ik het niet meer en ben weggegaan.

    Ik vind het nog steeds wel eng maar ik heb nu wel een stukje rust nu ik geen " keus " meer heb.

    Doe wat je hart je ingeeft, je kindje komt wel groot. Mijn zoontje vind het helemaal geweldig dat hij een broertje krijgt en dat geeft me ook wel troost, krijg steun van mijn familie en vrienden en wat mijn ex betreft hij krijgt een dikke middelvinger zijn kant op. Jij bent baas over je eigen buik en als hij niet betrokken is bij de zwangerschap/bevalling dan kan hij alleen via de rechter erkenning aanvragen en eventueel bezoekersregeling, hier kom je niet onderuit. Maar hoe langer hij vervelend blijft doen hoe kleiner zijn kansen worden, en daarbij heb je een gezegde... blaffende honden bijten niet.

    Sinds ik deze keuze heb gemaakt is mijn ex totaal lucht voor me, hij doet me niks meer met zijn dreigementen of zijn loze lieve woorden. Er zijn nu andere prioriteiten in mijn leven en dat zijn MIJN kinderen, die verdienen rust en liefde en mijn aandacht en al die energie steek ik in hun en niet meer in mijn ex.

    Succes bij je keuze.

    Liefs
     
  10. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik zou je nog wel willen aanraden alles wat hij doet vast te leggen, kan in de toekomst alleen maar van pas komen.
     
  11. NiBu

    NiBu Actief lid

    24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Veel is al gezegd in vorige reacties, maar ik wil je nog wel even sterkte toewensen in het zoveel mogelijk uit je leven bannen van deze ex. Jammergenoeg zal je dat niet voor 100% kunnen doen als je kindje eenmaal geboren is, maar dit is echt belangrijk voor je veiligheid en ook om jezelf niet gek te maken.

    Ik hoop op veel sterke dagen en op veel steun voor de dagen dat het moeilijker gaat!
     
  12. Lissl

    Lissl Actief lid

    10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben blij dit te horen! Goed nieuws! Een goede keuze!
    Ik hoop dat je hulp kunt vinden waar je echt iets aan hebt in jouw situatie!
    Heel veel sterkte en een goede zwangerschap verder toegewenst!
     
  13. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heel veel respect voor je meid! is een moeilijk keuze, maar volgens mij ben jij echt wel sterk genoeg om alles op een rij te krijgen. ik wens je al het goede voor je weg die je nog met hem te gaan hebt en hopelijk valt uiteindelijk alles mee en kan je een fijn leven opbouwen met je kids
     
  14. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Wat goed, ja de procedure is zo ver in je zwangerschap aardig gruwelijk ja...
    Maar wat fijn dat je zo de beslissing hebt kunnen maken. Heel veel sterkte gewenst en zorg maar dat je ex geen poot aan de grond krijgt! En inderdaad de tip om al zijn fratsen op papier te zetten (of beter nog af en toe bijvoorbeeld te filmen/geluidsopname maken bij een gesprek, chatberichten/emails opslaan, etc) is heel goed. Zo houd je bewijsmateriaal voor stalkerige en nare acties van zijn kant!
     
  15. irenegeerts

    irenegeerts Nieuw lid

    3 jan 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij klinkt als mijn ex, dat was een narcist. Heel nuttig om daarover te lezen. Ze lijken heel zelfverzekerd maar zijn het in wezen niet. Ze hebben geen empathisch vermogen dus je hoeft geen medelijden met hem te hebben. Ze reageren goed op alphagedrag, duidelijk maken dat jij de baas bent. Hij doet net alsof hij alle macht heeft, maar jij hebt in feite meer macht. Je kan het hem heeeeeel lastig maken door onderzoeken naar hem af te dwingen door de kinderbescherming, beschuldigingen, dossieropbouw bij de politie, dingen eindeloos te rekken. Als hij dat niet wil, zal hij zich toch naar wens moeten gaan gedragen. Je hoeft dat dus niet echt te doen, maar alleen maar duidelijk te maken dat jij nu klaar met dit kinderachtige gedrag bent en terugslaat. En wie weet ontmoet je in de toekomst je ware wederhelft en dan liggen de kaarten ook weer anders.
     
  16. Jla80

    Jla80 Bekend lid

    28 feb 2014
    780
    0
    16
    Heb niet heel de topic gelezen maar kan me niet voorstellen dat zo'n persoon vervangende toestemming of welk recht dan ook over het kind zomaar krijgt. Blijf bewijzen verzamelen, ga tzt op zoek naar een goeie familierecht adv en vecht. Zodra hij een verzoek indient en jij weigert, zal de Raad voor de Kinderbescherming een onderzoek doen op aanwijzing van de rechter! Hij zal dan vooral de houding die hij nu heeft moeten opstellen tijdens de raadsonderzoek:x.

    Ben wel blij dat je voor het kindje heb gekozen. Veel sterkte, je kan het!
     
  17. Ninalove

    Ninalove Nieuw lid

    17 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik niet naar de afspraak geweest. Het gevolg daarvan is dat mijn ex mij heeft mishandeld en mij gedwongen heeft om een nieuwe afspraak te maken. Ik ben echt heel erg bang nu
     
  18. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    Hoe kon jouw ex bij jou komen? Je woont toch niet meer met hem samen hoop ik?

    En misschien overbodig om te zeggen, maar je dient toch wel een aanklacht tegen hem in??
     
  19. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    T's wat een moedig besluit. Je komt sterk over.

    Ninalove aangifte doen . Je kunt je niet laten dwingen. Maak foto's van jouw verwindingeb
     
  20. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Meid, doe aub aangifte!
     

Deel Deze Pagina