bekeuring

Discussie in 'De lounge' gestart door verzorgingsmiep, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Dit is nochtans al de 3e keer in een paar maanden dat hij geflitst word...


    (jammer genoeg :oops: )
     
  2. uh :( Waarom moet ik dan 150 euro betalen?
    Ik ga eens even googelen.
     
  3. Gedetailleerd overzicht van de boetes voor snelheidsovertredingen:
    A) U bevond zich: in de bebouwde kom, in schoolomgevingen, zones 30, woonerven en erven (Snelheid beperkt tot 30 of 50 km/u)
    Overschrijding van de snelheid U betaalt binnen de 5 dagen aan de Politie Minnelijke schikking Politierechtbank
    1 tot 10 Km/u forfait van 50 EUR 60 EUR 55 tot 2.750 EUR
    10 tot 20 Km/u 50 EUR + 10 EUR voor elke Km/u >11 et <20 160 EUR 55 tot 2.750 EUR
    20 tot 30 Km/u 50 EUR + 10 EUR voor elke Km/u >21 en <30 185 EUR 55 tot 2.750 EUR
    (mogelijk een verval van het recht tot sturen van 8 dagen tot 5 jaar)
    Meer dan 30 Km/u Rechtbank: 55 tot 2.750 EUR + verplicht verval van het recht tot sturen van 8 dagen tot 5 jaar.


    B) U bevond zich op andere wegen: autosnelweg, rijksweg, waar snelheidsbeperkingen van 70 tot 120 km/h gelden
    Overschrijding van de snelheid U betaalt binnen de 5 dagen aan de Politie Minnelijke schikking Politierechtbank
    1 tot 10 Km/u forfait van 50 EUR 60 EUR 55 tot 2.750 EUR
    11 tot 30 Km/u 50 EUR + 5 EUR voor elke Km/u >11 en <30 160 EUR 55 tot 2.750 EUR
    30 tot 40 Km/u 50 EUR + 10 EUR vor elke Km/u >31 en <40 185 EUR 55 tot 2.750 EUR
    (mogelijk een verval van het recht tot sturen van 8 dagen tot 5 jaar)
    Meer dan 40 Km/u Rechtbank: 55 tot 2.750 EUR + verplicht verval van het recht tot sturen van 8 dagen tot 5 jaar.

    Voorbeelden van boetes:
    46 km/h rijden in de omgeving van een school = 110 EUR
    68 km/h rijden in de bebouwde kom = 130 EUR
    61 km/h en meer rijden in de omgeving van een school = politierechtbank
    140 km/h rijden op een autosnelweg of een rijksweg = 100 EUR
    160 km/h en meer rijden op een autosnelweg of een rijksweg = politierechtbank


    Ik weet het al... omdat ik dus sneller reed dan 10 per uur te hard. :oops: Daarom dus.
     
  4. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    1 tot 10 Km/u forfait van 50 EUR 60 EUR 55 tot 2.750 EUR
    Dit klopt bij mij niet.
    Ik reed na correcie 55 km en moet E 20,00 betalen.
     
  5. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ging jaren terug even snel iets ophalen bij mijn ouders. Twee keer geflitst! Op de heenweg én op de terugweg!

    Ik voelde me zo stom! Daarna nooit meer geflitst.

    M'n vriend heeft geloof ik een abonnement op het CJIB, met al die bekeuringen van hem kunnen we zowat de woonkamer behangen! Gelukkig wordt hij langzaam steeds ouder en wijzer en neemt het aantal bekeuringen gestaag af...
     
  6. Dit is de 'prijslijst' van België. :)
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Hubbie had er één wegens niet handsfree bellen! Hij werd gebeld door een patient omdat hij wat aan de late kant was, en zou snel ff zeggen dat hij er aan kwam...en dat zag meneer agent

    €140....zuur geld!
     
  8. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    gelukkig heb ik sinds dat ik het rijbewijs heb nog geen bekeuring gehad wel bijna :) maar daar heb ik me mooi onderuit gelult ;) gewoon ff leuk lachen helpt altijd wel.

    mijn mannetje heeft er al teveel om op te noemen gehad
     
  9. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    op mijn verjaardag op weg naar een sollicitatiegesprek en geflitst door een camera waarvan ik al heel erg lang wist dat die op die plek stond :oops:
    De boete was ook 20 euro, reed niet echt veel te hard.

    En volgens mij in die zelfde periode nog eentje, ook 20 euro, maar kan me niet veel mee van herinneren.

    En nog 1x toen ik nieuwe kunstschaatsen ging halen in Den Haag, wederom op een bekend flitspunt.. ook maar een paar km te hard. Maar was wel zonde van het geld, die schaatsen waren al zo duur.
     
  10. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik zelf niet maar mij partner wel,die gaat altijd op de scooter naar zijn werk,hij kwam uit de avonddienst het was ongeveer 00:30 geen kip op straat,dus hij reed door het rode stoplicht bij een fietspad,en ja hoor politie kwam stiekem achter de bosjes aanrijden,aangehouden....bekeuring 90 euro
     
  11. een tip!
    Als je bv en stoplicht nadert, te hard rijdend...
    die springt op oranje,

    je kan kiezen, gas bij geven en hard door oranje of gas afnemen en dan goede of iets te hard door rood.

    Kan je beter gas bijgeven dan ben je goedkoper uit!

    Kwam mijn zwager achter
     
  12. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    zal het doorgeven
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nope niks voor te hard rijden.
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij waren op weg naar de 20-weken-echo. Hebben blijkbaar een bord voor wegwerkzaamheden gemist (waren ook geen werkzaamheden houden we nog steeds vol). €89 euries. We hebben wel bezwaar aangetekend, maar ja ... de politie heeft altijd gelijk hè.
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja weten wij ook al uit ervaring, nou ja, mijn man dan.
     
  16. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hahaha, heb jij ook zo'n vriend. Hier ook zo één.
    Maar iemand die heel veel kilometers maakt sleept natuurlijk ook makkelijker bekeuringen binnen.
    Als je alleen op en neer rijdt naar de winkel zal t zo'n vaart niet lopen :)

    Ik rijd bijna altijd te hard maar heb zelden een bekeuring, 1 per jaar ofzo.
    Op de 1 of andere manier heb ik daar oog voor, ik zie ze altijd staan en zie ook bijna altijd alle kastjes.
    Op de snelweg let ik er wel op dat ik in ieder geval nooit zo hard rijd dat ik mn rijbewijs kwijt ben of mn auto. En t fijnste is om achter iemand te rijden die ook hard rijd. Kan ik zien wanneer die geflitst wordt :confused: :D
    Nu lijkt t alsof ik altijd extreem hard rijd, maar dat is niet zo hoor.
     
  17. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    M'n vriend reed dus door rood... 130 euro! :confused: En hij maar volhouden dat het toch echt oranje was maar dat iedereen voor em op de rem gaat, tsja, net of ze er daar intrappen haha :)
     
  18. Ik ging een keer parkeren in Haarlem, nooit gezien dat het een invalideparkeerplaats was, bord stond op 2 meter 50 hoog ofzo.
    Bekeuring van 100 gulden(toen nog) en daarna nog weggesleept, 350 gulden.....
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier iets vergelijkbaars.

    Bord dat het betaald parkeren was stond verscholen achter een vrachtwagen, was voor de deur van de supermarkt 82 gulden. Dan ik de aut 100 meter verderop gezet was het vrij parkeren geweest.
     
  20. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik heb ooit eens een boete gehad van 468 euro :oops: schaam schaam....

    Ik reed uhhh... (ik heb een racer, niet dat dat het goed kan praten) iets te hard ergens.... Was mn rijbewijs toen ook kwijt zeg maar
     

Deel Deze Pagina