bekkenpijn of zwangerschapsichias 10 weken

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door brownielover, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    He meiden,

    Sinds een week heb ik erg veel last van bekkenpijn of zwangerschapsichias. Ik heb Enorme pijnscheuten rechts bij mijn bil en het is alsof mijn rug/bekken op slot schiet en ik kan me niet meer bewegen als ik op de bank/bed lig.

    Ik verga van de pijn en probeer overdag zo rustig mogelijk aan te doen en op mijn werk ook zoveel mogelijk te zitten. (werk in een winkel)

    is het normaal hier zo vroeg last vn te hebben? voorgaande keren had ik hier pas rond 28 weken last van.

    En wanneer beslis je uiteindelijk dat het niet meer gaat en blijf je thuis van je werk? Ik wil niet nu al thuis zitten maar om nog weken zo door te gaan lijkt me ook niet verstandig.
     
  2. diana285

    diana285 Bekend lid

    6 jan 2016
    813
    363
    63
    Vorige zwangerschap gehad maar wel later in de zwangerschap.
    Zou als ik jouw was even de ha bellen of vk en misschien kan fysiotherapie je helpen.
     
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ja ik zat ook te denken aan fysio tot ik me realiseerde dat dit niet vergoed word vanuit mijn verzekering en dit dus erg kan oplopen in de kosten.
     
  4. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Heb je geen aanvullende verzekering voor je zwangerschap? Bij veel maatschappijen is zwangerschap ook een reden om je pakket aan te passen. Misschien anders even informeren.kan namelijk best gunstig zijn ook qua eventuele cursussen, fysio, en kraamhulp vergoeding etc om aanvullend te verzekeren.
    Zeker als je nu al zo last hebt
     
  5. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Een goede bekkenbodemfysiotherapeut is erg aan te bevelen. Instabiliteit, maar ook verdere problemen kunnen aangepakt worden. Bijvoorbeeld verzakking, maar ook spierstijfheid etc.
    Kost misschien wel wat maar je lijf moet het wel allemaal doen. En je hebt er maar 1 ;)

    Bij mijn 2e zwangerschap liep ik met dit termijn ook al bij bekkenbodem fysio.
     
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    Ja misschien kan je verzekering nog omhoog!

    Hopelijk gaan de klachten snel over
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Bij de eerste kreeg ik last van bekken rond de 24 wkn. Bij de tweede rond de 14 wkn. Bij de derde vanaf 8 wkn...
    En na de derde is mijn bekken helaas nooit meer helemaal de oude geworden, zelfs nog wel eens klachten zonder dat ik dus zwanger ben.

    Kan dus zeker. Ik zou ook absoluut een (goede) bekkenfysio adviseren.
    Boek van Cecile Rost (Bekkenpijn tijdens en na zwangerschap) is ook echt een aanrader. Dit was het 'huiswerk' van mijn bekkenfysio, heeft samen met mij het oefenprogramma dat in boek staat doorlopen. Ik doe nu nog steeds stabilisatie-oefening als ik pijn heb en dat werkt 'pijnstillend'. Had gewild dat ik hier al van had gehoord toen ik zwanger was! ;)
     
  8. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij de 1e kreeg ik met 13 weken last van mijn bekken, deze keer al met 11 weken.
    Ik heb nog 5 weken doorgewerkt, met pijn en moeite, en ben nu sinds 2weken officieel ziekgemeld. Ik ga nu elke 2 weken naar de (bekken)fysio, en dat verlicht wel een beetje. Het is bij mij vooral een kwestie van luisteren naar mijn lichaam qua wat wel en niet kan.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou rosalind sternheim bellen, zit in ruinen dus goed te doen vanaf jullie.

    Zij helpt je onwijs goed dus hoef je ook niet te vaak heen. Succes!
     
    brownielover vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik had dit ook al vanaf 8 weken zoiets. Ga een goede fysio zoeken! Zelfs met fysio had ik uiteindelijk uitstraling tot mn tenen en ben ik sinds een jaar na de bevalling weer redelijk klachten vrij.
     
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ik zou ook geen kosten besparen op fysio. Ik had t vanaf 8 weken. Soms kon ik geen kant op. Door al die maanden fysio kan ik nu nog redelijk lopen etc. T is echt de investering waard. En eigenlijk zsm! Bel indd je verzekering even op hoe t zit met fysio in de zwangerschap. Wellicht met doktersverklaring oid te regelen??
     

Deel Deze Pagina