Belgie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Jenny101, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny101

    Jenny101 Nieuw lid

    31 aug 2017
    3
    0
    1
    Beste uwv webcareteam,

    Ik had een vraag over mijn zwangerschaps- bevallingsuitkering.


    Kan ik mijn zwangerschaps- bevallingsuitkering 100% behouden als ik in belgie ga wonen of verblijven? En daar ook bevallen?

    Met vriendelijke groet,

    Jenny
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Jenny,

    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Het is inderdaad mogelijk om je zwangerschaps- en bevallingsuitkering mee te nemen naar België als je daar gaat wonen of verblijven. Je kunt daar dan ook bevallen.Denk er wel aan dat je de bevallingsdatum aan UWV doorgeeft.

    Ik stuur je een link waarop een overzicht staat van landen waar je de uitkering mee naar toe kunt nemen.

    UWV wil ten minste 2 weken van tevoren weten dat je vertrekt naar het buitenland. Je kunt dit schriftelijk doorgeven via dit adres:

    UWV, afdeling ZW
    Postbus 57015
    1040 CT Amsterdam

    Een fijne zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  3. Jenny101

    Jenny101 Nieuw lid

    31 aug 2017
    3
    0
    1


    Hi Yvonne,

    Bedankt voor je snelle reactie!
    Vanaf wanneer moet ik doorgeven aan uwv dat ik in verwachting ben?
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Jenny,

    Graag gedaan. Je kunt de aanvraag doen tussen 4 en 2 weken voor je eerste verlofdag.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team.
     
  5. Jenny101

    Jenny101 Nieuw lid

    31 aug 2017
    3
    0
    1

    Hi Yvonne dank je wel dan ga ik dat doen.
    Ik had nog een andere vraag,
    Ik zit in de ww en ben opzoek naar werk tot ik met verlof kan.
    Ik wil wel graag werken maar tot nu toe neemt niemand mij aan ivm mijn zwangerschap.
    Hoe gaat uwv hiermee om? Ik wil geen problemen met mijn uitkering omdat het nog wel even duurt voordat ik mijn zwangerschap kan doorgeven aan uwv.
    Kan ik dit het beste doorgeven doormidden van een gesprek zodat we misschien met een oplossing kunnen komen?
     
  6. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Jenny,

    Je geeft aan dat je een WW-uitkering hebt. Dit houdt in dat je verplichtingen hebt. Eén van deze verplichtingen is dat je elke vier weken minimaal vier keer moet solliciteren (tenzij er anders is afgesproken met je adviseur werk). Als jij je aan deze verplichting houdt, levert dit geen problemen op voor je uitkering.

    Ik wil je er op wijzen dat het niet verplicht is tijdens een sollicitatiegesprek te melden dat je zwanger bent. Jouw zwangerschap mag voor de werkgever geen reden zijn om je af te wijzen.

    Wil je overleg met je adviseur werk? Stuur dan een bericht via de Werkmap. Je krijgt binnen 24 uur een reactie.

    Veel succes met solliciteren.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina