Helppp, Word gek van mijn onderburen...

Discussie in 'De lounge' gestart door CaatjeMo, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Er wonen sinds een maand of 6 denk ik nieuwe mensen onder ons.
    Vrouwke van een jaar of 26 denk ik, haar vriend in de 30 vermoed ik en een meid van rondom 2,5 jaar.

    Om een schets te geven, we wonen op de hoek naast de lift, hun op 1 hoog wij op 2 hoog. Enige aangrenzende buren zijn wij.

    We zitten met 2 dingen, Ze draaien heel vaak ongelofelijk hard muziek, ik denk dat als je daar zit hartstikke doof word. Wij horen hun muziek boven de tv uit, of hun dat nu aan hebben in de keuken of de woonkamer, maakt niet uit, het lijkt alsof wij de muziek aan hebben en niet op een zacht volume. Zeer vervelend ook vaak rond het middaguur dat we de kleine eigenlijk een middagdutje willen laten doen, net als nu.
    Hebben al toen hun er pas woonde aangegeven het hele gehorige flats zijn. Maar daar kijken ze dus niet naar...

    Nu het 2e probleem, wat ik nog het vervelendste vind daar het ook vaak rond 7 uur in avond gebeurd als wij de kleine richting bed hebben.
    Ruzie, ze hebben denk 5-6 dagen per week ruzie, geen simpel woordenwisselingetje, nee tot deuren gooiens toe. En zo hard schreeuwen dat wij kunnen meegenieten. Ook horen we vaak dat de kleine er bij is en die horen we dan ook flink huilen.
    De man in kwestie is een man om bang voor te worden. Ik durf hun dus ook niet aan te kijken als hun bv op gallerij staan.

    Vorig weekend was het weer zover en zij was met de kleine weg gelopen. Heb toen 0900-8844 gebeld want ik heb er zwaar genoeg van, ik ben alleens naar de huismeester geweest om het deurengooi verhaal en zij beweerd het niet te zijn en beweerd een lastige ex te hebben die op visite komt bij de kleine en dan gaat zij naar de buren.
    Verassing; er is geen lastige ex, ze wonen gewoon samen!

    Mijn klacht is naar de wijkagent gegaan en die heeft contact met mij opgenomen. Ze gaat vanaf maandag contact opnemen met de huismeester want die was met vakantie. Ook gaat ze contact opnemen met de vrouw des huizes.

    Pff ik ben er bang voor. Vooral voor hem, wat als er contact is geweest met hun en ze dus natuurlijk meteen door hebben het van mij af komt. De wijkagent heeft gezegd als er wat is gewoon 112 bellen en ook iedere keer als je denkt het misgaat beneden. Maar ben zo bang dat die vent bij ons aan de deur komt.

    Liefste zou ik verhuizen maar ben pas een jaar en maand ingeschreven dus duurt nog even :(

    Hebben jullie nog tips?
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Meid ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
    Ik heb zelf een hele vervelende buurman, en heb de woningstichting ook al op hem afgestuurd. Die is met hem gaan praten en daarna weer met mij.

    Ik was eerst ook erg bang dat ik hem woedend aan de deur zou krijgen, omdat ik de woningstichting op hem heb afgestuurd. Maar dit is gelukkig nog niet gebeurt.
    Nu kijk ik altijd voordat ik de deur open doe wie er staat. En misschien zou je als je hem ziet staan, de politie (wijkagent) kunnen bellen.
    Maar ja je kan hem natuurlijk altijd tegen komen op het trappenhuis...gewoon stoer hoi zeggen en door lopen, niet laten merken dat je bang voor hem bent.
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Geen tips, maar ik heb wel te doen met dat kindje. Misschien eens ergens aangeven wat dat kindje allemaal meemaakt?
     
  4. Ik heb aan de wijkagent ook al aangegeven dat die kleine er vaak bij is, omdat we die ook vaak erbij horen huilen.
     
  5. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    probeer jeugdzorg of kinderbescherming eens te bellen, en gewoon iets in de trand zeggen, dat jij bang bent dat ze het kindje in elkaar slaan, kjgen ze een huisbezoek.

    Misschien schud dat hn wakker.
     
  6. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wij hebben precies dezelfde bovenburen. Ze zijn antiliaans (nou dan weet je wel hoe hard de vrouw kan schreeuwen) en hebben een kleine van een half jaar oud. Ze hebben ook nog een oudere meisje van 4 jaar oud ongeveer maar die horen we nooit. Zij hebben bijna elke dag ruzie, en niet op normale tijdstippen (2 uur 's nachts vooral). Het lijkt alsof ze dan het hele huis verbouwen, de ramen trillen hier beneden. Die vrouw schreeuwt vreselijk hard, waardoor de kleine gaat huilen. Die pakt ze dan niet op maar ze gaat tegen de kleine schreeuwen. Zo zielig.
    Laatst heeft ze dr man van het trappenhuis gegooid. Hij lag jammerend voor onze deur, en we hebben toen de politie gebeld.
    We hebben al vaker gebeld, maar de politie kan niks doen. Ze noteren hun gegevens en meer kunnen ze niet doen. Maar ben het nu zo zat! Ik heb al een keer 's nachts woedend voor hun deur gestaan maar toen deden ze helaas niet open (waarschijnlijk hoorde ze de bel niet eens door hun geschreeuw). Maar vind het vooral zo sneu voor de kleine. Vooral sinds ik zwanger ben wil ik bij elke ruzie die kleine uit het huis halen!

    Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn Caatje. Succes in ieder geval, ik weet hoe je je voelt!
     
  7. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Hay meis,

    Waarom neem je geen contat op met de woningbouw? Dan maak je gewoon een melding van de overlast! Ze zullen niet gelijk actie ondernemen, maar als jij voet bij stuk houdt hebben ze uiteindelijk geen keus!

    Succes
     
  8. morgen is de huismeester er weer, dus ga ik ook langs hem. Hij hoort immers ook bij de woningbouw.

    Ook heb ik gisteren vernomen van iemand uit de flat dat er dus meer mensen weten dat hun vaak ruzie hebben, maar hij zegt ook al, waarschijnlijk durft niemand iets te zeggen of wat dan ook.

    Zal morgen ook maar eens inderdaad met woningbouw contact opnemen...
     
  9. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

  10. Vanmorgen gesproken met de huismeester.
    Hij had de wijkagent over iets anders al gesproken en zij vertelde vandaag met hem contact op te nemen (waarschijnlijk over mijn klacht)

    Ook zou hij contact opnemen met een consulent van de woningbouw.

    Hij vertelde mij ook dat hij ze sowieso in de gaten aan het houden is om het feit hij zegt een flatje elders te hebben en dus niet hier ingeschreven staat, maar hij hier wel woont. Daar zijn natuurlijk regeltjes voor over wanneer ben je ergens woonachtig, als je 4 van de 7 nachten op een plek slaapt, ben je daar woonachtig. Nu had hij het erover dat hij denkt hun wel goed bekend zijn met die regels. en daar natuurlijk aan het houden zijn, Maar hij is ze in de gaten aan het houden.

    Heb hem ook aangegeven dat ik doodsbang ben voor die vent en ik hem ook niet echt durf aan te kijken en bang ben dat hij aan de deur komt als de wijkagent met hun contact opgenomen heeft.

    pfff lastig allemaal
     
  11. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Voor zo'n kindje denk ik dan ook gelijk: Jeudgzorg! Die kunnen volgens mij toch wel wat doen hoor, als jij denkt dat die kleine daar niet in een veilige omgeving zit. Dat verdient elk kind toch!
    Snap wel dat het moeilijk is, zou ik denk ik ook vinden, maar niets doen is zo te horen ook geen optie...
    Succes!
     
  12. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Jeetje wat n ellende zeg. Zou helemaal in de stress raken van die herrie steeds (kan ik dus echt niet hebben dankzij mn verleden)
    Ik zou idd ook bij de woningbouw blijven hameren op die herrie overlast. Maar OOK bij de kinder bescherming/jeugd zorg aankloppen om wille van die kleine.
    Ik weet wat dit soort dingen doet met n kind want heb er zelf min of meer in gezeten vroeger. Als het t al niet is dan zit dit toch erg dicht bij psychische mishandeling van zon kind.
    Die ziet alleen maar dat papa en mama contstant ruzie hebben en niet zo zacht zinnig ook als ik dat zo lees. Die leert dus totaal niet hoe een normaal menings verschil hoort te gaan. En kan zich misschien later niet verdedigen als er een menings verschil is of als iemand agressief doet richting haar.
    Zowiezo is het duidelijk dat t kind er genoeg van mee krijgt als t telkens zo moet huilen (en de moeder dan nog tegen haar begint ook :confused:)
    Is TOTAAL geen veilige omgeving voor die kleine al zouden ze haar zelf misschien nooit iets doen...het voelt totaal niet veilig voor dr. :(
     
  13. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    woon je toevallig waar ik wooon zeg..
    pffff hier ook danvan zulke buren gehad.
    Hadden elke dag ruzie er liep hun dochter is 4 jaar en ka vloeken niet normaal. Ook hadden ze net een baby zei had een zware depressie hij is alcholost. Dat is de ene kan van me buren. Daarnaast ook problemen jongen met adhd en moeder agressieve vriend dan 6 huizen verder ook assos... en ga zo maar door.

    Ik zelf heb voor hiernaast vaak zat de politie gebeld na een paar keer was ik het zat en heb de kinderbescherming anoniem gebeld! dan weten ze nooit van wie het komt! ik dacht hun zoeken maar ruzie maar niet waar de kinderen bij zijn! en aangezien ik niet de enige ben ie gebeld had zijn alle kinderen uit huis gehald gelukiig! ( rest zal ik jullie besparen van het verhaal)

    maar ik raad aan eerste instantie de kinderbeschrming anoniem te bellen dan mogen ze nooit je naam noemen, en dan zit ook gelijk vaak de politie eachter dus dan zal het goedin de gaten gehouden worden....

    en gewoo verder doen wat en hoe je altijd doet dan zullen ze het helemaal nooit door hebben. En inderdaad de woonstichting inschakelenen hoe meer mensen het doen hoe sneller ze erit gegooit worden!

    sterkte en succes
     
  14. Priscilla R

    Priscilla R Fanatiek lid

    9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Bij ons is het andersom wij wonen aan een kant naast een oud stel. DIe man is verschrikkelijk driftig we wonen er nog geen maand en meneer zegt nu al overlast te hebben van ons met name geluidsoverlast zoals deur mensen die spullen bij ons komen brengen het is echt niet normaal.

    Deze man kwam op ons af met bedreigingen en pakte mij zelfs vast :S wat volgens mij toch niet mag volgens de wet. Wij de politie gebeld doen niets maken alleen een melding ervan. Ik ben zo gestrestt echt niet normaal ben al bang om een deur open of dicht te doen. We zijn bij onze andere buren nagegaan of wij echt overlast veroorzaken waarop hun nee antwoorden. Het is echt gewoon zo vervelend om naast zo'n iemand te wonen die dit gewoon doet om te pesten. De woningbouw doet een buurtonderzoek omdat wij dat gevraagd hebben of er echt overlast is je gaat gewoon aan jezelf twijfelen zo erg kan iemand je intimideren. De vorige bewoner heeft tie ook zo lopen zieken. snap echt niet dat iedereen maar kan klagen terwijl er niets te klagen valt. :( Voel me echt zo onveilig in me eigen huis bahhh. en het kan nog een jaar of langer duren eer dat we weer een nieuw huis hebben echt bizar.
     
  15. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Het klopt dat de politie tot op zekere hoogte kan helpen maar uiteindelijk is het de woningbouw die verdere stappen dient te ondernemen. Hierin kan de wijkagent wel de melding maken bij hun. De eerder gemaakte mutaties die bij de politie in het systeem staan kunnen dan ter ondersteuning worden bijgevoegd. Bij geluidsoverlast kan je altijd gewoon bellen met 0900-8844. Heb je het vermoeden dat er huiselijk geweld plaatsvind schroom dan niet en bel 112. Jou melding wordt discreet behandeld en je kan bij de melding nog extra benadrukken dat je als melder anoniem wil blijven. Meestal wordt je na het bezoek van de politie nog een keer terug gebeld door de agenten die bij de melding zijn geweest. Zijn er kinderen bij betrokken en hebben de agenten het vermoeden dat deze lichamelijk of geestelijk mishandeld worden dan wordt er door hun een zorgmelding gemaakt. Heb jij zelf het idee dat dit gebeurt dan kan je anoniem bellen met het advies en meldpunt kinderbescherming op 0900-123123. Nogmaals de verantwoording ligt bij de woningbouw tenzij er iets strafrechtelijks plaatsvind. De verhuurder dient jou een woning te bieden waar je als huurder normaal kan wonen. Bij stelsematige overlast kan er dan toe overgegaan worden de huurder uit de woning te zetten.

    Als je door een buurman bedreigd wordt bel dan ook 112! Laat je niet intimideren door een ander, jij betaald net zo goed de huur als een ander en jou woning hoort jou veilige plekje te zijn. Zorg goed voor jezelf en jullie groeiende buikjes :)

    Succes met alles,

    Liefs Michelle
     
  16. Ik heb toen 2 week terug dat 0900 nummer gebeld, die hebben de wijkagent ingeschakeld.
    Die zou contact opnemen met de huismeester, Dat heeft ze een maandag ook gedaan. Ze gaat een huisbezoek afleggen bij hun. Ook word mijn naam niet genoemd.

    Maar het punt is dat ik de enige aangrenzende buren ben. Ze wonen op 1 hoog in de hoek. en naast hun de lift, onder hun bergingen, en boven hun ikke.

    Toen ik vorige keer bij de huismeester melding maakte over de overlast is hij naar hun gegaan ook zonder mijn naam te melden, maar aangezien ik de aangrenzende buur ben, wisten ze dat het van mij af kwam en spraken mij dus ook aan.

    De wijkagent is ook op de hoogte van het kind. En gaat daarom ook zsm op huisbezoek.

    Ook blijkt hij nogal een flinke drinker te zijn hoorde ik van andere buren. En vandaar natuurlijk ook agressief.

    Het meest bang ben ik dat ze aan de deur komen (na dat ze bezoek hebben gehad) en met name bang van hem, wat moet ik doen als hij aan de deur staat, durf niet open te doen maar als ik het niet doe krijg ik alleen maar meer gezeik...
     
  17. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Caatje misschien heb je er iets aan maar de wijkagent zou eventueel ook met jullie samen in gesprek kunnen gaan. Ik ken je situatie natuurlijk niet maar uit ervaring weet ik dat dit vaker gebeurt en dat dit resultaat kan hebben. Misschien kan het wat onduidelijkheiden wegnemen en kunnen er afspraken gemaakt worden met beide partijen. Nogmaals ik ken de situatie niet en ik voel jou angst niet maar wil je alleen laten weten dat het een optie is.

    Liefs Michelle
     
  18. Nou het punt is dat ik het al eerder heb aangekaart bij de huismeester, maar zij beweerd het niet te zijn en zegt heb lastige ex die op visite komt voo kleine en ik ga naar buren. Volgens haar woont ze alleen met kind. Maar dat is dus niet waar...

    Vandaar dat het dus ook allemaal ingewikkeld is...
     

Deel Deze Pagina