Bepaalde probleempjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dreami3j, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreami3j

    dreami3j Actief lid

    14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ik ben nu 33 weken en heb nu al regelmatig op een dag steken onder bij mijn vagina. Op 18 augustus had ik controle bij mijn verloskundige en toen hoorde mijn man en ik dat de kleine al met zijn hoofdje in mijn bekken ligt en dat niet meer zou veranderen want hij zat al aardig klem.

    Maar waar kunnen die steken van komen? Het is me 1ste zwangerschap dus is allemaal nieuw voor me. De baby is ook erg beweeglijk in mijn buik.

    Ook heb ik elke morgen last van me spieren in me benen als ik wakker word dat het helemaal vast zit en pijnlijke krampen afstoot. Ik drink 2/3 glazen melk per dag en eet 2 sneden brood met kaas (in totaal 6 sneden brood op een dag) en avond eten. Dat zou toch genoeg moeten zijn?

    Verder drink ik nog volop water en sappen. Denk dat ik op 2,5 liter per dag drink.

    Kunt u me helpen?

    Sabrina
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sabrina,

    als je kindje al diep zit ingedaald (wat overigens niet gelijk betekent dat het ook eerder komt) kun je inderdaad (eerder) veel last van je bekken en spieren en banden rond je bekken krijgen. Het hoofdje zit flink te wringen daar, want het kindje kan nog goed om z'n as draaien en daarbij een zenuw of een spier bij jou afknellen. De kramp in je benen komt er niet direct van, dat is wrs een apart kwaaltje erbij en daar is niet echt dé oplossing voor. Warm houden, evt voor het slapen gaan een warme douche op je benen.

    Groetjes Brigitte
     
  3. dreami3j

    dreami3j Actief lid

    14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Heel erg bedankt voor uw antwoord. Het douchen gister avond heeft wel een beetje geholpen en iemand anders had gezegd een beker warme melk drinken voor je gaat slapen. Heb wel minder last van me benen maar helemaal weg is het helaas niet. Zal er wel bijhoren...

    Die steken zijn er nog steeds en doen soms behoorlijk pijn.

    Groetjes Sabrina
     

Deel Deze Pagina