5,4 wk zwanger, groeit mijn baarmoeder nu al zo hard??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondje1987, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondje1987

    blondje1987 Actief lid

    7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Hallo,

    We zijn nu ondertussen wel een beetje gewend aan het feit dat ik zwanger ben, alhoewel het toch een beetje vreemd blijft... Ik denk dat het echter wordt als we eenmaal onze beeb gezien hebben bij een echo.

    gisteravond had ik mijn broek natuurlijk los, want dat zit niet lekker na het eten. En had een beetje zeurderig gevoel bij mijn baarmoeder. Toen zat ik daar dus te voelen en volgens mij groeit mijn buik al.. Huh? Dus toen mijn vriend weer terug was liet ik hem voelen, misschien wilde ik het natuurlijk alleen maar voelen. Maar hij voelde het ook!!

    Hoe kan dat nou al? Volgens de berekeningen ben ik pas 5,4 weken zwanger... Maar normaal gesproken kon ik mijn schaambeen voelen, of in elk geval de rand daarvan, nu loopt het min of meer een stukje door en kan ik de rand van mijn schaambeen niet meer voelen... Vlak erboven is het ook wat harder en niet zo soepel als 'normaal'.

    zou ik al verder zijn dan we denken, ik begrijp er niets van... Hebben jullie dat ook al zo vroeg of juist wat later? Echo is pas 27 januari, dus duurt nog wel ff.

    liefs van mij
     
  2. hetlichtje

    hetlichtje Fanatiek lid

    3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja hoor, het groeide enorm hard. Bij ons 2e kindje had ik tegen die tijd al mijn zwangerschapsbroeken aan!

    Tip, het ziet er niet uit, maar koop een lekkere joggingbroek voor jezelf (wel een modieuze, je hebt hem nog ruim 8 maanden aan). Vaak zijn 's avonds je benen ook wat dikker door het vocht en zo'n losse broek zit dan heerlijk!
     
  3. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Zijn je darmen die opzetten en een verdikking vd buik veroorzaken
     
  4. blondje1987

    blondje1987 Actief lid

    7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Bedankt voor jullie reacties, ik heb al een aantal jaren een spastische darm en ik weet hoe 'hard' mijn dikke darm kan worden, dit voelt toch enigszins anders. Maar misschien wil ik dit alleen maar zo voelen. Hihihi!!

    En een sportbroek is idd wel een goeie, loopt toch niet zo makkelijk met je knoop en riem los hahaha!
     
  5. Uiltje84

    Uiltje84 Niet meer actief

    Met 5 weken komt je baarmoeder echt nog lang niet boven je schaambot uit :) Vaak kun je rond de 11 weken de bovenkant van je baarmoeder voelen.
    Vaak is je buik idd al vroeg opgezet omdat je darmen opblazen en wat verplaatsen om ruimte te maken voor je baarmoeder.
     

Deel Deze Pagina