Beruchte sloppenwijken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door heidiane, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Zit dit terug te kijken van gisteren. Heel bizar om te zien hoe het in andere delen van de wereld eraan toe gaat. En in welke omstandigheden daar kinderen opgroeien.
     
  2. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik wou dat ook nog terugkijken ja. Ben erg benieuwd.
     
  3. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb het gister gezien. Zelfs mijn man heeft de hele aflevering meegekeken.
    Echt bizar hoe het daar gaat. Ik zei al tegen mijn man, stel je voor dat je daar zal wonen.. en die kinderen.
    Echt verschrikkelijk.
    Ben heel benieuwd naar de andere afleveringen.
     
  4. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Staat ook op videoland voor wie dat heeft.
    Bij een oorlog als die voorbij is komt er toch een rechtszaak. Als er in oorlog gebieden burger slachtoffers vallen komt het op het wereld nieuws. Hier sterven kinderen en niemand van de wereld die het überhaupt weet.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ik vond het heel heftig om te zien
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Waar werd dit uitgezonden?
     
  7. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    RTL5

    Ik heb het gister ook gekeken erg heftig!

    Net wat je zegt @heidiane ook zo raar dat die kinderen zo op hun gemakje vertellen dat er iemand neerviel ongelooflijk.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  8. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wij waren even aan het zappen en kwamen hierlangs. Ik herkende meteen Kaapstad. Het is zon prachtig land en Kaapstad zelf is echt heel mooi en dan is dit de donkere schaduw. De blanken hebben echt nog veel meer geld en macht in Zuid Afrika dan de donkere mensen. Dit zal echt op zoveel plekken ter wereld nog dagelijkse kost zijn :(
     
  9. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben trouwens erg benieuwd welke steden hij allemaal gaat bezoeken
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Heb aantal jaar geleden blank meisje uit zuid Afrika te logeren gehad. Toen ik met mijn buurvrouw kletste vroeg ze of het de house keeper was.... Ze vond het maar heel raar dat ik als blanke met een kleurling bevriend was. :confused:
    Ik vraag me echt af of heel veel Afrikanen zo'n beeld hebben of zij een toevalstreffer was. Wat een kut opmerking voor mijn lieve buurfie was dat :cry:
     
  11. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Oh wat erg he! Ik ben bang dat het helaas nog de denkwijze is die velen hebben hoor. Lang niet iedereen natuurlijk maar nog teveel
     
    DastyQueen en jolien 1986 vinden dit leuk.
  12. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Ik ben het nu aan het terugkijken, heftig!
    Besef me door dit soort dingen telkens weer meer hoe goed we het hebben. Ik ben dankbaar dat ik onze kinderen hier in Nederland kan opvoeden. Alle zorgen die ik heb, vallen in vergelijking met de mensen daar in het niets.
     
    jolien 1986, heidiane en laurazoey vinden dit leuk.
  13. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Je moet niet vergeten dat veel donkere afrikaners nog niet gestudeerd hebben of überhaupt geen geld hebben om te studeren. Zij hebben vaak nog ongeschoolde of laaggeschoolde banen.

    Dit was Kaapstad...in Johannesburg in de township soweto is het veel erger. En Durban is helemaal levensgevaarlijk.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  14. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik denk dat het ook vaak erg lastig is voor de donkere Afrikaners en dan bedoel ik vooral diegene die leven in deze buurten. Het is een cirkel waar ze inzitten en ze worden ook niet geholpen hier uit te komen. Eigenlijk gewoon in en in triest omdat ik denk dat er genoeg zijn die heel goed kunnen leren en dus echt potentie hebben maar niet de middelen om dit tot uiting te laten komen! Uiteindelijk komen ze bijna allemaal in een bende terecht omdat ze anders helemaal geen leven hebben, zo hebben ze voor hun gevoel iets om voor te leven en nog redelijk veilig te zijn.
     
    jolien 1986, consider en Lovely83 vinden dit leuk.
  15. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Klopt!
    Het lastige is, Nelson Mandela heeft toen hij aan de macht was de Afrikaners van alles beloofd.
    Dat ze binnen een paar jaren hetzelfde zouden kunnen bereiken als de blanke inwoners.
    Helaas was dat te rooskleurig voorgesteld.
    Ik vond Nelson Mandela een fantastische man, alleen gaan er echt generaties overheen voordat er meer gelijkheid is.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  16. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik kijk het nu ook terug... Jeetje... :cry:
     
  17. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Heel heftig vond ik het!
     
  18. deesjuh

    deesjuh Niet meer actief

    Te erg gewoon verschrikkelijk
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kijk t nu....

    Shit hey....stel je voor dat je tijdens je vakantie een afslag te ver pakt zeg en daar rijdt met je man en kinderen. .

    Kom je niet meer thuis...

    En die kinderen.... omg... die zijn nu al ten dode opgeschreven gewoon.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  20. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik weet nog dat ik op een georganiseerr tripje ging. Zaten in een klein busje zoals ze die heeeel erg veel hebben in Kaapstad en ineens deed de chauffeur ook alle deuren op slot. Vonden we vreemd want we reden toch op een soort snelweg. Ineens iedereen op de rem en reden we stapvoets. Mensen sliepen langs diezelfde soort snelweg en staken over. Toen pas snapte ik waarom alle deuren op slot gingen. Ik zei nog tegen mn broer... ik ben blij dat we niet zelf rijden ;)

    Iets vergelijkbaars heb ik wel gehad in Vancouver. Daar heb je een heel leuk schattig toeristisch wijkje. En als je dus 1 straat te ver loopt dan loop je ook echt in soort filmset van the walking dead. Heeeel erg eng. Allemaal verslaafden bij elkaar die rondlopen als zombies.
     

Deel Deze Pagina