Beruchte sloppenwijken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door heidiane, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Na de aflevering van gisteren gaan wij dus niet naar zuid Afrika op vakantie.... wij zijn van die verkeerd rijders namelijk.
    Echt vreselijk hoe die gasten erbij lopen en het leven wat ze hebben daar. Ben heel benieuwd naar de aflevering van volgende week
     
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Heel heftig. En het ergste is nog dat al die kleintjes gewoon letterlijk door de kogelregens en junkies wandelen.
    Bizar. En in en in triest.
     
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dat is toch wel heel jammer moet ik zeggen. Je hebt namelijk in heel erg veel landen dit soort wijken als je verkeerd rijdt. Het is juist wel fijn dat je weet waar je niet verkeerd moet rijden zeg maar...

    Voorbeeld.. mijn broer en ik liepen in Kaapstad en ik liep op slippers. Ik stootte mijn teen aan de stoeprand en haalde die open. Gelukkig altijd een rugtas met een verband doosje bij ons. Ik zette alles naast me neer en verbandje erom. Ondertussen allemaal bewoners vragen of het wel goed ging enz.
    Toen we terug kwam in het hostel en uit legden wat er was gebeurd en waar werd er met nadruk gezegd dat we daar echt niet meer lopend langs mogen. (Of ja wel mogen maar zeker niet als advies vanuit hun) en ja ik had een dikke camera om mn nek die ik naast me had staan en niemand die erom kraaide. Blijkbaar bleek het niet zon best stuk te zijn maar de mensen waren heel behulpzaam.

    Het land en zo bijvoorbeeld ook Argentinie en andere zuid Amerikaanse landen zijn te mooi om je door een wijk af te laten schrikken. Ik denk dat er ook nog wel een wijk in Rio en evt Buenos Aires langs komt maar die landen zijn te mooi om daardoor niet heen te gaan
     
    Essie3 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Als we alleen met zn tweeen zouden gaan, zouden we wel makkelijker naar zuid Afrika, mexico of elders gaan. Wij zijn niet van die op 1 plek zittende vakantiegangers, dus willen ook echt rondrijden etc. Met 2 jonge kinderen vind ik dat iets minder prettig zeg maar. Er zijn nog zat plekken die ik wil bezoeken en daar zitten echt wel wat minder veilige landen tussen ;)
     
  5. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Zonde! Echt!
    Je komt ook niet zomaar in die sloppenwijken terecht hoor. Het zijn op zichzelf staande dorpen.
     
  6. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat is dan wel weer fijn om te weten! Ik zou wel graag willen gaan, maar mijn vriend is een bange poeperd. Misschien dat ik hem over een paar jaar toch zover krijg :D

    Om topic: ik ga straks vooruit kijken via Videoland :p
     
  7. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Binnenkort komt er ook een serie over wijken in Europa waar ik wel benieuwd naar ben Danny in de buitenwijken, voor sommige schrikbarende zaken hoef je echt helemaal niet zo ver.
     
    heidiane vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Zal me niets verbazen als Amsterdam Zuid-Oost daar ook tussen zit.
     
  9. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63

    Was m'n mooiste vakantiebestemming tot nu toe;) vooral Kaapstad vond ik fantastisch.
     
    2littlemonkeys en laurazoey vinden dit leuk.
  10. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik vind Kaapstad ook een prachtige stad en vind het zonde als door zoiets mensen er niet heen zouden gaan.

    Al is het niet mijn alltime favoriete vakantie maar wel de nummer 3 :)
     
  11. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    O dat zou wat zijn, lopen we nu te praten over zuid Afrika terwijl er om de hoek ook van alles gebeurd. Alhoewel. Ik weet wel complete onderwerelden actief zijn daar gebeurd ook genoeg.
     
  12. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Oooo ik geloof echt dat er in Amsterdam wijken zullen zijn waar ook niet zo’n prettige dingen gebeuren, maar zou het echt zijn zoals in de wijk die we nu gezien hebben? Die extreme taferelen gebeuren hier toch niet of sluit ik nu mijn ogen voor de realiteit :oops:
     
  13. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Je sluit, ben ik bang, je ogen. Enige verschil is dat in Nederland de politie meestal wel actief is of zoveel mogelijk probeert te zijn in de wijken waar het om gaat.
     
  14. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Maar serieus met deze extreme schietpartijen op straat? Ik lees wel de vele liquidaties maar die gebeuren ook in de steden die dichter bij me liggen dan Amsterdam. Dat zijn gerichte acties, maar net als ik in de sloppenwijken zag iemand die gewoon rond schiet, een blaffende hond om hem heen, een hele groep erachter wat daar gewoon niet een keer per dag gebeurd?
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Zuid-oost is helemaal niet zo gevaarlijk meer hoor. Pas geleden nog gekraamd in de nieuwbouw wijk en daarna op de fiets naar huis via de Bijlmerflats. Ik denk dat ik me in sommige gedeeltes van West onveiliger voel dat dat ik in Zuid-oost deed.
     
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Vorig jaar was er in Groningen nog een random schietpartij. Gewoon zomaar... daar is toen een jongen neergeschoten die nu verlamd is. Laatst die jongen in Eindhoven die is neergestoken, waarschijnlijks drugsgerelateerd. En ook lang niet alles wordt opgeblazen in het nieuws of social media. Het zal er waarschijnlijk iets minder heftig aan toe gaan als in de echte sloppenwijken, maar er zijn hier ook genoeg wijken waar een hoop ellende is.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik geloof dus niet dat er in Amsterdam en Rotterdam bij elkaar in totaal 50 moorden worden gepleegd in 1 weekend. Daar komt bij dat iedereen in Nederland gewoon een uitkering krijgt om voor een groot deel rond te komen. In deze landen is dat niet. Daar zitten kinderen op straat te bedelen die dat vervolgens aan die gangs kunnen inleveren aan het eind van de dag.
    Ja ik geloof dat er wijken zijn in Nederland waar ik never nooit niet wil rondlopen laat staan wonen, maar dan geloof ik niet dat het te vergelijken is met dit soort sloppenwijken.
    En ja 1 moord in Groningen en 1 in Eindhoven is te veel, maar hier gebeurd het dagelijks. Het is voor kinderen de normaalste zaak van de wereld
     
    Piep2016 en Strandbal vinden dit leuk.
  18. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Dan ben ik heeell benieuwd naar je nummer 1 en 2 ( en waarom):)
     
  19. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Nummer 1 is Canada (west) vanwege de prachtige natuur.

    Nummer 2 is de VS (rondreis van LA via Las Vegas naar San Francisco en de nationale parken)

    Daarna Kaapstad en op nr 4 komt Buenos Aires icm de Iguazu watervallen op de grens met Brazilië :)
     
    Anna1083 vindt dit leuk.
  20. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik heb m vanmorgen ook gekeken, super heftig om te zien..
    Ben heel benieuwd naar de volgende afleveringen..
     

Deel Deze Pagina