Besnijdenis, hoe, wanneer en waar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arinna, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arinna

    Arinna Actief lid

    22 sep 2014
    151
    0
    0
    Goedendag dames,

    Mijn zoontje zal op religieuze gronden worden besneden. Ik weet alleen nog niet wanneer en waar. Ik vind het doodeng, maar ik wil er eigenlijk ook niet langer meer mee wachten. Ik lees overal: hoe jonger, hoe beter. Hij is nu zeven maanden. Ik hoop van degene wiens zoontje ook besneden is wat ervaringen te krijgen.

    Heeft iemand ervaring met Vatan kliniek in Eindhoven (of elders)? Hebben jullie gekozen voor klassieke methode of klemmethode? Op welke leeftijd hebben jullie je zoontje laten besnijden? Weet iemand een andere goede kliniek? Als het goed gebeurt wil ik er namelijk best het hele land voor afreizen :) Ik woon zelf in het zuiden van het land.

    Alvast bedankt voor jullie reactie
     
  2. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hallo bij mijn 1e zoontje heb ik te lang gewacht hij was1.5 wat resulteerde in een drama krijsen huilen etc wel verdoofd uiteraard dit bij de vatan kliniek eens naar nooit meer

    Bij me 2e zoontje met 8 maanden gedaan op zuilen/overvecht medicina volgens mij zal zo even opzoeken

    Nou wat een verschil hij bleef rustig liggen lachen niks aan de hand wel met de klem methode en is heel mooi genezen

    Me 3e zoontje is nu bijna 9 maanden en ga in januari laten doen ook bij waar ik me 2e zoontje heb laten besnijden

    Hoe jongen hoe beter

    Hij heeft spruw ook bij ze billen als dat over is maak ik een afspraak anders is zo zielig heeft nu al pijn

    Ga nu meteen even de naam opzoeken
     
  3. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Het heet nu avicenna Google er maar op is de zelfde arts als hoe het ervoor heette alleen de naam is veranderd

    Vatan heb ik dus geen goede ervaring mee
     
  4. Arinna

    Arinna Actief lid

    22 sep 2014
    151
    0
    0
    Dank voor je reactie.

    Maar de slechte ervaring met je eerste zoontje lag dat dan aan de leeftijd of aan de kliniek?

    Ik lees wisselende verhalen over Vatan kliniek. Twijfel enorm.

    Heb de kliniek net opgezocht. Zitten ook in het zuiden, dat zou ideaal zijn. Zie wel niet dat ze de klemmethode doen.
     
  5. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Aan beide de leeftijd is te oud ze krijgen door dat er iets gaat gebeuren

    En de kliniek ja ervaarde het beetje als snel hup naar de volgende . en deverdoving ik heb mijn twijfels of dat wel genoeg was hij wasgroot voor zijn leeftijd

    En bij me andere gingen ze eerst een stukje huid proberen of niks voelde bij de vatan begonnen ze meteen

    In mijn omgeving heeft iedereen bij avicenna laten doen meer betrokkenheid etc na controle standaard bij vatan hoefde dat niet avicenna is meer klein schalig

    Sorry voor typfouten zit op me mobiel
     
  6. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    De klem methode is al weer 4 jaar geleden dat ik dat heb laten doen dat kan nu veranderd zijn

    Ik heb ze ook met gemaild voor een afspraak in te laten plannen.

    Je kan ze ook even bellen
     
  7. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    #7 Celika, 28 dec 2015
    Laatst bewerkt: 28 dec 2015
    Wij zijn bij Vatan geweest in Amsterdam afgelopen januari zoontje was 7 maanden.
    Bij Vatan doen ze alleen de klemmethode tot een bepaalde leeftijd daarna is er een keuze.
    Wij hadden dus de klemmethode en mijn zoontje had nergens last van.
    En er werdt bij ons ook vooraf gekeken of de verdoving werkte.
    Na een paar dagen moesten we terug komen om de klem te laten verwijderen en ook daar geen last van gehad.
    Ik ben erg tevreden over Vatan wij konden tussendoor bellen of foto's mailen als we dachten dat het ontstoken was of als er iets anders aan de hand was.
    Kregen een handleiding mee en zoveel mogelijk zonder luier.
    Het wordt inderdaad aangeraden om het zo vroeg mogelijk te doen ook ivm kruipen enz.

    Vrienden van ons zijn bij Masallah kliniek geweest met hun zoontjes.
    Bij de eerste zoontje ging het super en niks aan de hand dus bij hun 2de zoontje er weer heen en dat ging niet zo best.
    Drama met verdoven en de klem daarna nog infecties enz.
    Dus ja er zijn altijd goede en slechte verhalen te vinden.
    Laat je gewoon goed informeren en ik zou wel dicht bij huis gaan ivm infecties ofzo zodat je er wel snel heen kan.
     
  8. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Wat je zegt klopt en wij hadden dus die slechte ervaring de eerste keer naar er werd niet gekeken of die werkte is alweer 7 jaar geleden. Zal ondertussen vast wel een en ander veranderd zijn

    Je moet even rondbellen en desnoods bij de kliniek even langs gaan ofzo

    Veel succes

    Wat bertrefr de luier zo lang ze een luier om hebben is beter dan stoten ze minder snel dan als ze al zindelijk zijn en overal rennen zitten etc

    Elke dag even in bad doen zonder zeep

    En kregen vaseline mee zo tube
     
  9. AzA

    AzA Niet meer actief

    Ik heb mn zoontje met 3 mnd besneden. Hij had helemaal nergens last van daarna. Tijdens eigenlijk ook niet. Alleen het prikje voor de verdoving was even vervelend.
    Ik heb het in rotterdam laten doen bij besnijdeniscentrum. Ik ben gegaan voor de klassieke methode. Omdat ik heb gelezen dat de klemmethode niet altijd gelijk goed gaan en dus dat het kindje terug moet komen.
    Ik zou idd zo snel mogelijk doen.
     
  10. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje is met 21 maanden (3 maanden voor hij 2 werd) besneden. Wij hebben voor Al Gitaan gekozen omdat we van Vatan meerdere slechte ervaringen hebben gehoord (uit de directe omgeving) en bij AlGitaan wel positieve verhalen (rotterdam).
    Wij hadden voor de klemmethode gekozen. Met deze methode duurt het maar 10 minuten en met hechtingen duurt het 20-30 minuten. En volgens de kliniek was de klemmethode het beste. ze waren heel vriendelijk en voor de besnijdenis werden we in een gesprek goed geinformeerd over de behandeling en na behandeling etc.
    het beste is wel om het te laten doen wanneer ze nog in de luier zitten. Die luier beschermt toch met vallen en stoten.
     
  11. Arinna

    Arinna Actief lid

    22 sep 2014
    151
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties dames.

    Ik overweeg nu toch wel om het in een kliniek dichter bij huis te laten doen. Zij doen wel alleen de klassiek methode. Maar lees voor zowel de klem als de klassieke methode voor- en nadelen en weet nu ook niet meer zo goed welke nu de 'beste' is. Mijn zoontje is erg actief en vraag me af of zo'n klemmetje in zijn luier niet behoorlijk vervelend is.
     
  12. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    In de bijbel doen ze dat op de 8e dag omdat dat de dag is dat het het minste pijn doet. Waarom niet vroeger dan?
     
  13. Naima1982

    Naima1982 Lid

    10 sep 2013
    20
    9
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons zoontje laten besnijden volgens de klemmethode. In de Vatankliniek te Eindhoven.
    De besnijdenis zelf verliep zonder problemen en ook daarna heeft hij nergens last van gehad.
     

Deel Deze Pagina