Beste winterdekens voor wiegje

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chai, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Beste dames,

    Ik heb een hele hoop katoenen (en synthetische maar meer voor de sier) en andere stof dekens die ik gebruikt heb voor mijn eerste kindje, maar die werd midden in de zomer geboren. Ik ben nu eind december uitgerekend en maar me zorgen om de kou. Ik wil mijn kindje met naast een rompertje met lange mouwen, slaappakje, sokken en handschoentjes wel goed warm houden. Wat zijn goede warme dekentjes voor in de wieg? Ik ben zo bang dat katoen niet goed genoeg is!
     
  2. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Handschoentjes? In het wiegje?
    Wel een mutsje, via het hoofd verliezen ze de meeste warmte.
    Qua dekentje weet ik het ook niet zo goed. Misschien een ledikantdeken dubbel geslagen?
    Maar te warm is ook niet goed he?
    Wat mijn oma altijd zei 'handjes koud, voetjes warm houdt de dokter arm'.
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik zou gaan voor een lekker warm slaapzakje. Dan heb je voldoende aan een katoenen deken erbij en lekker veilig. Ik zou de sokken en handschoentjes achterwege laten. Ik weet niet hoe koud het is bij jullie op de kamer, maar die eventueel even voorverwarmen.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Wol helpt goed warm te houden :)
    Maar niet te warm hoor... als ze in de nek warm voelt is het goed.
    Hier een vrij koude kamer. Maar voor haar is een lange mouw romper, pyjama, winterslaapzak en katoenen dekentje voldoende. Wel wat frisse handen en wangen maar ze slaapt heerlijk. Dus ze zal er geen last van hebben ;)
     
  5. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik zou eens inlezen over warmtestuwing.
    Bij een winterbaby hoef je binnen vrij weinig anders te doen hoor. De meesten hebben toch echt wel de verwarming aan.dus zolang de slaapkamer zo rond de 16/18 graden is heb je geen extra dekens nodig.hooguit dat je de eerste weekjes de kruik (en) wat meer nodig hebt als ze nog moeite hebben met de temparatuur. Alleen met naar buiten gaan moet je je kleintje warmer aan kleden. (Hier trouwens nooit handschoentjes bij baby's gebruikt ivm kou. De jongste heeft alleen krabwantjes gehad omdat ze anders haar gezicht open krabte)
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wanneer een baby zijn temp goed kan vasthouden is een mutsje in huis overbodig en kan zelfs zorgen voor warmtestuwing aangezien het kindje de warmte niet kwijt kan dan.
    Bij mijn zoontje die prematuur was deden ze het mutsje na twee dagen al af binnenshuis.

    Mij is ook ooit verteld dat baby’s stress via de handjes kwijtraken.
    Zomaar handschoentjes aandoen is dan ook niet aan te raden.
    Daarom zit er in de betere inbakerdoeken altijd ruimte voor de handjes die kunnen bewegen.
     

Deel Deze Pagina