Betaling via payroll, hoe zit het dan met zwangerschapsverlof etc?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Soto, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soto

    Soto Bekend lid

    22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Ik werk ruim 2,5 jaar bij mijn huidige werkgever en wordt betaald via een payroll bedrijf (NBBU Cao). Via zo`n payroll kun je langer contacten voor bepaalde tijd krijgen dan wanneer je echt in dienst bent bij een bedrijf. Momenteel zit ik in "fase 3", waarin ik 4 x contractverlenging kan krijgen. Fase 3 duurt 4 jaar (voor mij tot 2020) en daarna heb je pas een vast contract.
    Stel ik zou op korte termijn zwanger worden, kan mijn werkgever dan zomaar besluiten om mijn contract niet te verlengen? Ik ben bang van wel, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terugvinden.
    En heeft mijn werkgever tijdens een eventueel zwangerschapsverlof geen kosten aan mij?
    En hoe zit het als ik bepaalde werkzaamheden voor mijn zwangerschap niet meer zou kunnen doen?
    Ik werk in een dierenkliniek en ik denk dat ik bijv met 6 maanden zwangerschap geen bange/agressieve hond kan vast houden, om maar eens een voorbeeld te noemen. Kan ik dan de werkzaamheden die wel mogelijk zijn gewoon blijven doen en dat ik dan deels "ziek" gemeld wordt?

    Degene waar ik werk is iemand met veel begrip en ik denk niet dat hij me weg wil hebben. De reden waarom hij me via payroll betaald is om de financiële risico`s zo klein mogelijk te houden.
    Het nadeel van het payroll bedrijf is dat alles zo goedkoop mogelijk moet en ik ontzettend op moet letten dat ik krijg waar ik recht op heb. Ik ben bang dat ze bij een eventuele zwangerschap er gemakkelijk voor kunnen zorgen dat ik mijn baan kwijt raak/mijn contract niet verlengd wordt.
     

Deel Deze Pagina