Mening gevraagd over meisjesnamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Cellot, 28 mrt 2024 om 07:30.

  1. Cellot

    Cellot Nieuw lid

    Vandaag
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben benieuwd naar jullie mening! Wij vinden de naam Liz heel leuk, (alleen de betekenis eigenlijk niet) en ik vraag me af of mensen dit heel zoemerig uit gaan spreken, als Lizzz zegmaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

    En nu kwamen we op de naam Linna, maar hier kunnen we heel weinig over vinden. We willen dit dan graag gewoon op zn nederlands uitspreken, hoe je het schrijft. Wat vinden jullie van deze naam?
     
  2. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    420
    638
    93
    Vrouw
    Het is niet mijn smaak, maar het is een prima naam, niets mis mee. Mijn zoontje heeft een Linna in de klas. Uitspraak lijkt me ook voor iedereen duidelijk :)
     
    Cellot vindt dit leuk.
  3. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    840
    160
    43
    Ik vind Liz heel leuk, ken er 2 en die worden gewoon 'Liz' genoemd en niet Lizzzz.
    Linna heb ik niks mee persoonlijk
     
    Cellot vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Leuke naam Liz. Als ik het op zijn Engels uitspreek is het wel dat zoemerige maar op zijn Hollands absoluut niet. Denk dat veel mensen gewoon Liz uitspreken zonder dat gezoem.
    Linna op zich ook wel leuke naam maar vindt de variant Linne of Lenna leuker.
     
    Cellot vindt dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Ik vind Linna leuker dan Liz, maar ik vind zelf Lenna het leukst
     
    Cellot vindt dit leuk.
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    liz in de familie - gewoon kort. Leuke naam. Linna weet ik niet zo goed. Enig nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat mensen denken dat je een spelfout hebt gemaakt bij Linda of Lina
     

Deel Deze Pagina