Hoe is het toch mogelijk......

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    dat IEDEREEN die op kraambezoek komt kleertjes meeneemt? We kunnen zo langzamerhand wel een winkel beginnen. Ik probeer altijd met een origineel cadeau te komen en koop eigenlijk NOOIT kleertjes.
    Wat is dat toch dat iedereen met kleertjes komt?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja, ik denk dan ook...bedenk eens iets nieuws!
    Maarja...ik doe dat ook niet bij iedereen hoor!

    Bij een vriendin had ik een badjasjes, voor als kindje al wat groter was, en daar had ik zijn naam en voetjes op laten borduren!
    Wel textiel maar wel errug leuk!

    Voor zus heb ik een geboortebord laten maken met het geboortekaartje erop laten schilderen.
    Ook errug leuk!

    Er bestaan zoveel leuke dingen!
     
  3. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Kijk met dat soort dingen zou ik dus heel erg blij zijn.
    Vandaag het 24ste rompertje in ontvangst genomen :( En wederom een truitje (wel heel erg leuk hoor, daar niet van maar dat was ook truitje nummer zo veel!).
     
  4. sim

    sim Niet meer actief

    hihi, wij hebben juist haast geen kleertjes gekocht omdat we dachten dat we veel kleertjes zouden krijgen en wij kregen allemaal speelgoed (ook voor later leeftijd, natuurlijk handig, maar ik moest wel weer op pas voor allerlei kleertjes)
     
  5. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Voordat ik op kraambezoek ga vraag ik meestal aan diegene wat ie wil hebben. Speelgoed, kleren of iets anders ofzo....

    Als iedereen dat nou deed....

    Groetjes Miep
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Kijk, dat zouden meer mensen moeten doen!
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik koop ook bijna nooit kleding tenzij ik niets anders kan vinden.

    idd een geboortebord laten schilderen is erg leuk, of een luiertaart zijn ze ook altijd erg blij mee.
    Verder heb je nog zoveel leuks en orgineels..

    of koop een lekker verwenpakket voor mama..:)
     
  8. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel vrij vaak doe. Maar dan wel voor het volgende seizoen.
    Een vriendin van me is uitgerekend eind oktober. Dan zoek ik dus gewoon voorjaarskleren in maat 68 of een zomer-outfit in 74.
    Ik kijk vaak naar de lengte van de ouders en ik ben tot nu toe nog nooit met een verkeerde maat aankomen zetten.
    Het leuke is dat vaak de wat duurdere merken enorm in de aanbieding zijn als het kindje geboren is voor het seizoen wat ik zoek.

    Naast een kledingstuk vraag ik vaak of ze nog iets nodig hebben en dat neem ik dan ook mee, of ik zoek er nog iets naast.

    Zo heb ik voor die vriendin ook een kerstbal uit Dinseyland meegenomen met Mickey Mouse, op de bal staat dan "Baby's first Christmas".

    Ik neem ook altijd iets kleins mee voor de moeder, bobylotion of iets dergelijks.

    Een vriendin van me is vorige week bevallen van haar vierde dochter in vijf jaar tijd. Dat blijft dan toch wel een beetje moeilijk hoor.
     
  9. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik geef eigenlijk ook nooit kleertjes.
    Meestal boekjes eigenlijk, maar dat badjasje met naam heb ik ook al eens gedaan.
     
  10. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik vind het wel lief, die kleertjes. Mensen vinden het gewoon leuk als je kindje hun kleertjes aan heeft. Dan wordt het een beetje meer 'eigen'.

    Ik heb een tijdje terug kleertjes gekregen van mijn tante. Zij is plots 2 wk terug overleden en de kleertjes passen mijn knul nu heel leuk. Het geeft dan zeker wel een extra lading mee... ik vind ze zo mooi...
     
  11. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ik vraag ook altijd of ze nog wensen hebben.. ;)
     
  12. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik had zelf geld gevraagd (aan mijn Belgische familie, is heel normaal daar) en omdat mijn vriend zei dat dat in NL "not done" was hebben we hier gezegd dat het ons niet uitmaakte wat we kregen.Van de Belgen hebben we dus ook geld gekregen. Van de Nederlanders kreeg ik allemaal kleren of knuffels.

    Resultaat: Kaylee heeft een kast vol knuffelberen waar ze nooit naar omkijkt. En een heleboel kleertjes die ze nooit heeft aangehad, omdat ze allemaal op de groei waren gekocht. Alleen groeide Kaylee bijna niet en zit ze nu met ruim anderhalf jaar nog steeds in maat 74 (en is soms nog te groot), dus de meeste kleertjes waren het verkeerde seizoen. Erg zonde :(
     
  13. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja boekjes doe ik ook heel vaak, vind ik zelf ook zo leuk!
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    dat zou het meest handige zijn, dat ze vragen wat je nog nodig hebt of wat je wilt hebben.. :)
     
  15. Hester

    Hester Niet meer actief

    Oh ik ben er wel blij mee!
    Onze baby heeft een vollere kledingkast dan wijzelf nu, maar dan heb je in ieder geval iets te kiezen 's ochtends :-D
     
  16. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik vraag altijd of ze nog iets nodig hebben.
    Heb al verschillende dingen gegeven.
    Zoals geld met een spaarpotje, een naam bordje voor op de kamer,
    een kadobon een kinderwinkel kunnen ze zelf uitzoeken.
     
  17. Remember

    Remember Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    ik kan me ook niet meer heugen dat ik kleding heb gekocht... ondanks dat al het kleine grut wel altijd heel schattig eruit ziet.
    Ik geef bijvoorbeeld.... een zilverenspaarpot met naam of een zilveren first tooth doosje met naam... ga zo nog maar even door eigenlijk.
    Ik vind dat heel persoonlijk en leuk om te geven.
    Ik kreeg met mijn zoon een zilveren spaarpot, mijn dochter een zilveren bestekset met naam en zilveren munten uit haar geboorte jaar met ipv beatrix op de voorkant een beertje...... dit was van mijn tante...zooooo schattig, helaas is ze niet meer onder ons, maar zo hebben de oudste twee kinderen wel wat mooi blijvens van hun oud tante.

    De afgelopen 4 wkn hebben wij op een dingentje of 3 na ook allemaal kleren gehad.....
    vind het wel leuk hoor, heb wel bij de meeste een maat doorgegeven zodat niet de hele kast vol ligt met maatje 56 ;)
    Nu ligt de hele kast vol met maatje 56, 62, 68 en zelfs wat van 74 :)
     
  18. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb nu al zoveel kleertjes gehad! Wordt nog meer dus? hahah!
    Ik koop zelf meestal iets van speelgoed. Iets stimulerend of verantwoord...
     
  19. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Ik heb een lijstje gemaakt met cadeausuggesties en als er mensen bellen om op visite te komen zeg ik: "geen kleertjes" want ik moet dat arme ding straks al 20x per dag verkleden wil ze alles een keer kunnen dragen.
     
  20. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hahaha ja dat hadden wij ook. Iedereen riep: koop niet teveel kleertjes, want dat krijg je zoveel! Ahum... manlief kon alsnog gaan halen...

    Maar we hebben wel heel leuk speelgoed voor over een paar jaar ;)!
     

Deel Deze Pagina