Bevallen bij 18,5 week

Discussie in 'Miskraam' gestart door Line85, 18 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ook hier geen ervaring maar wat een vreselijke groot verlies... Ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst voor jullie!
     
  2. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw

    Heel veel sterkte
    Zelf heb ik vorige maand met 22 weken mijn kindje verloren door een zwakke baarmoederhals.
    Bij de 20 weken echo was mijn baarmoederhals 8 mm en moest ik verplicht bedrust houden.
    Het ziekenhuis gaf aan dat ze bij de eerste keer geen maatregelen treffen en dit pas doen bij een volgende zwangerschap.
    Wat ik zelf online vind is dat de meeste vrouwen met een zwakke baarmoederhals een cerclage plaatsen en progesteron gebruiken.
     
  3. Zomaariemand

    Zomaariemand Niet meer actief

    Sterkte!! Wat verschrikkelijk
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat vreselijk! Geen ervaring mee maar ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Ik krijg spontaan tranen in mn ogen van het idee alleen al. Dikke virtuele knuffel!
     
  5. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dank allemaal voor jullie lieve reacties. Inmiddels alle uitslagen binnen (alleen die van dna nog niet) en er is geen oorzaak. Helaas... een zwakke baarmoederhals was het ook niet volgens de gyneacoloog omdat ik wel echt bevallen ben...

    Ik mag meteen zwanger worden maar hier wachten we nog even mee. Ik vind het allemaal te spannend. En daarnaast moet ik weer met IUI beginnen. Als ik zwanger ben gaan ze me vanaf week 12 monitoren en krijg ik vanaf week 16 progesteron spuiten...
     
    Theprinces en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Och wat heftig! Ook heel naar dat ze bij de eerste niks doen... ben je echt bevallen of verloor je je kindje heel snel? Jij ook sterkte met dit verlies....
     
  7. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Ik ben ook bevallen en bij mij konden ze niet zeggen wat het was en geven ze aan dat ik gewoon pech had. Bij mijn volgende zwangerschap krijg ik ook injecties en zal er om de week naar mijn baarmoederhals gekeken worden en indien nodig zal er een cerclage geplaatst worden.
     
  8. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    weet jij of je kindje bij een zwakke baarmoederhals er gewoon uit komt zonder te persen?
     
  9. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Bij mij is het destijds wel op een zwakke baarmoederhals gegooid, maar ben toch echt gewoon moeten bevallen.
     
  10. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hier ook echt moeten bevallen en ook echt een zwakke baarmoederhals..
     
  11. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Heb jij nu een cerclage?
     
  12. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp beval je dus ook met weeen bij een zwakke baarmoederhals. Dus eigenlijk als je meer als 16 weken zwanger bent en je gaat bevallen en er is geen andere oorzaak te vinden dan is het bijna zeker dat je een zwakke baarmoederhals hebt denk ik. Tevens geven vele aan dat ze een drukkend gevoel hebben bij hun buik/blaas.

    Hebben meerdere dat gevoel gehad?
     
  13. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Ik heb inderdaad een cerclage ja.
     
  14. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Nou en of dat ik weeën heb gehad, zelfs een weeënstorm. En heb ook echt moeten persen. Het hoeft niet te komen door een zwakke baarmoederhals, soms wordt er geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte.
     
  15. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Mijn gyneacoloog zei dat bij een zwakke baarmoederhals het kindje er uitvalt. Ik heb zeker 8 a 10 uur weeen gehad en moest uiteindelijk op het eind toen de weeen waren gestopt het kindje er zelfs uitpersen. Maar goed ze gaan wel bij een volgende zwangerschap alles opmeten. Toch ben ik er niet gerust op. Ik vind 18 weken en 5 dagen wel errug vroeg... ben zo bang dat het weer gebeurt.
     
  16. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ja dat gevoel heb ik wel gehad. Maar pas bij de weeen. Ik kon op een gegeven moment ook niet meer plassen. Ze hebben toen een catheter geplaatst.
     
  17. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Wanneer hebben ze de cerclage bij je geplaatst? Al bij 13 weken? Of pas later in de zwangerschap. En hoeveel mm was je baarmoederhals? Word je behandeld in een universitair ziekenhuis of een gewone?
     
  18. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Er zijn wel meerdere oorzaken voor een vroeggeboorte zoals bijv een Gbs bacterie maar hier ben ik op getest toen ik lag opgenomen.

    Diagnose zwakke baarmoederhals word vaak pas gegeven na 2x een vroeggeboorte. Maar mijn verhaal was duidelijk genoeg voor de artsen.

    Ik herken het gevoel niet van druk op de blaas.
     
  19. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Ze hebben bij mij met 13 weken de cerclage geplaatst. Mijn baarmoederhals was toen op goede lengte, maar mijn cerclage is preventief. Ik loop gewoon in een regulier ziekenhuis. En nog maar twee weekjes en dan gaat die eruit.
     
  20. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    dat je niet meer kon plassen had ik ook en ze probeerde het bij mij ook met een catheter maar dat deed zoveel pijn dat ik na 6 uur zelf naar de wc ben gelopen en heb daar even gezeten.

    30 na het plassen begonnen de pers weeën.
     

Deel Deze Pagina