Bevallen bij 18,5 week

Discussie in 'Miskraam' gestart door Line85, 18 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    het is wel lastig dat er soms geen oorzaak te vinden is.
     
  2. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat je bang bent. Ook geeft bij mij de gyn aan dat ik weer zwanger kan worden. ik vraag me alleen af als je snel weer zwanger wordt de kans op een miskraam/ vroeggeboorte groter is. vooral nu het al vergroot is.
     
  3. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Toch vraag ik me dan af als er geen oorzaak te vinden is. Met de baby is alles goed en met jou ook. Er is geen bacterie/infectie te vinden.

    vooral ik vraag het me af omdat ik alleen uit bed ben gegaan om naar de wc te gaan douche en eten
    Hoe gaat de baarmoeder dan open?
     
  4. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk. Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje lieve meid......
    Een zwakke baarmoederhals zou heel goed kunnen... Dan zou een cerclage de volgende keer uitkomst kunnen bieden, al dan niet in combinatie met injecties Proluton.

    Is je baarmoeder wel normaal van vorm? Omdat je ook al niet makkelijk zwanger werd?
    Mijn baarmoeder is/was hartvormig en het tussenschot is voor het grootste deel wel verwijderd.
    Ik werd ook niet gemakkelijk zwanger, pas na verwijdering na 3.5 jaar, daarvoor een miskraam en paar keer een lichte test maar toch ongesteld. Op een gegeven moment ben ik maar gestopt met testen.

    Als je een afwijkende baarmoeder hebt maak je ook weer meer kans op zwakke baarmoederhals... Ik heb dat ook waarschijnlijk, was bijna met 28w bevallen, baarmoederhals was bijna volledig verweekt/verkort en stond bijna helemaal open, (funneling) alleen geen echte ontsluiting, maar door heel veel rust is het toch goed gegaan.
    Ik had ook veel harde buiken en die enorme druk op de blaas ken ik ook.

    Heel veel sterkte in het verwerken.........
     
  5. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ok goed om te weten, ik heb over 2 weken weer een gesprek en ga ook vragen of ze niet de volgende keer een cerclage kunnen zetten, ter preventie. Ik vind 18,5 week namelijk erg vroeg om te bevallen... en dat ze je bij een volgende zwangerschap alleen controleren en progesteron spuiten geven is voor mij niet genoeg. Als ik zie hoe snel het dit keer is gegaan dan kunnen ze het monitoren maar heb het idee dat dit heel weinig zin heeft.
     
  6. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dank voor je berichtje. Ik krijg over een paar weken een hysteroscopie. Dan gaan ze dat bekijken inderdaad. Maar gyneacoloog verwacht eigenlijk dat ook m’n baarmoeder goed is, op een eerdere HSG was niets te zien maar ze gaan het toch even onderzoeken. Maar mag gewoon zwanger worden, als ik zwanger ben doen ze het niet...maar ik wacht wel met IUI tot na de hysteroscopie. Ben benieuwd.

    Had wel de eerste 3 maanden veel bloedingen, bij de eerdere miskraam ook dus wil ook wel m’n bloedstolling laten checken.
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja bloedstolling ben ik dan ook wel benieuwd naar idd.
    Maar ik zou ook zeker vragen om een preventieve cerclage mocht je weer zwanger worden!! Al is het alleen maar voor je gemoedsrust.
    Ik begrijp dat je even wilt wachten met IUI tot na je hystero, zou ik ook doen. Anders blijf je er toch aan denken, maar als ze op het HSG niets gezien hebben zal je baarmoeder wel gewoon goed zijn waarschijnlijk, gelukkig.
     
  8. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Over die cerclage zit ik veel na te denken. Die wil ik ook wel graag. Maar weet niet of ze het zomaar doen. Mijn gyneacoloog nu vond het voor een nieuwe zwangerschap niet nodig. Maar ik wil het eigenlijk wel preventief... dan heb ik toch het gevoel dat het ‘dichtzit’.
     
  9. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Bij mij gaf de gyn aan dat het niet nodig is omdat hij niet weet of ik een zwakke baarmoederhals heb. Mocht ik het wel willen voor de zekerheid dan kunnen ze het wel plaatsen. Je kan aan je gyn vragen( eisen) dat je het wel wil.
    Wel ben ik bang om het te plaatsen als het zover is.
     
  10. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ik heb over 2 weken het ‘eindgesprek’ zal het dan ook even vragen wat de voor en nadelen zijn. Eerst ook maar weer zwanger worden.

    Waarom ben je bang? Zie je op tegen de procedure of de risico’s of allebei?
     
  11. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Ik ben voor beide bang en weet niet wat juist is. Wil graag dat het de volgende keer goed gaat.
     
  12. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Hier ook! Wat is het wijsheid? Ik vind het echt enorm moeilijk....misschien moet je het per moment ook bekijken. De komende maand slaan we sowieso even over en vanaf volgende maand gaan we weer starten met IUI. Eerst maar weer zwanger worden...
     
  13. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    Graag hoor ik van jou hoever je dan bent in je zwangerschap en hoe het met je gaat.
    Ik wacht nog met zwanger worden tot dat de angst wat minder is geworden.
     
  14. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Jeetje wat een verdrietige situatie.
    Ik herken een groot deel van je verhaal.
    Ik kwam er in 2014 achter (door de pil heen) met 9 weken zwanger te zijn. Nooit echt iets gemerkt of dergelijk dus ook geen gekke bloedingen. Wat natuurlijk als een schok kwam, omdat een kleintje helemaal niet op de planning stond.
    We hebben toen de keuze gemaakt er voor te gaan, echter bleek met een echo met 17 weken dat het hartje gestopt was. En vlak daarna dus ook de bevalling gestart.
    Het moment dat je niet wilt, het kindje wat njet op de planning stond maar wel heel erg welkom was is je dan niet gegund.
    Ik heb er echt heel veel verdriet van gehad, en dit heeft echt ontzettend lang geduurd voor ik er pas over kon praten... en nu praat ik er nog niet graag over.
    Echter omdat ik mijn verdriet toen heb weg gepropt heeft me dat bijna kapot gemaakt.
    Dus echt hoe moeilijk het ook is soms blijf er wel over praten. Hele dikke knuffel
     
  15. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, hij heeft jullie papa en mama gemaakt. Tevens gecondoleerd met het vreselijke verlies van hem. In het stukje over vlinderkindjes staan veel ervaringen van andere vrouwen die hun kindjes verloren zijn door vroeggeboorte. Ook zou je nog contact op kunnen nemen met stichting still. Zij hebben ook een geheime fb pagina waar mannen en vrouwen hun verhalen en ervaringen delen na het verlies van een kindje. Tevens kunnen zij jullie evt gemaakte foto’s bewerken.
     
  16. xxmonyxx

    xxmonyxx Lid

    12 mrt 2018
    30
    2
    8
    Vrouw
    binnenkort is het moederdag en ik voel me daar een beetje raar bij. ik vind het wel leuk om mijn moeder te verwennen, maar toch heb ik een raar gevoel.
    ik weet niet zo goed wat het is.
     

Deel Deze Pagina