Bevallen en Dieten!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Michelle20, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Hallo even kort samengevat,

    Bij de zwangerschap van mijn zoontje kwam ik 20 kilo aan ondanks gezond eten!
    Ik ben na zijn bevalling 4 kilo kwijt geraakt van de 20 en daarna nooit meer wat.
    Alles geprobeerd en intensief gesport maar helaaas!
    vorig jaar juni begonnen met een wonderdieet en in 4 maanden tijd 22 kilo kwijt geraakt, en na die 22 kilo kwam ik erachter dat ik dus weer zwanger was.
    GELIJK abrubt gestopt met dieten natuurlijk en natuurlijk ook een werkelijk JOJO effect dus alles is weer terug.
    Dit dieet is echt een wonderdieet en na mijn bevalling ga ik dit dieet weer doen.
    NU is het zo dat ik zo snel mogelijk wil beginnen en eigenlijk al het liefste na een maand.
    Mijn moeder zegt dat het spelen met je leven is omdat ik nog flink moet herstellen van die grote wond in mn buik en dus mijn voedingsstoffen nodig heb.

    Waneer is het wel de goeie tijd? ik ben in Septemeber uitgerekend is het dan een juiste tijd als ik me zelf voorstel om 1 januari met het dieet te beginnen?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Michelle,

    lijkt me een goed plan ja, gun je lichaam de tijd om te herstellen na de bevalling. Probeer nu al wel om niet te snoepen en gezonde eetgewoonten te hanteren. Beweeg voldoend een drink veel water.
    En dan in januari maar weer aan de slag.

    Mirjam
     
  3. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Oke bedankt voor je antwoord,

    Maar het is dus niet verstandig om zowieso eerder te beginnen? bijv na een maand 1,5 maand?
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Michelle,

    het hangt er een beetje vanaf wat voor dieet het is, je moet wel goed voor jezelf zorgen namelijk. Als je borstvoeding gaat geven mag je geen dieet volgen. Anders mag het wel maar let erop dat je wel voldoende groente en fruit en volkoren produkten binnenkrijgt eventueel aanvullen met multivitaminencomplex.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina