Vliezen gebroken, geen wee te bekennen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door mirjam2112, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Gistermiddag zijn mijn vliezen gebroken. Zijn naar het zh geweest, CTG was prima. echo en alles ook. We hebben een afspraak voor vanmiddag 15u omdat ze dan zo'n 24u gebroken zijn. Tenzij de weeen op gang komen natuurlijk. Na een paar lichte weeen voel ik heel de nacht al niets meer.
    Iemand nog goede tips om de weeen op gang te laten komen ? Heb geen oog dicht gedaan van de spanning.

    De afspraak vanmiddag is ter controle. Inleiden zouden ze dan dinsdag gaan doen, maar daar hoop ik niet op natuurlijk !
     
  2. Max78

    Max78 Bekend lid

    16 apr 2010
    577
    0
    0
    Jammer dat er nog geen weeën komen.... Mijn bevalling 4 jaar geleden begon ook met het breken van de vliezen, maar uiteindelijk begonnen de weeën wel vanzelf. Ik heb wel begrepen dat het helpt om ontspanning op te zoeken en te proberen om er niet teveel met je hoofd mee bezig te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan... Maar bepaalde stoffen die de boel op gang brengen, komen vooral vrij als jij je ontspannen voelt.

    Dus ik denk lekker douchen, fijne muziek, massage of wat dan ook wat jou kan helpen ontspannen. Succes!
     
  3. DragonBerry

    DragonBerry Bekend lid

    27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hier nog iemand! Gisterochtend om 10/10.30 vliezen gebroken en geen weeen tot nu toe, wel veel krampen die een tijdje aanhouden maar verloskundige zei dat echte weeen echt zeer doen....... Straks om 9 uur komt de verloskundige weer, dis ben benieuwd wat ze wil doen..... Wel heb ik dat als ik naar de wc ga dat het zeer doet en bij het afvegen er wat bloed bij zit.....
    Maar hier dus ook nog steeds aan het wachten.....
     
  4. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    weeen voel je meid.. bij de 1 doet het meer pijn dan bij de ander maar je buik trek eigelijk samen en dat voel je van binnen wel heel goed... ik zeg altijd het lijk op een blindedarm ontsteking daar kon ik het heel goed mee vergelijken....

    TOY TOY TOY meis ben benieuwd wel gelijk foto op facebook plaatsen he :D:D::D
     
  5. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Maar hoe kunnen we die weeen uit de tent lokken !? Trappenlopen ? Wandelen ? Pittig eten ??
     
  6. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Iedereen die zegd dat je weeen herkend heeft mijn bevalling niet gehad.
    Iedereen ervaard het anders......

    Uitlokken van weeen.....hmmmm wandelen, ff een hoogtepunt krijgen om je baarmoeder een signaal te geven?

    Succes meis
     
  7. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook bij zoonlief de vliezen gebroken en geen weeën.
    25uur later is hij pas geboren na 6uur weeën te hebben gehad.
    Echt vermoeiend om te wachten duik raad je ook aan om te slapen als je geen weeën hebt!
    Ik was KAPOT!!

    Succes!!
     
  8. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Slapen lukt me niet.. ga het zo wel weer proberen.
    Heb wat trappen bewandeld, een stevig blokje om in de regen, nu aan de bitter lemon maar helaas.

    zie ook op tegen evt inleiden. Dan slaap ik dus weer niet van de spanning en ik heb lievee thuis weeen dan in het ziekenhuis.
    Afwachten maar weer :)
     
  9. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hoe is het nu?
     
  10. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    Ik zou een eetlepel wonderolie nemen!
     
  11. Hanuna79

    Hanuna79 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Toen mijn vliezen waren gebroken duurde het 8 uur voor de eerste weeën begonnen, in de tussentijd ben ik samen met mijn moeder nog het huis gaan ruimen op een rustige manier ;) heb toen niet veel gezeten ben heel de tijd wel bezig geweest tot de weeën begonnen :)
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn vliezen braken rond 6 uur 's middags en pas in de loop van de nacht (een uurtje of 3) werd ik wakker van wat rustige weetjes. Pas in de loop van de middag ging ik ze pittig vinden. Onze zoon is de andere avond tegen middernacht geboren.

    Ik heb trouwens niks gedaan om de weeën op te wekken, die kwamen vanzelf. En bij mij dus 's nachts, toen ik gewoon rustig was. Ik denk dat opwekken niet zo'n zin heeft. (Om zelf te doen hè, weeënopwekkers in het ziekenhuis is wat anders.) Je lichaam bepaalt zelf wel wanneer je klaar bent voor de weeën, daar zal een wandeling of traplopen niet veel aan helpen.
     
  13. miss geul

    miss geul Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb gehoord dat je weeën kon opwekken door:
    te bewegen( ik heb bijvoorbeeld veel schoongemaakt), bitter lemon, hoogtepunt en ontspanning.
    ik heb de dag van de bevalling rust gehouden en veel gelegen maar wel trap gelopen.
     
  14. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.865
    542
    113
    ohh sterkte! maar bij mij braken me vliezen ook en gelukkig kreeg ik een uur later weeen.. lijkt me echt verschrikkelijk als je moet wachten inderdaad.. ik heb ook wel eens gehoord dat het helpt om in het bos te gaan lopen om ze op te wekken.. maar of het helpt geen idee!
     
  15. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Helaas nu zo'n 30 uur gebroken vliezen maar nog steeds geen weeen. Morgen om 7u melden om ingeleid te worden.
    Hebben vanavond wel Chinees gegeten, wie weet ;)
     
  16. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    succes meid
     
  17. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    en ?
     
  18. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Is dat nieuw??
    7jaar geleden moest je bevallen zijn met 24uur anders werd je afgegeven aan een gynaecoloog.

    Maar goed, is er al nieuws??:D
     
  19. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hangt er van af, of kindje ingedaald is denk ik. Als ingedaald is mag je naar mijn weten niet langer dan 24 uur met gebroken vliezen lopen.

    Maar anderzijds, als het niet ingedaald, moet je plat gaan liggen.

    Zal wel aangepast zijn denk ik....
     
  20. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik geloof dat dat voortaan zelfs 72 uur is...
     

Deel Deze Pagina