bevallen in het ziekenhuis...hoe met partner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patriciaa, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

    Ik heb een vreemde vraag.
    Heb last van agorafobie (paniekaanvallen)
    Omdat ik er ook medicatie voor slik loop ik bij de gynaecoloog.
    Teminste mijn eerste afspraak is volgende week.
    Maar ik moet dus ook over paar maanden in het ziekenhuis bevallen.
    Weten jullie misschien of er een mogelijkheid bestaat dat mijn partner bij me mag slapen op de kamer?
    Dit omdat ik het niet zo ziet zitten er alleen te zijn ivm paniekaanvallen.
    Hopelijk hebben jullie advies of een gerustellend woordje voor me.

    Groetjes,
    Patricia
     
  2. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    hoi patriciaaa,

    Volgens mij kan jouw partner gewoon bij jou blijven ik weet niet natuurlijk niet hoe het bij jou in het ziekenhuis gaat met een bevalling maar hier was het zo:als je weeen krijgt bellen je mag dan komen als je regelmatige weeen heb je man gaat dan natuurlijk al mee en blijft neem ik aan tot de baby geboren is en daarna bij jou,het ligt er natuurlijk aan of jij moet blijven ik moest dat bij de eerste wel zeker 48 uur nu weet ik het nog niet stel dat ik in de ochtend beval en alles in goed verlopen dan mag je gewoon naar huis met de baby,ik denk als je moet blijven na de bevalling en je vraagt en ze kennen jou situatie hij wel mag blijven hoor.
    Ik weet niet of je al in het ziekenhuis geweest bent maar bij ons is het zo dat je ook bij een verpleegkundige moet komen bij de 14 weken en 34 weken hier kan je alles met haar bespreken en je wensen door geven.
    Ik wens je prettige zwangerschap en probeer er van te genieten ondanks je angsten.
    Groetjes jeslin
     
  3. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    dankjewel voor je antwoord ben nu een stuk rustiger!
     
  4. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Mijn man mocht ook gewoon bij me op de kamer slapen.
    Hij heeft 2 nachten op de stretcher geslapen.
     
  5. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    He patricia

    Ja als je je situatie uitlegt mag dat mijn vriend is ook bij de andere twee bij me gebleven dag en nacht

    Lieverd ik weet dat het heel moeilijk is dat weet ik maar probeer je even alleen te concenteren op dat wonderdtje wat in je groei

    Het gaat allemaal goed komen er gebeurt niks wat jij niet wil als je gewoon duidelijk aangeef hoe of wat snap je

    Probeer alsjeblief iets te genieten oke het is zon,n bijzonder iets

    Kus Miranda
     
  6. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Allemaal,

    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Heb er veel aan.
    Moet denk ik idd niet teveel met mijn angsten bezig zijn.
    En gewoon daar vragen wat de mogelijkheden zijn.
    Vanaf nu probeer ik me weer te concentreren op het leuke wat gaat komen.
    Anders raak ik alleen maar dieper in de ellende (die angst bedoel ik dan)
    Nogmaals bedankt!

    Groetjes,
    Patricia
     
  7. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier in t ziekenhuis mag het niet. Geen idee of ze in bijzondere gevallen een uitzondering maken.
    Ik zou het gewoon even navragen bij jullie ziekenhuis.

    Ik vertik het, als er geen medische reden is, om in t ziekenhuis te slapen. Al is het 4u s'nachts, ik ga naar huis.
     
  8. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik was ook bij de gyn op controle ook omdat ik medijnen had in mn zwangerschap(ook paniekaanvallen)
    Ben ook in het ziekenhuis bevallen en vond het zo fijn.
    Ze stelden me zo gerust en het is eigenlijk erg relaxed gegaan.
    Werd goed in de gaten gehouden enzo.
    Mn man kon helaas niet bij me blijven toen ik was bevallen en is dus thuis gaan slapen.
    Ik had hem ook het liefst bij me gehad maar bij ons op de kraamafdeling mocht dat niet helaas.
    Gelukkig is het wel zo dat de partner er de hele dag bij mag zijn verder.
    Mn man bleef de dag dat Lieve geboren was tot 23.00uur in het ziekenhuis en lagen we samen op het kleine bedje met ons kleine meisje tussen ons in.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ik zou je angsten gewoon nu al bespreekbaar maken bij je gyneacoloog, dan zijn ze er in iedergeval van op de hoogte en kunnen ze er rekening mee houden.

    Tijdens de bevalling is je man zo wie zo steeds bij je.

    Groetjes anita
     
  10. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    bij ons in het ziekenhuis mag de parner blijven slapen, maar alleen als er plek is voor hem. Als alle bedden vol zijn, kan het dus niet. dat was echter nog nooit voorgekomen.
     
  11. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi patricia,

    ik zag dat je in gelderland woont.
    in het cwz hebben ze de kraamsuites en daar mag je partner blijven slapen.
    het zijn een soort huis/slaapkamers die het verpleegkundig personeel in 5minuten kan omtoveren tot een verloskamer, er staat ook een stoel die voor je partner in een bed veranderd kan worden.
    je mag dan ook zelf bepalen of je na de bevalling direct naar huis wilt, of dat je nog een paar uurtjes of een nachtje blijft!

    misschien is dit iets voor je, aangezien jezelf in prinicipe alles bepaald. dus als jij je ouders om 5 uur 's nacht wilt laten komen dan is dat geen probleem, wil je champagne koud hebben staan. geen probleem.

    kijk anders even op de site van het cwz en anders is het misschien een idee om naar een infoavond toe te gaan.

    heel veel succes ermee!

    joyce
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Die krijgen ze in het nieuwe ziekenhuis in deventer ook maar ja die is pas in augustus 2008 klaar :rolleyes: ;)

    Groetjes anita
     

Deel Deze Pagina