Bevallen met 27,3

Discussie in 'Prematuur' gestart door Vaasje, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    De titel zegt het al, gisteren ben ik bevallen van een prachtig mini mannetje genaamd Lennox.

    Hij is met 27,3 gehaald omdat zijn ctgs te vlak bleven. Tijdens de sectio kwamen ze er achter dat m'n placenta los gelaten heeft en dat er voor gezorgd heeft dat ons kleine vechtertje het niet meer fijn had bij mij.

    Ondanks alles had hij best een goede start (hij huilde direct) en van wat ik net begrepen heb heeft hij 21% zuurstof bij gekregen.

    En toch... Toch ben ik doodsbang! Ik slaap niet (zal ook vast de adrenaline zijn) maar er spoken alleen maar doemscenario's door m'n hoofd.
    Hij is nog zo verschrikkelijk klein (785 gram) en nu al bij ons. Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat en kan alleen nog maar huilen.

    Sorry voor het verschrikkelijk onsamenhangend verhaal maar ik moest het even van me afschrijven.
     
  2. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Lieve vaasje..
    Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje .
    Logisch dat je niet kunt slapen het is ook zo snel gegaan ineens allemaal ..

    Jullie kleine Lennox is een vechtertje! Ik duim super hard dat hij het zo goed blijft doen!
    Komop kleine man ❤
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh moppie..

    Lennox doet het tot dusver harstikke goed! Hij is een vechtertje net als mama. Logisch dar je niet slaapt en bang bent, ik denk dat dat in zo'n situatie normaal is.

    Heel veel sterkte en wij wensen en hopen voor jullie gezin 💙💙
     
  4. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat heftig zeg. :( Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoontje Lennox, maar ook heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan jullie en hoop heel, heel hard dat alles goed blijft gaan en dat je je mannetje over een tijdje mee naar huis kunt nemen.
     
  5. Meisje, ik reageer hier nog een keer.. Sinds ik je berichtje las, zit ik met je mee te huilen. Zó onverwachts en natuurlijk is dit vreselijk eng! Laat jezelf alsjeblieft nooit vertellen (want die reacties ga je heel veel krijgen, 'heb vertrouwen', etc.) dat je door vreselijk bang te zijn, geen geloof hebt in jullie kleine mannetje. Dat heb je wél en jullie zijn waanzinnig trots op hem. Nu al!

    Zeg geen sorry voor onsamenhangende verhalen, voor je angst en voor wat je ook maar voelt. Natuurlijk ben je trots, blij dat jullie Lennox er is, maar dat betekent niet dat er op precies hetzelfde moment niet nog duizend andere emoties aanwezig kunnen zijn he?

    Ik word een beetje agressief van de 'geniet ervan'-reacties die ik voorbij zie komen, want ondanks dat jullie mannetje ongetwijfeld de mooiste van de wereld is en elk piepklein stapje een enorme mijlpaal zal zijn, is 'genieten' niet het eerste waar je mee bezig bent in deze tijd.

    Voel wat je voelt, schreeuw, scheld, huil, lach, wees zo onredelijk als je maar wilt - omdat dat op dát moment is wat voor jou wél redelijk is en denk voorlopig even aan helemaal niemand, behalve aan jullie gezin ♥

    En nogmaals; roep alsjeblieft als ik iets kan doen. Als je honderd keer hetzelfde wilt vertellen of als je juist helemaal niets wilt vertellen.

    Knuffel! ♥
     
    1982Justme vindt dit leuk.
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje. Wat heftig om
    Zo te beginnen! Huil maar flink uit. Voel wat je wil en deel dat. Het is een bijzonder traject waar jullie nu in zijn gekomen. Het kent hoogtes en dalen. Ik weet het zelf ook nog goed. Gelukkig zijn jullie in goede handen. Hopelijk gaat alles voorspoedig met jullie kindje en vliegen de weken voorbij. Dat hij snel mee naar huis kan.
    Veel geluk en kracht gewenst!
     
  7. irongirly

    irongirly Actief lid

    4 apr 2015
    117
    42
    28
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, veel succes de komende tijd en probeer het dag voor dag te bekijken. Voor nu doet hij het zo te horen harstikke goed! Ben er maar trots op! Als ik je een tip mag geven, maak veel foto's! Je zal over een tijdje niet meer geloven hoe klein hij was. Schrijf zo veel mogelijk op wat je kwijt wil en bespreek je zorgen met zijn verpleging. Ze zijn er niet alleen voor je zoontje maar ook voor jullie!
    Ik weet dat ik het in die tijd ook niet goed kon maar probeer van de kleine dingetjes te genieten en voor je het weet mag hij mee naar huis. Dikke knuffel en als je wat kwijt wil zijn we er voor je!
     
  8. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    En toch ga ik zeggen:vergeet niet ook te genieten!naast alle zorgen,en de lange weg die er nog te gaan is.
    En dit komt uit de mond van een mama met alleen extreem prematuur geboren kindjes.
    4 mochten we er houden,van 3 hebben we afscheid moeten nemen.Je weet niet hoe het afloopt,we gaan er uiteraard vanuit dat hij straks na een lange,misschien wel moeilijke weg,mee gaat naar huis,blakend van gezondheid.
    Maar er is een kleine kans dat dat niet zo is,even heel realistisch bekeken...en daarom zeg ik,probeer alsjeblieft ook een beetje te genieten van je mannetje,naast de zorgen!
    En heel veel sterkte de komende tijd,mijn pb staat altijd open.
    (Mijn kindjes zijn allemaal geboren tussen de 24 en 27 weken,behalve mijn jongste zoontje,die was ruim 28 weken,en ons jongste dochtertje was het vroegst,24 weken en een paar dagen,en heeft het gered!Morgen wordt ze 1!)
     
  9. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Heel veel sterkte lieve Vaasje! Voor jou, je vriend, de kinders, en natuurlijk sterke Lennox! <3 Dat hij groot en sterk mag worden! :)
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! En veel sterkte in de komende tijd! Ik hoop dat jullie dappere dodo goed de komende weken doorkomt, en groter en sterker wordt. Wat pipo zegt, geniet van de kleine momentjes, hoe moeilijk ook in deze tijd.
     
  11. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ahh meisje, je gevoelens zijn echt heel logisch hoor.
    je word zo geleefd, ene moment ben je nog zwanger en het volgende moment is je kindje er, dat is echt niet niks. Ook je angst is volkomen terecht. Probeer zoveel mogelijk je gevoel uit te spreken of schrijven, dan krop je het niet op. Aankomende dagen leef je al op adrenaline en dan komen ook die kraamtranen nog, die dubbel beladen zijn.
    Wij zijn net klaar met deze periode, beide kindjes waren prematuur waarbij de laatste nog eerder. Nu ben jij nog vroeger maar er lag ook een kindje op de couveuse die met het zelfde termijn als jouw kindje geboren was, die ging naar huis met nu ruim 3 kilo, misschien geeft dat wat extra hoop.
    Jouw mannetje is nu al sterk.
    Ik wil je natuurlijk ook nog feliciteren en wat een mooie naam!
    Heel veel sterkte de aankomende tijd en ben het met Pippo eens probeer wel van hem te genieten, zeker met het buidelen enzo.
    O en check de site van earlybird even ook een mooie afleiding.

    Heel veel liefs &#128536;
     
  12. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Allereerst gefeliciteerd!!!
    Wat een rollercoaster, van uitgerekend in mei naar een kindje in feb.
    Ik ga duimen voor jou en je vechtertje!
     
  13. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ach jemig meid, wat klein! Gefeliciteerd met je, ongetwijfeld knappe, zoon :) en wat kan ik mij je zorgen enigzins voorstellen. Wanneer de gezondheid van je kindje fragiel is en er niets zeker is en je in onwetendheid en onzekerheid zit, dan is dat ontzettend slopend :( Ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen hebt die je hier doorheen slepen. En uiteraard dat de tijd voorbij mag vliegen en je zoontje uitgroeit tot een bolle baby die lekker naar huis mag!
     
  14. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Genieten is zo moeilijk. Ik wil heel graag maar durf niet.

    Vandaag hebben ze een bloedinkje geconstateerd hoe of wat weten we verder niet maar bij zulk nieuws wordt momenteel wel de grond onder m'n voeten vandaan geslagen. We kunnen alleen maar toe kijken en hopen en bidden dat alles goed gaat en blijft gaan.

    Verder worden we overspoeld met goed bedoelde adviezen van vrienden via WhatsApp en telefoon waar we voor nu niet heel veel mee kunnen (en snap dat ze wat willen zeggen oid hoor en weet dat ze het heel lief bedoelen dus we accepteren het maar braaf.

    Maar echt genieten, nee dat doen we niet. En ja als we bij die kleine stoere vechter zijn en ik zie hem en hij pakt met zijn inimini vingertjes mijn vinger vast geniet ik wel als mama van dit vechtertje.
     
  15. Ik ga het je gewoon nog een keer zeggen; voel je daar níét schuldig om. Echt niet. Wat anderen ook zeggen, zoiets kun je nu eenmaal niet forceren. Je had het zo graag anders gewild. Niet eens voor jezelf, maar wel voor dat kleine ventje. Dat hele 'genieten' komt pas als je een béétje adem durft te halen, zonder gek te worden van angst en zonder over de meest gruwelijke dingen na te denken. Dat heeft tijd nodig en dat is echt niet meer dan logisch.

    En lieve schat, als je gek wordt van al die ongevraagde adviezen, hoe goed bedoeld ze ook zijn; geef dat gewoon aan! Post desnoods een algemeen berichtje op facebook, zodat mensen zich niet direct aangesproken voelen.

    Ik heb de hele dag aan jullie zitten denken en hoop natuurlijk intens met jullie mee &#9829;
     
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Meis, voel je daar alsjeblieft niet schuldig om, dat is heel normaal en jouw gevoelens mogen er zijn. Angst, verdriet, boosheid.. Het is niet bepaald regenbogen en glitters waar je je momenteel in bevindt, je bent keihard van je roze wolk afgevallen en dat doet verdomd zeer. :(

    En eens met Shaddixxx, gewoon aangeven als je met rust gelaten worden wil, of dingen uitzetten ofzo. En ook aangeven als je juist wel wil praten o.i.d., ook als het over iets anders gaat dan de kleine man (afleiding bijv.). Weet niet of ik iets voor je kan betekenen, maar je mag me altijd schrijven mocht je behoefte hebben aan wat dan ook.

    Jullie zijn in mijn gedachte.
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Och lieverd! Laat die whatsapp lekker. Voel je vooral niet verplicht tot antwoorden, je hebt wel wat beters te doen.
    Als je je ei kwijt wil weet je me te vinden! Jullie zijn in mijn gedachten en ik hoop vurig dat alles goed komt. Sterke Lennox &#128153;
     
  18. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi Vaas,

    Gefeliciteerd met jullie zoontje. Wat een heftige start is dat geweest. Begrijpelijk ook dat het nu moeilijk is om te gaan genieten, zelf ben ik twee keer veel te vroeg bevallen en was het genieten in het begin ook erg moeilijk. Siebe heeft een hersenbloedinkje gehad en heeft er tot op heden geen restverschijnselen van, ik hoop dat dit bij jullie ook zo mag zijn!

    Wel wil ik je de tip geven om earlybirds te laten komen voor mooie foto's van deze enorm heftige tijd.
    Probeer veel te schrijven, zodat je het allemaal nog eens na kunt lezen. Maak veel foto's en filmpjes, ik vond het fijn om dingen terug te kunnen zien hoe pijnlijk sommige momenten ook waren.

    Heel veel kracht in deze moeilijke tijd!
     
  19. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik kom hier weer even spieken :) Ik denk erg veel aan jullie! Veel sterkte voor vannacht gewenst! <3
     
  20. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    Heel veel sterkte, wat een schrik Zullen jullie hebben. Ineens veels te vroeg jullie prachtige zoon mogen verwelkomen. Ik hoop dat hij snel stabiel blijft en jullie het vertrouwen krijgen en er steeds Meer rust en geniet momenten Zullen komen.
     

Deel Deze Pagina