Bevallen met 27,3

Discussie in 'Prematuur' gestart door Vaasje, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Sinds vrijdag is Lennox eindelijk van zijn krappe saturatie grens af. Wat een opluchting wat een blijdschap! Gelijk geen zuurstof meer en zaterdag en zondag ook niet. Gisteren ging dan EINDELIJK de neusbril er af.

    Geen gekkigheid op de monitor daar mag hij morgen vanaf. Z'n voedingen gaan steeds beter en hij drinkt op kleine beetjes na alles zelf op!

    En vanmiddag kwamen ze dan ook lopend visite doen, met het beste nieuws ooit! Lennox mag donderdag mee naar huis!

    12 weken en 1 dag ziekenhuis in en ziekenhuis uit gelopen, gedacht dat deze dag nooit zou komen en juist toen we het niet verwacht hadden kwam daar dan toch die dag! Stiekem vind ik het dood eng! Maar hij komt thuis!!!!
     
    Rodaina vindt dit leuk.
  2. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Whoehoee! Super nieuws
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Yoehoe! Heel spannend! Maar ook superfijn dat jullie mannetje lekker thuis is! Probeer de eerste tijd lekker met zijn 3-en te cocoonen. Visite komt later wel :)

    En wat een mooi mannetje! Hij is om op te eten ;) :D
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.075
    283
    83
    Emmeloord
    Vaasje wat super fijn voor jullie! Ben zo blij voor je. Laat t snel zonder gekheid donderdag zijn :)
     
  5. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    O meis wat een geweldig nieuws!! Doodeng maar zoo fijn!
    Heb je nog recht op couveuse nazorg? Misschien wel fijn bij thuis komst gewoon even een beetje hulp met alles.
    O ben echt zo blij voor je!
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nee helaas niet. Maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

    En dank je wel!
     
  7. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Geweldig lieverd, bij komt eindelijk thuis! :D Snap dat je het doodeng vindt. Trekken jullie het zelf nog een beetje?
     
  8. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Je gaat dat super doen ! Nu vooral gaan genieten
     
  9. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Mwoah...

    Ik heb as donderdag op advies van maatschappelijkwerk een afspraak staan bij de huisarts omdat het met mij niet helemaal oké gaat en gezien mijn geschiedenis het beter is om nu al aan de bel te trekken.

    Ik slaap slecht heb veel nachtmerries en weet (en begrijp me niet verkeerd) niet echt wat ik moet voelen ik ben echt heel blij dat lennox thuis komt maar heb er nog niet echt emotie bij en dat vind ik eng omdat ik ergens diep van binnen wel de emotie voel maar het komt er niet uit. Wat ik ook doe en probeer zeg maar.

    Ik ben al gediagnosticeerd met Ptss en postnatale depressie gehad zes jaar geleden. Waarbij ik vooral met het laatste best lang doorgelopen heb.
    Dus geen overbodige luxe haha.
     
  10. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wauw Vaasje! Dat is heel goed bericht en wat ziet hij er goed uit! Een echt vechtertje!

    Goed dat je naar de huisarts gaat! Wel heel bijzonder dat je geen nazorg krijgt. Ineens heb je een kleine man thuis en dat is toch wel even anders.

    Wat hebben jullie een vechter zeg, jullie zullen ontzettend trots zijn op deze kleine man.

    Denk goed aan jezelf meid, je hebt zomaar kans dat straks als alles thuis een beetje gaat lopen bij jou alles eruit komt en wellicht bij je man ook..
    Jullie kunnen ook trots zijn op jezelf!!
     
  11. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Wat fijn dat die vechter mee naar huis mag!! Het zal in het begin best nog wel even spannend zijn, maar jullie gaan dat gewoon even doen zoals jullie de afgelopen weken al hebben laten zien!

    Goed dat je naar de ha gaat, het is niet erg om aan de bel te trekken, juist heel dapper!

    Het is een knap mannetje hoor
     
  12. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Welkom thuis Lennox!
     
  13. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    De eerste nacht gehad, wat een voorbeeldig kind! Kwam rond zijn voedingen en verder heerlijk geslapen!

    Gisteren avond m'n eerste poepdouche gehad van 'm en vanmorgen over me heen geplast haha dus die vuurdoop hebben we ook maar gelijk gehad! Verder is het echt heerlijk, wakker worden en hem in de wieg zien liggen, weten dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft te rijden maar lekker thuis kan genieten!
     
  14. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Eindelijk rust! Nu lekker de hele dag knuffelen zonder dat je hem weer achter hoeft te laten. Heeerlijk!
     
  15. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.075
    283
    83
    Emmeloord
    Super dat Lennox thuis is :)
    Dat is heerlijk en misschien even wennen en vertrouwd raken. Maar hij mocht naar huis, dan doet hij het dus super!
    Veel geluk samen
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @ vaasje - er bestaat ook uitgestelde kraamzorg voor oa couveuse kindjes, je moet hiervoor wel aanvullend verzekerd zijn. verder is er nu ook tegenwoordig in de huisartsenpraktijk een praktijkondersteuner ggz, misschien is dat een optie?
     
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ik ben doorverwezen naar psyq ivm eerdere pnd.

    En ik ben indd niet voldoende verzekerd dus die couveuse nazorg krijg ik helaas niet. Maar tot nu toe gaat het prima, we moeten nog even onze weg vinden in bepaalde dingen maar dat komt wel goed
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @ vaasje - jammer van de kraamzorg, maar fijn dat jullie je weg vinden. :)
    En fijn dat je hulp krijgt. Nu je mooie mannetje thuis kan je pas ook beginnen met verwerken van de heftige periode. Dus ik snap dat genieten er niet altijd bij zal zitten.
     
  19. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Vaasje wat fijn dat Lennox thuis is! (Ik lees het nu pas). En een super mooie foto van hem :) Ik hoop dat je je snel weer goed voelt en dat je deze heftige ervaring een plekje kunt geven. Het is niet niks wat jullie de afgelopen tijd mee hebben gemaakt.
     
  20. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wat fijn dat Lennox thuis is zeg!! En idd wat je zegt, niet meer naar het ziekenhuis rijden maar gewoon lekker je ding thuis doen met je kleine man (L)

    Maar even wat anders, het is toch van de zotte dat je aanvullend verzekerd moet zijn om die nazorg te krijgen, of ligt dat nou aan mij? Ik ben dan wel aanvullend verzekerd en kreeg het dus maar ik was in de veronderstelling dat dat ook in de basisverzekering viel...
    Serieus, ouders hebben wellicht nog het kleine beetje 'hulp' nodig voor thuis.. Even te kijken hoe dingen te doen oid..
    Zelf liep ik toen nog een beetje te tobben met de bv en het zoeken naar of hij wel genoeg binnen kreeg (dat dat meer angst was) en het invriezen ervan (wat ik overigens nog steeds niet precies weet) en meerdere technieken van aanleggen..
    Nou ja, breek mij de bek niet open, ik vind het schandalig eigenlijk.. Ouders zijn vaak ook ontzettend moe van alles wat op ze af is gekomen, verwen die mensen nog even extra, hebben ze wel verdiend, toch?
     

Deel Deze Pagina