Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ach, de keuze om wel of geen kinderen te willen is sowieso iets dat je voor jezelf wilt en niet voor een ander.
    Ik ken niemand die kinderen probeert te krijgen met de gedachte "Goh, ik wil de wereld verbeteren, laat ik er kinderen opzetten met mijn genen" of "ja, eigenlijk wil ik ze niet, maar doe toch maar want da's goed voor de economie".
    De meesten willen kinderen met de gedachte "ik wil een kind". :)
    Zou wat zijn zeg, dat je die keuze voor wel of geen kinderen van een ander af liet hangen.

    Maar, dat staat los van deze discussie over alle (voordeel)regelingen waar je gebruik van kunt maken als gezin.
     
  2. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb liever bejaardenloze supermarkten hahahahaha
    die hebben de hele week de tijd voor boodschappen komen ze tijdens de topdrukte op zaterdag met een half onsje ham... doe dat door de week als ik op kantoor zit ja!

    hihi
     
  3. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Ondanks dat ik de gedachtengang van hen die bewust geen kinderen willen wel kan begrijpen vindt ik niet dat zij moeten gaan zeuren over compensatie. Zij kiezen bewust niet voor kinderen en hebben vanuit dat oogpunt ook die dagen(verlof e.d.) niet nodig. Kinderen zijn de toekomst en daar mag best wel wat tegenover staan.Omdat zij bewust niet voor kinderen kiezen, houden zij meer over dan diegene die wel bewust voor kinderen kiezen en dat wordt kleinschalig gecompenseerd met dergelijke dingen als verlof. So what. Laat iedereen gewoon lekker naar zichzelf kijken, zij zonder kinderen met meer vrije tijd, meer geld e.d. en zij met kinderen, minder vrije tijd, minder geld over etc etc etc , ieder zijn eigen keuze, ga andere dingen niet misgunnen of ook dergelijke dingen willen.
     
  4. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Ik hoop niet dat ik met dit in de verkeerde richting ga aaien, maar moet het toch kwijt :)

    Ik heb alles over voor mijn kinderen vergeet dat niet

    Maar bewust kinderlozen moeten ook aan deze dingen denken!
    - Gewoon op vakantie gaan! kunnen wij ook maar.....
    wij moeten rekening te houden met scholen, peuterspeelzalen ect en werk

    - Gewoon ziek zijn, Kunnen wij ook maar.......
    Als een ouder ziek is, is meestal een kind ook ziek! dus wij ruimen kots voor twee ;)

    - zij kunnen gewoon zomaar uiteten gaan..,
    Wij ook maar.....
    er moet nog wel een oppas geregeld worden..! LEKKER SPONTAAN :)

    Dus hun hebben zat dingen dat wij ook ALS EXTRA kunnen zien!
     
  5. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Goed punt, Ranjeewha! Punten bedoel ik...
     
  6. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Maar als ik nou een hond neem, ipv voor kinderen te gaan... en ik vind het zielig om mijn hond 5 dagen per week naar het pension te doen....
    Krijg ik dan ook betaald verlof?

    Kijk, dat is waarom ik bepaalde punten wel snap. Als iemand parttime wil werken, gaat hij/zij minder verdienen. Dat hoeft niet betaald te worden uit belastinggeld, je kiest er nl zelf voor om minder te gaan werken.
     
  7. poezj

    poezj Lid

    20 feb 2008
    82
    0
    0
    Student / verkoopmedewerkster
    Weesp
    vind het een beetje een vreemd verhaal..
    hoezo denken die bewust kindderlozen dat ze recht hebben op alle dingen die mensen met kinderen krijgen? vind het een beetje kinderachtig: jij hebt dat dus wil ik het ook (kindje van mijn stage zei letterlijk gister: juf, hij heeft een snoepje ik wil het ook!)
     
  8. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @San79: ja, maar ik vind persoonlijk dat je een hond niet met een mens kan vergelijken... die vergelijking loopt volledig mank :D

    Ik snap sowieso niet waarom de BK's zo'n probleem maken van dat ouders met schoolgaande kinderen persé in de schoolvakanties moeten, zodat zij dan geen vakantie kunnen nemen... als ik het voor het zeggen had, dan zou ik ook liever buiten de schoolvakanties gaan, scheelt een hoop centen.
     
  9. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Oké, maar snap je wel ´t punt?
     
  10. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Ik ben benieuwd als de politiek door de knieen gaat en met de ideeen mee gaat van de bewust kinderlozen.
    De jeugd heeft de toekomst en ik denk dat er in Den Haag meer mensen zo denken.
     
  11. danip

    danip Niet meer actief

    Volgens mij gaat het eigenlijk vooral meer om het feit dat ze overal aan mee moeten betalen. Tenminste zo'n discussie is er ook eerder al eens geweest. Bijvoorbeeld de ziektekostenverzekering, waar ze betalen voor de kraampaketten en alle kinderen onder de 18.

    En dus ook de belasting over hun loon, daarvan is een gedeelte bedoeld voor uitgaven voor zwangeren en hun verlof. Uiteindelijk betalen de bk's hier dus voor. Iedereen heeft recht op dit geld als je zwanger bent. Zij krijgen er zelf helemaal niks voor terug omdat ze geen kinderen willen.
     
  12. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ach dat geld zijn wij straks weer aan de BK's kwijt als ze bejaard zijn en wat gaan mankeren. kinderen kunnen mantelzorger worden en dat scheelt de staat geld. heb je geen kinderen dan heeft de staat aan jou meer kosten. dus wat ze besparen door geen kinderen te krijgen, zijn ze kwijt als ze oud zijn
     
  13. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Puur gelul, iedereen betaalt nou eenmaal voor iedereen. Jij betaalt voor de dikke mensen die niet van het vet af kunnen blijven, net zo goed als dat je betaalt voor hen die er niets aan kunnen doen. je betaalt voor de ziektekosten van alcoholisten die een levertransplantatie nodig hebben, je betaalt voor hen die aan bungyjumpen doen en iets breken terwijl jij daar niet voor kiest. Als je zo moet gaan denken, zou iedereen afhankelijk (16.000.000 mensen) apart worden behandelt en verzekerd.

    Daar waar jij geen gebruikt maakt van een potje, maakt een ander wel gebruik van een potje, zij die niet roken (om maar een voorbeeld te noemen) maken (onbewust) gebruik van hen die wel roken. Wat denk je wat er zou gebeuren als roken verboden zou worden en de overheid die accijnsen zou missen? Die inkomsten zouden dan op andere manieren moeten worden verhaald en dat komt ook ten laste van de niet roker. Kortom iedereen gebruikt wel iets waar de ander geen gebruik van maakt. bladiebladiebla ;)
     
  14. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Jip, dat is een fijne bijkomstigheid, netzoals dat er dan veel minder kinderen zijn op HUN vakantieadres ..!
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dit slaat echt nergens op zeg...
    Alsof wij de kinderen dan puur zouden hebben ivm de toeslagen.
    Aan alle kinderlozen:
    Kinderen kosten meer dan ze opbrengen (puur financieel gezien uiteraard!).
     
  16. danip

    danip Niet meer actief



    Kijk maar eens bij mijn vorige reacties ;) Dat is namelijk precies wat ik zei. Dat het simpelweg onmogelijk is om alleen maar te betalen voor waar je zelf gebruik van maakt of gaat maken. Ik bedoel niet dat ik het er mee eens ben, alleen dat ik hun frustraties soms wel snap. Oftewel dat ik het ergens wel begrijp maar dat dat nou eenmaal zo is.
     
  17. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Hahahah om te gillen dit!

    Dan wil ik een tegemoetkoming in het feit dat ik:
    - geen directeur ben en dus niet zo een mooi inkomen
    - ik geen partner heb en dus ook niet de financiele voordeeltjes heb van het met zijn tweetjes zijn...
    - ik niet samen op vakantie kan met een partner
    ach en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
     
  18. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Wat fijn dat de kinderen van nu later de volwassenen van de 'toekomst' zijn, die (gedeeltelijk) verantwoordelijk zullen zijn voor het welvaren van Nederland (lees economie).. Ja en de politiek wilt misschien wel dat deze economie een beetje goed blijft.. Dusse nu inverteren in de baby's/kinderen (qua regelingen), zij zorgen later voor NL....

    Pffff...

    Hier ook 2 verschillende bazen en 2 verschillende ouderschapsverlofregelingen.. Mannetje krijgt 75 % vergoedt de eerste 8 jaar van t kind..(Mannetje is militair.. Dus ik vind de regeling wel prettig, hij is al vaak zat weg..)

    Ikke krijg 25 % vergoedt het eerste levensjaar van het kind..
    Ja, eerlijk is t niet, maar het is een keuze van de werkgever (net als andere regelingen, als fietsplan, pcplan.. )
     
  19. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ja en nee. Uiteindelijk heeft het hebben van een kind economisch nut, omdat zij later belasting gaan betalen en op die manier de boel draaiende houden. BK's hebben er dus wel degelijk baat bij dat er kinderen worden geboren. Bewust Hondelozen (BH's :D) hebben er geen belang bij dat jij een hond hebt. Dus op die manier geredeneerd is verlof voor een kind of ziek persoon wel gerechtvaardigd, maar voor een hond niet.
     
  20. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik hoorde gister ook van dit nieuws.

    Persoonlijk vind ik dat alle regelingen die er zijn ten 1e ten goede komen van het kind. Om die een zo stabiel mogelijke thuissituatie te bieden waarin het zich goed kan binden met de ouders en vanuit een veilige plek op onderzoek in de wereld uit kan. Die keuze moet er zijn voor ouders die er zo over denken.

    Tuurlijk is het heerlijk als je vrij bent om bij je kind te zijn, maar de regelingen zijn eigenlijk niet voor ouders bedoeld dus in mijn opinie. Zo'n kind heeft baat bij de regelingen; je zou ouders kunnen zien als een 'middel' om het kind zoveel mogelijk te geven van wat het nodig heeft. En natuurlijk brengt het voor ouders ook een hoop rust mee als alles goed geregeld is wat uiteindelijk het kind ook weer ten goede komt.

    Ik denk dat je inderdaad met financiele bezwaren wel bezig kunt blijven. Ik betaal ook voor dingen waar ik nooit gebruik van hoef te maken. Uhm hallo....verzorgingsstaat?

    En dat je in de zomervakantie niet op vakantie kunt omdat je collega's met kids al op vakantie zijn? Kwestie van goed en vooral op tijd plannen zou ik zeggen. Bij mij op het werk krijgen ze het ook voor elkaar om meer dan de helft van het team op vakantie te laten gaan en wonder boven wonder draait de locatie nog steeds redelijk door (al moet ik wel wat extra werk verzetten).
    Maar daarin mogen ouders ook wel wat toegeeflijker zijn. Ik heb bijvoorbeeld 1 collega die weinig uren draait per week en nu 6 weken op vakantie is. Voor ons dienstrooster is dat toch nog een behoorlijk gat om op te vullen en ik vraag me af waarom zij dan 6 weken helemaal vrij wilt als ze toch maar 1 dienst per week draait. Nou goed, das mijn mening natuurlijk, maar ik vermoed dat zowel ouders als kinderlozen elkaar hierin moeten opzoeken en een compromis moeten sluiten waarbij iedereen zijn belangen op tafel kan leggen. En dat die ook serieus genomen worden.
     

Deel Deze Pagina