Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nee hoor San, ik doel niet op jou. Ik doel op reacties van mensen waar ik jaloezie in proef. Zo van: jullie krjgen het ook, dus wij ook. Ipv. dat we het een ander eens gunnen.

    Daar doel ik op ;).

    En net als Wishgirl ben ik blij dat wij betalen voor iedereen. Dat hou je toch, kun je niks aan doen. Ik betaal liever zwangerschapsverlof aan iemand, dat dan ik betaal voor die achterlijke wegen-veranderingen die ik nergens op vind slaan. Maar goed, het moet toch. We kunnen ons er beter bij neerleggen.
     
  2. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hihi, oké, ik twijfelde even ;)
     
  3. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Dan genieten ze eerst 10 jaar van hun kindervrijesubsidies.. en dan begint et ineens te kriebelen en willen ze met zwangerschapsverlof.. echt.. mensen worden steeds gestoorder in hun hoofd.
     
  4. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ken een aantal bewust kinderlozen en die staan helemaal op de bres. Geen discussie mogelijk met die mensen.
    Zij pleiten er bijvoorbeeld voor dat elke werknemer 3 maanden vrij krijgt. Ongeacht het doel. Dus een zwangere verlof en daarna herstellen van de bevalling en bewust kinderlozen kunnen dan bijvoorbeeld een grote reis maken.
    Ook hun redenen: een kind past niet in mijn levenstijl, ik wil nog zoveel reizen, met kinderen word ik ongelukkig etc.
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik denk dat we allemaal heel gek zouden staan kijken als alle moeders/vaders ineens het werk neer zouden leggen en thuis zouden gaan zitten met de kids. Ik wil best mijn baan opzeggen en thuis gaan zitten, maar daarmee zou denk ik Nederland met een enorm probleem komen te zitten, want wie staat er dan voor de klas, wie verzorgt dan de ouderen, wie zit er dan achter de kassa bij de supermarkt? Het is de maatschappij die arbeidsdeelname vraagt dus moet dat ook mogelijk gemaakt worden.
     
  6. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zeg toch niet dat ouders thuis moeten gaan zitten? Ik geef alleen aan dat ik het raar vind dat er betaald ouderschapsverlof is. En ja, ik snap de BK's wel die daar tegen ageren.
    Want dat ik graag een kind wil, is mijn keuze. Dat ik daarna graag minder ga werken, is ook mijn keuze. Dus moet ik of een goede baan zoeken zodat ik minder hoef te werken voor hetzelfde geld, of genoegen nemen met minder inkomen.
     
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dat is precies wat ik dacht ..........lekker dubbel dan ....
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hahaha wat een giller zeg, mag ik dan van die BK collega die tijdens zijn wintersport een been brak ook 6 weken extra vakantie, ik ben namelijk een Bewust Niet Wintersporter en van de BK collega die tijdens het zaalvoetbal zijn enkelbanden scheurde, mag ik daar ook nog 8 weken vakantie van, want ik ben ook een Bewust Niet Zaalvoetballer.
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Betaald ouderschapsverlof is een CAO kwestie, dat is dus afhankelijk van je werkgever, de een krijgt betaald ouderschapsverlof de ander een lease-auto, zo kan ik wel doorgaan, doen moet ook iedere werkende Nederlander een lease-auto krijgen, die krijg ik toch ook niet. Sterker nog, ik krijg steeds minder vergoed voor de kilometers die ik voor mijn werk met mijn privé-auto maak.
     
  10. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Loeki, ja met die argumenten kwam ik ook al. Hun weerwoord? Maar jij kiest er toch voor om kinderen te hebben en jij krijgt wel 3 maanden vrij. Waarom wij dan niet?
    En daarbij werken de meeste van deze bewustkinderlozen maar 32 of minder uur!
     
  11. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Gezien de domheid die sommige BK's ten toon spreiden, is het misschien maar goed dat ze niet aan kinderen beginnen :D
     
  12. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga toch ook bewust niet op wintersport. Of zijn BK nooit ziek, breken die nooit iets, enz.

    Heerlijke discussies dit. :p
     
  13. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja maar zo ken ik ook moeders waarvan ik denk "goh, had je niet beter een leuk parkietje kunnen nemen". :)
     
  14. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Snap ik, maar uitgerekend bij de overheid wordt het meeste betaald. Die inkomsten komen toch mooi uit het belastinggeld, en niet omdat het een vet winstgevend bedrijf is ofzo.

    Misschien ten overvloede: heerlijk voor iedereen die reiskostenvergoeding krijgt, die doorbetaald wordt tijdens ouderschapsverlof, en noem de voordeelregelingen maar op, 't is geen afgunst van mijn kant, ik gun een ander echt z'n voordelen wel. (nou ja, niet iedereen, maar de meesten toch zeker wel, haha)
     
  15. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    En hoe vaak zou dat dan zijn? 1x per jaar? 1x per 2 jaar? Want dan wacht ik nog ff met een 2e :D
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Reiskostenvergoeding tijdens je ouderschapsverlof, dat dacht ik toch echt niet hoor, ook niet bij de overheid.

    Betaald oudersschapsverlof is een secundaire arbeidsvoorwaarde, dat weet je als je bij een bedrijf gaat werken. Bij de overheid dan misschien betaald oudersschapsverlof, maar geen auto van de zaak, ja daar kies je dan voor, moet je niet gaan zeuren als jij voor ander werk hebt gekozen.
     
  17. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Aan de ene kant heb je gelijk, de 70% regeling bij de overheid wordt betaald uit onze belastingcenten. Maar de overheid gebruikt de uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden natuurlijk als lokkertje om personeel te krijgen. Want qua salaris zouden ze -juist omdat het om belastinggeld gaat- nooit kunnen concurreren met het bedrijfsleven, maar om de BV Nederland draaiende te houden is goed personeel natuurlijk wel nodig.
     
  18. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Nou, deze moeder niet... want mijn parkietje heeft afgelopen vrijdag het tijdige met het eeuwige verwisseld :(
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ambtenaren krijgen geen 70% maar 55% miv 01-01-2007, de andere 25% krijgen ze via de levensloop, maar dat is voor iedereen, dus niet alleen voor ambtenaren.
     
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Wat ik me in deze discussie ineens afvroeg: hoe zien ze dat dan? Moet je dan een verklaring afleggen dat je nooit kinderen wilt? En hoe scheidt je de bewust kinderlozen van de mensen die er gewoon nooit over hebben nagedacht of mensen die geen kinderen kunnen krijgen? En wat als die bewust kinderlozen dan na een paar jaar ineens toch kinderen willen? Gaan ze dan alles terugbetalen?
     

Deel Deze Pagina