bewust niet werkende moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mach86, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mach86

    mach86 Actief lid

    Hallo allemaal!

    Zijn hier ook meer vrouwen die er bewust voor kiezen om niet meer te gaan werken als het kind er eenmaal is?

    Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf en dat mijn man werkt, maar soms voel ik me hiet heel alleen in staan.

    Overal om me heen zie ik vrouwen die wel werken, ook op de zwangerschapscursus ben ik de enige " huisvrouw" (en daarbij ben ik ook nog de jongste (22))

    Ik ben heel benieuwd hoe jullie hiet tegenaan kijken, en wat juliie kiezen en waarom.

    Liefs!
     
  2. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Het is voor ons financieel niet haalbaar....maar anders was ik zeker gestopt.
     
  3. liss10

    liss10 Lid

    7 okt 2007
    94
    0
    0
    Hier straks ook een thuis-zit-moeder. Althans, ik werk af en toe eens een dagje als mijn vriend vrij is, maar dat zal neerkomen op misschien 1 dag per 2 weken. Puur voor de lol en om toch enigszins bij te blijven.
    Ik ben op de gym ook verreweg de jongste, en nog ongetrouwd ook. er is daar wel 1 moeder die ook thuis is.
    Tsja, vroeger was het normaal om thuis te zitten, maar de tijden zijn wat dat betreft duidelijk veranderd. Ik word ook wel apart aangekeken als ik zeg dat ik thuis blijf. Zeker ook door mijn leeftijd.

    groetjes, Liss
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik kan het echt niet aan om NIET te werken, ik zou me echt kapot vervelen en ik heb echt iets voor mezelf nodig.

    Ik ga straks 24 uur per week werken en dat is vr-zat-zon van 0600 tot 1400. Zo heb ik nog genoeg tijd met mn gezinnetje en mn vriend is dan vrij. Ook geen oppas of KDV nodig. Mijn geld gaat dan op de spaarrekening en gaan we leuke dingen van doen of de beeb mee verwennen.

    Nee, 7 dagen lang 24/7 thuis zijn is echt niets voor mij.
     
  5. cindy en marcel

    16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Hier nog een toekomstige thuisblijfmoeder.
    Ik heb nu een eigen kapsalon aan huis straks stop ik overdag met werken zodat ik heel de dag lekker thuis ben bij de kleine wel werk ik dan sávonds op de ma, di ,wo en do avond 2 uurtjes in me eigen huis in de kapsalon maar dan is me man thuis en neemt die het even 2 uurtjes over en ik ben dan toch ook in de buurt.
     
  6. meisje1984

    meisje1984 Niet meer actief

    nee je bent zeker niet de enige :D

    ik ga ook stoppen met werken en ben 24 jaar.
    ik heb ook 3 vriendinnen (24,25 en 26 jaar) met kindjes die ook gestopt zijn.
    Het is inderdaad een luxe als het kan, maar ik vind het toch zeker het leukste wat er is, om je eigen kindje op te voeden en elk nieuw dingetje wat hij/zij leert te zien.

    ik krijg veel de opmerking 'maar dan ben je alleen maar mama en verder niks'
    daar krijg ik dan toch wel een beetje nijdige kriebels van :evil:

    ieder zn eigen keus (indien mogelijk natuurlijk)
     
  7. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik word een betaalde thuiszitmoeder voor een jaar. Daarna ga ik weer aan de slag.
     
  8. mach86

    mach86 Actief lid

    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)
    Aan de ene kant is het luxe dat het kan, aan de andere kant kunnen we niet groter wonen (we wonen nu in een appartementje) en hebben we het niet heel ruim op deze manier..
    Maar dat hebben we er wel voor over :)
     
  9. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik zou eerlijk gezegd ook thuis willen blijven de eerste paar jaar. Zie het niet zitten om mn kleintje met 3 maand al te moeten afgeven :( :(
    Maar het is financiëel niet haalbaar en denk dat het ook teveel werk is om alles wettelijk in orde te brengen. Ik denk dat ik dan alsnog verplicht word om elke maand te gaan solliciteren enzo en daar heb ik echt geen zin in.
    Maar ik zou het iig ook wel willen. Niet voor altijd, maar de eerste jaren tot ze naar het kleuterklasje gaat..
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik ben nu ook bijna een half jaar thuis door zwangerschapsverlof, maar ik weet van mezelf dat ik straks wel weer de kriebels krijg om weer te mogen werken.

    Ik respecteer ieder zijn keuze, maar thuisblijven zou mijn keuze niet zijn.
    Ik vind het heerlijk om 3 dagen per week te werken en even wat anders te zijn als alleen mama. Je wereld wordt toch kleiner als je thuis bent, bovendien vind ik het heerlijk om mezelf te blijven ontplooien.

    Maar nogmaals, iedereen is anders.......en dat is ook maar goed ook!
     
  11. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    aan de ene kant zou het bij ons kunnen, dat ik thuis blijf. maar dan moet wel de auto de deur uit waarschijnlijk.
    En soms zou ik het ook best willen, maar toch.. toch ga ik werken. Ik heb het geluk dat ik mijn werk zo kan laten inroosteren dat ik vnl 'savonds en in het weekend werk, dus we hebben dalijk maar 1 dag oppas nodig en dat gaat oma doen, toch een beetje eigen.
    Mocht het om wat voor reden dan ook nodig zijn, stop ik meteen met werken. Kindje gaat voor!
    Maja, ik zit ook nog met mn big registratie die ik liever niet kwijt wil en dus wil ik wel een beetje blijven werken:) zolang het kan..
    liefss, Taliaa
     
  12. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier ook een huismama , en ik geniet er echt van ;) maar ik ben wel weer van plan als mijn kleintjes straks naar de creche of school gaan om weer te gaan werken

    maar het fulltime mama zijn vind ik tot nu toe geweldig!
    grtz Ramona
     
  13. Girl81

    Girl81 Lid

    28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Persoonlijk zou ik er echt niet aan moeten denken om niet meer te werken! Na mijn bevalling ga ik lekker 3 dagen werken. Vindt het veel te gezellig op mijn werk, dan heb je het ook nog over andere dingen dan alleen je kind. En je kan je gedachten even ergens anders zetten. Vindt het ook goed voor mijn verdere toekomst om te blijven werken, denk dat het erg lastig is als je geheel stopt om daarna weer in het werkcircuit te komen. Je bent er dan toch lang uitgeweest! Maar nogmaals dat is mijn mening!
     
  14. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook een bewuste tbm, mn man werkt keihard voor zn eigen bedrijf en anders zouden de kids mij ook nog moeten missen, dat ging ons te ver.
    Verder is mn wereld ook echt niet kleiner geworden hoor, ik ga er regelmatig met zo op uit, ik volg (avond)curcussen en tussen de bedrijven door doe ik het huishouden. Ik heb het druk zat en verveel me echt niet. Nog ene voordeel is dat ik er ook echt bij ben bij al die eerste keren, zo is mn zoon een half uurtje geleden voor het eerst gaan kruipen... had ik voor geen geld willen missen.
     
  15. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    hier ook een thuis blijvende mamma...
    voor dat ik begon met lezen van al jullie verhaaltjes dacht ik ook dat ik de enige was..
    gelukkig zie ik nu dat er meer jonge moeders er voor kiezen om thuis te zijn ...
     
  16. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou als we het financieel gaan redden zou het voor ons wel een optie zijn. Alleen dan zou ik waarschijnlijk wel als gastouder thuiswerken, want hoe meer kindjes hoe leuker en dan verdienen we toch nog wat extra's als ik dat bijvoorbeeld 3-4 vaste dagen per week doe.

    Maar in eerste instantie probeer ik het werk te blijven doen dat ik nu doe. Waarschijnlijk dan 3 dagen per week.
    Als het me echt niet lukt, omdat ik mn kindje echt te erg mis dan kan ik altijd verder kijken.

    Ik weet gewoon nog niet hoe ik me tegen die tijd voel. Misschien ben ik blij als ik even weg kan, maar ik denk eerder dat het voor mij best moeilijk zal worden om te blijven werken.

    Maar... zo gek vind ik het dus niet om thuis te blijven hoor, lijkt me heeeerlijk, ik zou me echt wel vermaken denk ik. Ik houd niet zo van werken en verplichtingen :p
     
  17. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ja, hier nog een bewust thuis-blijvende mama :D

    Ik vind het super om de hele dag met m'n zoontje en het huishouden bezig te zijn.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.805
    32.708
    113
    Ik heb er over nagedacht, maar toen Jesper er was werd mijn wereldje toch wel erg klein hoor. Ik werk nu 3 dagen en voor mij is dit ideaal.
     
  19. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Tijdens mijn vorige zwangerschapsverlof betrapt ik mezelf erop dat, ook al denk je van niet, je wereld toch kleiner is geworden.
    Ondanks dat ik er ook heel veel op uit ga/ging en het voor mijn gevoel ook druk had.
    Het is toch anders als je weer werkt. Ik heb dan met mijn man ook andere gesperkstof en niet alleen over zijn werk, maar ook over dingen wie bij mij spelen en die niet alleen over onze dochter gaan.
    En ik vind het ook fijn om ook op andere capaciteiten gewaardeerd en gemotiveerd te worden, en niet alleen als echtgenote en moeder.
     
  20. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Aan de ene kant lijkt het me heerlijk, maar aan de andere kant lever je toch best een stuk zelfstandigheid in. Als je een paar jaar er uit bent geweest is het best lastig om weer een leuke uitdagende baan te vinden, zeker omdat je kennis dan ook niet meer up-to-date is. Lijkt me best een risico bijv. als het ooit mis gaat.
    Vinden jullie dat geen eng idee?
     

Deel Deze Pagina